• سه‌شنبه / ۶ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98120604817
  • خبرنگار : 50163

فرماندار شهرستان طارم تاکید کرد

توجه جدی به مناطق روستایی برای مبارزه با کرونا

توجه جدی به مناطق روستایی برای مبارزه با کرونا

ایسنا/زنجان فرماندار شهرستان طارم گفت: آموزش‌های لازم درباره مقابله با کروناویروس به روستائیان توسط بهورزان با جدیت دنبال می‌شود.

ستار صفری ظهر امروز (۶ اسفند) در جلسه ستاد پیشگیری و کنترل بیماری کرونا در شهرستان طارم، با اشاره به تایید شیوع ویروس کرونا در کشور توسط مراجع رسمی، افزود: بزرگ‌ترین کمک در این شرایط، آرامش بخشیدن به مردم و پرهیز از شایعه‌پراکنی است.

وی تاکید کرد: در کنار ایجاد آرامش در جامعه بایستی ارائه مطالب آموزشی پیشگیرانه با جدیت در دستور کار قرار گیرد تا از شیوع این ویروس در شهرستان جلوگیری و کنترل شود، زیرا آموزش و پیشگیری رکن اصلی مقابله با این بحران است.

این مسئول، با اشاره به تایید شیوع این ویروس توسط مراجع رسمی در استان گیلان و قم، گفت: با توجه به هم‌جواری طارم با استان‌های شمالی، از مردم شهرستان درخواست می‌شود تا اطلاع ثانوی از سفرهای غیرضروری به این شهرها خودداری کنند.

فرماندار شهرستان طارم با اشاره به رواج برخی شایعات در فضای مجازی، تصریح کرد: مردم به شایعات توجه نکرده و اخبار صحیح را تنها از مرجع شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیگیری کنند.

صفری در ادامه از تعطیلی بازارهای روز طارم خبر داد و اظهار کرد: به دلیل اینکه اکثریت عرضه‌کنندگان کالا در این بازارها از استان گیلان است، در این شرایط برای پیشگیری از انتشار ویروس در این شهرستان تا اطلاع ثانوی همه بازارهای روز این منطقه تعطیل شد.

این مسئول بر ضرورت نظارت بر مراکز عرضه مواد غذایی به‌ویژه نانوایی‌ها، قصابی‌ها و مراکز عرضه مواد غذایی بدون بسته‌بندی تاکید ویژه کرد و ادامه داد: متصدیان این واحدها نیز باید با رعایت همه موازین بهداشتی، در حفظ سلامتی خود و مردم کوشا باشند.

وی بر فعال‌تر شدن بهورزان به منظور آگاهیبخشی به مردم برای رعایت موارد بهداشتی و پیشگیری از شیوع این بیماری تاکید کرد و افزود: در این زمینه باید از ظرفیت دهیاران نیز استفاده شود تا شاهد سلامتی مردم روستاها باشیم.

صفری، آموزش و پرورش و مساجد و مجالس ترحیم را از جمله مراکز پرجعمیت عنوان و بر رعایت اصول اولیه بهداشتی در این اماکن تاکید ویژه کرد.

فرماندار شهرستان طارم با تاکید بر این‌که تنها مرجع اطلاع‌رسانی در این زمینه شبکه بهداشت و درمان است که بایستی بدون ایجاد حساسیت و در راستای کاهش دغدغه‌های مردم اقدام به آگاه‌سازی مردم کند، تصریح کرد: به جز شبکه بهداشت و درمان هیچ دستگاهی حق اظهارنظر در این حوزه را ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha