• جمعه / ۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403040805287
  • خبرنگار : 50590

دستاوردهای صنعتی همدان در دولت سیزدهم

دستاوردهای صنعتی همدان در دولت سیزدهم

ایسنا/همدان مدیرکل صمت استان همدان با بیان اینکه در دولت مردمی بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی و معدنی تعطیل در استان همدان به چرخه تولید برگشت، گفت: تعداد واحدهای تولیدی استان همدان امروزبه هزارو ۲۰۰ واحد رسیده است .

احمد شانیان جمعه ۸ تیرماه درسخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه همدان، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را سال جهش تولید با مشارکت مردم نامیدند و این نامگذاری یک شعار نیست، بلکه فرمان امام جامعه است، معظم له فرمودند هرکجا کار به مردم سپرده شد به بهترین نحو ممکن صورت گرفت و هرکجا مردم ازمشارکت بازماندند کارناقص ماند. امروز ستون فقرات اقتصاد تولید است .

وی افزود: در دولت شهید جمهور ارتباطات تجاری بسیار موثری با همسایگان اتفاق افتاد و در حوزه اقتصادی شاهد رشد بودیم، به‌طوری‌که در حوزه صنعت در دولت مردمی شهید جمهور در مقایسه با دولت قبلی رشد ۳.۳ رصدی را داشتیم و همه کنشگران صنعت اذعان داشتند با یک رشد قابل ملاحظه‌ای روبرو بوده‌ایم و امیدواریم راه این شهدا ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه تنها واحدهای راکد مورد توجه نبوده و توجه ویژه‌ای به توسعه واحدهای درحال فعالیت شده است، تصریح کرد: شرکت شیشه‌سازی که قبل از انقلاب اسلامی فعالیت داشته تا قبل ازدولت سیزدهم هرمیزان که ظرفیت تولید داشته در این دولت ۱۰۰ درصد رشد پیدا کرده است.

شانیان بیان کرد: امروز برخی از شهرستان‌ها در عرضه محصولاتی نام آورشدند که تا قبل ازآن در استان کمتر شنیده می‌شد، به‌طوری‌که شهرستان تویسرکان قطب تولید دارو درغرب کشور شده است و ویدیووال و دوربین مداربسته در این شهرستان تولید می‌شود.

مدیرکل صمت استان همدان خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولید کاغذ اخیرا در همدان به افتتاح رسید، شهرک هایتک که مردم احساس می‌کردند تنها یک زمین است، همه قطعه‌های آن از سوی سرمایه گذاران خریداری شده است و امروز به دنبال آن هستیم که مساحت ۱۰ برابری به این شهرک اضافه کنیم.

شانیان با بیان اینکه برق باختر در جلسات متعدد بیان می‌کند صنعت برق همدان در بخش صنعتی رشد داشته است، توضیح داد: سازمان بیمه استان همدان اعلام کرد رشد قابل توجهی در بیمه کارفرمایی دیده می‌شود که این نشان از رشد صنعتی استان است.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ طرح صنعتی استان پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد را دارند، خاطرنشان کرد: پتروشیمی ابن‌سینا با سرمایه‌گذار جدید در موعد تعیین شده به بهره‌برداری خواهد رسید که این اتفاقات همه به همت بخش خصوصی و مردم است که قابل قدردانی است. شفافیت‌هایی که مردم منتظر بودند در حال رقم خوردن است و رشد ۶۰۰ درصدی از ابتدای دولت تا انتهای دولت درزمینه وصول حقوق بخش دولتی از معادن را داشتیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از خوشه‌های صنعتی ما موفق شدند و به عنوان یک نمونه  موفق از آنها در کشور یاد می‌شود، یادآور شد: استان همدان در بازرسی از انبارها در کشور در هر فصل رتبه اول یا دوم را به خود اختصاص می‌دهد که این نشان ازهمت از مردم استان همدان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha