• شنبه / ۷ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 94060704260
  • خبرنگار : 71062

راهیان نور وسیله‌ای برای ارائه گزارش کار نباشد

راهیان نور وسیله‌ای برای ارائه گزارش کار نباشد

یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت: جنگ را باید درک کرد چراکه جنگ توصیف‌کردنی نیست روایتگری نوعی توصیف است و توصیف قطعا خود درک نیست اما حداقل کاری است که می‌توان انجام داد.

یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت: جنگ را باید درک کرد چراکه جنگ توصیف‌کردنی نیست روایتگری نوعی توصیف است و توصیف قطعا خود درک نیست اما حداقل کاری است که می‌توان انجام داد.

به گزارش ایسنا،حجت‌الاسلام علی ربانی در خصوص برگزاری اردوهای راهیان نور گفت: از زمانی که جنگ تحمیلی تمام شد دغدغه‌ای مبنی بر انتقال فرهنگ جنگ به نسل‌های آینده به وجود آمد و بعد از آن قدم‌های اولیه توسط بسیج برای انتقال این فرهنگ برداشته شد و در کنار سازماندهی بسیج برخی از تشکیلات دیگر در این زمینه ورود کردند اما این تشکیلات وضعیت منسجمی نداشتند و در آن زمان که راهیان نور راه‌اندازی شد وضعیت آن چه از نظر آسایشگاه‌ها و چه از نظر خدمات رفاهی و حتی در بحث روایتگری زیبنده نظام نبود اما با گذشت زمان و با تاکیدات رهبر معظم انقلاب و کسانی که دلداده و دلسوخته نظام و انقلاب بودند اقدامات مناسبی صورت گرفت.

وی اافزود: در این میان سازمان بسیج و سازمان راهیان نور در بحث خدمات‌رسانی قدم‌های اولیه‌ای را برداشتند و سال به سال بر قوت آن افزودند به نحوی که آن دسته از مشکلاتی را که در روز های اولیه داشتیم دیگر مشاهده نمی‌شود و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل امروزی نیز بسیار بهتر شده است و امیدواریم که بهتر از الان بتوانیم این ذخیره عظیم جنگ را به نسل سوم, چهارم و پنجم انقلاب منتقل کنیم.

حجت‌الاسلام ربانی اظهار کرد: جنگ را باید درک کرد چراکه جنگ توصیف کردنی نیست. روایتگری نوعی توصیف است و توصیف قطعا خود درک نیست اما حداقل کاری است که می‌توان انجام داد چرا که ما نمی‌توانیم برای انتقال یک فرهنگ جنگی به راه بیندازیم.

وی گفت: اگر بتوانیم ارزش‌های اسلامی را در اردوهای راهیان نور احیا کنیم که ساده زیستی یکی از آنها است آنگاه بسیاری از مسائل دیگر از جمله تکبر و نخوت از بین می‌رود و تواضع جای آن را می‌گیرد و زمانی که همه مردم چه مسئولان و چه مردم عادی با یکدیگر همسفر می‌شود فاصله میان آنها از بین می‌رود و دل‌ها به یکدیگر نزدیکتر می‌شود که این خود یکی از نقاط قوت اردوهای راهیان نور است.

وی گفت: افرادی که از پایگاه‌های بسیج اقدام به ثبت‌نام می‌کنند و کاروان‌هایی را تشکیل می‌دهند باید با اعتقاد این کار را انجام بدهند نه اینکه صرف ارائه گزارش باشد بلکه خروجی برگزاری این اردوها برای ما ملاک است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha