• جمعه / ۳ آبان ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 98080301456
  • خبرنگار : 50004

سرگردانی متقاضیان بن کتاب در مقابل باجه‌های بانک شهر در نمایشگاه کتاب تبریز

سرگردانی متقاضیان بن کتاب در مقابل باجه‌های بانک شهر در نمایشگاه کتاب تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی پنجمین روز از هفدهمین نمایشگاه کتاب تبریز همزمان با آخرین روز از هفته در حالی برگزار می‎شود که متقاضیان بن کتاب به باجه‌های بانک شهر مستقر در سالن شهریار نمایشگاه هجوم آورده‌اند. بی‌نظمی در ارائه خدمات و صف طولانی، باعث گلایه شهروندان شده است.

به گزارش ایسنا، از دعوا گرفته تا فریاد و قهر؛ اینجا سالن شهریار نمایشگاه بین‌المللی تبریز است، جایی که صف‌ طولانی و  قطعی سیستم ارائه بن کتاب، مردم را به ستوه آورده است و لحظه به لحظه بر تعداد مراجعان افزوده می‎شود.

عمده مخاطبان این نمایشگاه، دانش آموزان و دانشجویانی هستند که برای رفع نیازهای آموزشی و پژوهشی‌شان به نمایشگاه کتاب مراجعه می‌کنند، آن‌ها بهره‌مندی از تخفیف و دسترسی آسان به کتب را از عمده دلایل مراجعه ‌شان به اینجا عنوان می‌کنند.

یکی از شهروندان با گلایه از بی‌نظمی در ارائه خدمات، به ایسنا می‌گوید: این وضعیت، واقعا غیرقابل تحمل و افتضاح است، صدور بن به صورت سنتی و دستی بهتر از این جواب می‌داد، همسر و فرزندانم در سالن دیگری، کتاب‌های مورد نظرشان را پیدا کرده و منتظر من هستند تا بن خرید را ببرم، اما نه کسی پاسخگو است و نه کسی نوبت را رعایت می‌کند.

دانشجوی دیگری هم با انتقاد از عدم توجه به سطح تحصیلات در ارائه بن، بیان می‌کند: مسئول باجه اصلا توجهی به سطح تحصیلات متقاضیان نمی‎کند، به عنوان مثال، من دانشجوی کارشناسی ارشد هستم، اما بن دانشجوی کارشناسی را برای من صادر کرده‌اند و حتی حاضر به پذیرش اشتباه و توضیح و راهنمایی هم نیستند.

بسیاری از مراجعان نیز پس از ساعت‌ها ایستادن در صف بن، از دریافت آن انصراف داده و دست از پا درازتر به سمت سالن‌ها راهی می‎شوند. با توجه به حجم انبوه جمعیت در مقابل غرفه‌ها فرصتی برای راهنمایی باقی نمانده و مراجعان برای پرسیدن سوالاتشان به غرفه مطبوعات و خبرگزاری‌های واقع در همان سالن مراجعه می‌کنند. 

برخی مراجعان نیز تمام شدن بن کتاب را مشکل اصلی طولانی شدن صف عنوان کرده و می‌گویند: دو ساعتی است که وعده می‌دهند بن‌ها تا نیم ساعت دیگر می‌رسند.

مستقر شدن باجه هدایای تبلیغاتی در این سالن نیز بر مصائب غرفه‌داران و مراجعان افزوده و صف والدینی که می‌خواهند برای کودکانشان،بادکنک رنگی بگیرند هم با متقاضیان بن کتاب، برابری می‌کند و در این میان، بارش باران نیز وضعیت را بدتر کرده و مراجعان برای فرار از باران به سالن‌ها هجوم آورده‌اند.

هفدهمین نمایشگاه کتاب تبریز، فردا، چهارم آبان ماه به پایان می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha