• دوشنبه / ۱۳ آذر ۱۳۹۶ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 96091307011
  • منبع : روابط عمومی برنامه

نمایشگاهی از "باخانه‌مان"

نمایشگاهی از  "باخانه‌مان"

نمایشگاه باخانه‌مان ۱۷ آذرماه با حضور هنری بابک مشیری، داریوش تقی‌پور و فرید حامدی برای اجرای شعرهایی از فریدون مشیری برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه باخانه‌مان ۱۷ تا ۲۰ آذرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ با همکاری بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران با هدف همدلی با قشر آسیب‌پذیر و بی‌خانمان، نشان دادن معضلات اجتماعی و فرهنگی آن‌ها و درخواست از نهادها و انجمن‌های مربوط برای رسیدگی به وضعیت آن‌ها برگزار می‌شود.

این نمایشگاه با حضور اهالی قلم برای شعرخوانی در ۱۸  آذرماه و داستان‌خوانی در ۱۹ آذر ماه به کار خود ادامه خواهد داد. علیرضا مجابی برای خلق نقاشی به صورت بداهه برای اختتامیه‌ی نمایشگاه در ۲۰ آذرماه حضور خواهد داشت و درمجموع، کلیت این واکنش هنری که به مدیریت لیلا صادقی برگزار می‌شود، به عنوان یک اثر هنری واحد تلقی می‌شود که به فضای هنری ماهیت کارکردی می‌دهد و در آخر تمام سازه‌های این نمایشگاه به بی‌خانمان‌های کوچه و خیابان این شهر اهدا خواهد شد.

تمام سازه‌های این نمایشگاه که با طراحی آرش فاتح به یک کلیت واحد رسیده‌اند، از جمله کارتن‌ها، پتوها و نایلون‌ها پس از پایان نمایشگاه، به عنوان تکه‌هایی از یک اثر هنری، به زندگی دردآلود بی‌خانمان‌ها ملحق می‌شوند، به این صورت که نایلون‌های مورد استفاده در این نمایشگاه‌ به بی‌خانمان‌هایی داده خواهند شد که به دنبال سقف‌های نایلونی در گوشه و کنار خیابان دست و پا می‌زنند، پتوهای مچاله شده‌ی درون پیکره‌ی نایلونی وسط نمایشگاه نیز به عنوان تکه‌ای از یک پیکره‌ی هنری قرار است تغییر کارکرد دهند و پس از پایان نمایشگاه به بی‌خانمان‌هایی داده شوند تا از سرمای زمستان جان سالم به در ببرند.

کارتن‌هایی که زندگی کاغذی و بی‌ثبات انسان‌های بی‌حمایت این عصر را بازنمایی می‌کنند، پس از اتمام نمایشگاه تغییر کارکرد خواهند داد و در کارکردی ثانویه‌ به عنوان تشکی برای خواب به بی‌خانمان‌ها اعطا خواهند شد. همچنین، در رویدادهای خاصی که در هر روز برگزار می‌شوند، از کارتن‌ها به عنوان صندلی‌هایی برای نشستن مخاطبان در طول شعرخوانی و داستان‌خوانی استفاده خواهد شد تا مخاطبان برای دقایقی چند درد زندگی بر کارتن‌های نازک سه‌لایه را درک کنند.

گروه باخانه‌مان پیش از این در ۴ آبان ماه سال ۱۳۹۶ رویدادی را با عنوان «خانه ندارد، خواب می‌بیند» برای بررسی آسیب‌های اجتماعی در خانه‌ی سینما برگزار کرده بود. این نمایشگاه به عنوان رویداد دومی که به این مسئله می‌پردازد، به صورت چیدمان چندرسانه‌ای با همکاری اهالی قلم و هنرمندان مختلف از رشته‌های مختلف از جمله آرش فاتح (چیدمان)، آنیما احتیاط و رهام صفوی (صداگذاری)، فرید حامدی (ویدئو آرت با بازیگری احسان صادقی عدل، نازنین دلشادیان)، داریوش تقی‌پور (موسیقی)، عکس‌هایی از دکتر فرزانه آقاپور، کوروش ادیم، پرهام بهادرانی، زهره رحمانی، نیروان رضایی، نسیم شیخ الاسلامی، علی‌اکبر کرمانی‌نژاد، الهام طاهری، المیرا مجابی، علیرضا مجابی(م. آذرفر) و همچنین آثاری از بهبودیافتگان جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها و انجمن پایان کارتن خوابی امید اصفهان در گالری ۲ فرهنگسرای نیاوران شکل می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha