• دوشنبه / ۲ تیر ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99040201407
  • خبرنگار : 50037

در آینده نزدیک انجام می‌شود؛

اجرای طرح آتش‌نشان افتخاری در روستاهای اسدآباد

اجرای طرح آتش‌نشان افتخاری در روستاهای اسدآباد

ایسنا/همدان شهردار شهر اسدآباد از اجرای طرح آتش نشان افتخاری روستاهای این شهرستان برای نخستین بار در آینده نزدیک خبر داد.

علیرضا فعله‌گری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هر ساله با آغاز فصل گرما شاهد آتش سوزی در مراتع و زمین های کشاورزی در روستاهای شهرستان هستیم که شناسایی زودهنگام و سرعت عمل در اطفاء حریق در بسیاری از موارد می تواند از بروز آتش سوزی جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس دوره آموزشی اطفاء حریق در زمینه آموزش سازمان های مردم نهاد در مواقع بحرانی با همکاری واحد آتش نشانی شهرداری برگزار خواهد شد که برای اجرای این کارگاه و طرح آتش نشان افتخاری نیاز است دهیاران اطلاع رسانی گسترده ای در روستاهای خود انجام داده و افراد علاقمند را شناسایی کنند.

وی داشتن سلامت جسمی و روحی برای همکاری، تست ورزش، داشتن روحیه ایثارگری و فداکاری برای کمک به روستائیان، حضور مستمر برای شیفت بندی دهیاران به صورت آماده باش برای همه روزهای سال، تسلیم تعهدنامه کتبی مبنی بر عدم انتظار برای هرگونه حق و حقوق مالی و تعهدات استخدامی و معرفی توسط دهیاران برای حداقل دو برابر ظرفیت را از شرایط پیشنهادی آتش نشانان افتخاری عنوان کرد.

فعله‌گری یادآور شد: آموزش اطفاء حریق منازل مسکونی، آموزش اطفاء حریق انبارهای علوفه، مزارع و منابع طبیعی، آموزش اطفاء حریق به وسیله پمپ های مخزنی ۴۰۰ لیتری سمپاش تراکتوری، آموزش اقدامات اولیه برای جلوگیری از گسترش بیش از حد حریق و نحوه ارتباط با مرکز آتش نشانی عنوان دوره های آموزشی اطفاء حریق بوده که برگزار می شود.

شهردار اسدآباد با بیان اینکه این طرح در سطح کشور برای نخستین بار در شهر اسدآباد اجرا خواهد شد، مطرح کرد: ظرف یک ماه آینده این دوره های آموزشی برگزار شده و پس از آزمون کار و ارائه گواهینامه افراد در تابستان سال جاری فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، این اقدام جزء شرح وظایف شهرداری شهر نیست و به عنوان یکی دیگر از خدمات، شهرداری اسدآباد تصمیم به اجرای آن دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha