• شنبه / ۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403040905768
  • خبرنگار : 50534

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

تعیین تکلیف چاه‌های کشاورزی فعال در اولویت است

تعیین تکلیف چاه‌های کشاورزی فعال در اولویت است

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: کنتورهای هوشمند، عملکردی چندگانه دارند و تاکید بر استفاده از آن‌هاست.

اکبر باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: کنتورهای هوشمند با هدف جلوگیری از اضافه برداشت بیش از میزان مندرج در پروانه بهره‌برداری از منابع آب‌های زیرزمینی، تشویق کشاورز به استفاده از الگوی کشت بهینه هر منطقه، افزایش بهره‌وری منابع آب‌های زیرزمینی، دادن اطلاعات لحظه‌ای به کشاورز درباره آب مصرف‌شده و آب باقی‌مانده از حقابه‌ تعیین‌شده برای برنامه‌ریزی و استفاده بهینه از منابع آب می‌تواند نقش موثری در کاهش مصرف آب‌های زیر زمینی داشته باشد.

وی با بیان اینکه تعیین تکلیف همه چاه‌های کشاورزی فعال در استان از اولویت‌های برنامه‌های شرکت آب منطقه‌ای زنجان است، گفت: برای هدایت کشاورزان به سمت بهره‌مندی از این کنتورها، مطابق قانون تعیین تکلیف چاه‌های بدون پروانه، قانون توزیع عادلانه آب و دستورالعمل‌های صادره، همه کشاورزان و بهره‌مندان مکلف به نصب کنتور روی منصوبات چاه با نظارت شرکت آب منطقه‌ای هستند. 

اکبری ادامه داد: بهترین زمان برای اجرای آبیاری‌های نوین توسط متقاضی با مساعدت و همراهی جهاد کشاورزی، تشویق و ترغیب کشاورزان به نصب کنتور و عدم ارائه خدمات به چاه‌های بدون کنتور و نیز تبلیغات و فرهنگ‌سازی از راهکارهای هدایت بهره‌برداران در راستای نصب کنتورهای هوشمند است.

باقری بیان کرد: هدف از اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی و سازگاری با کم‌آبی، نوعی مدیریت تطبیقی است که به پویایی سیستم‌های اقتصادی، طبیعی و اجتماعی توجه داشته است.

وی افزود: حفاظت از حرایم قانونی منابع آب، جلوگیری از تعرض به بستر و حریم رودخانه‌ها و ساخت‌وسازهای غیرمجاز از موضوعات مهمی است که در صورت عدم رعایت آنها، این عوامل می‌توانند منشأ آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری به منابع آب و در معرض خطر قرار گرفتن جان و مال مردم و زیرساخت‌ها شوند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha