به گزارش ایسنا، از دعوا گرفته تا فریاد و قهر؛ اینجا سالن شهریار نمایشگاه بینالمللی تبریز است، جایی که صف طولانی و قطعی سیستم ارائه بن کتاب، مردم را به ستوه آورده است و لحظه به لحظه بر تعداد مراجعان افزوده میشود.
عمده مخاطبان این نمایشگاه، دانش آموزان و دانشجویانی هستند که برای رفع نیازهای آموزشی و پژوهشیشان به نمایشگاه کتاب مراجعه میکنند، آنها بهرهمندی از تخفیف و دسترسی آسان به کتب را از عمده دلایل مراجعه شان به اینجا عنوان میکنند.
یکی از شهروندان با گلایه از بینظمی در ارائه خدمات، به ایسنا میگوید: این وضعیت، واقعا غیرقابل تحمل و افتضاح است، صدور بن به صورت سنتی و دستی بهتر از این جواب میداد، همسر و فرزندانم در سالن دیگری، کتابهای مورد نظرشان را پیدا کرده و منتظر من هستند تا بن خرید را ببرم، اما نه کسی پاسخگو است و نه کسی نوبت را رعایت میکند.
دانشجوی دیگری هم با انتقاد از عدم توجه به سطح تحصیلات در ارائه بن، بیان میکند: مسئول باجه اصلا توجهی به سطح تحصیلات متقاضیان نمیکند، به عنوان مثال، من دانشجوی کارشناسی ارشد هستم، اما بن دانشجوی کارشناسی را برای من صادر کردهاند و حتی حاضر به پذیرش اشتباه و توضیح و راهنمایی هم نیستند.
بسیاری از مراجعان نیز پس از ساعتها ایستادن در صف بن، از دریافت آن انصراف داده و دست از پا درازتر به سمت سالنها راهی میشوند. با توجه به حجم انبوه جمعیت در مقابل غرفهها فرصتی برای راهنمایی باقی نمانده و مراجعان برای پرسیدن سوالاتشان به غرفه مطبوعات و خبرگزاریهای واقع در همان سالن مراجعه میکنند.
برخی مراجعان نیز تمام شدن بن کتاب را مشکل اصلی طولانی شدن صف عنوان کرده و میگویند: دو ساعتی است که وعده میدهند بنها تا نیم ساعت دیگر میرسند.
مستقر شدن باجه هدایای تبلیغاتی در این سالن نیز بر مصائب غرفهداران و مراجعان افزوده و صف والدینی که میخواهند برای کودکانشان،بادکنک رنگی بگیرند هم با متقاضیان بن کتاب، برابری میکند و در این میان، بارش باران نیز وضعیت را بدتر کرده و مراجعان برای فرار از باران به سالنها هجوم آوردهاند.
هفدهمین نمایشگاه کتاب تبریز، فردا، چهارم آبان ماه به پایان میرسد.
انتهای پیام
نظرات