• چهارشنبه / ۲ آذر ۱۳۸۴ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8409-00949
  • خبرنگار : 71036

/موافق وزير پيشنهادي نفت/ گرانمايه‌پور: تسلطي به شدت با فاميل‌سالاري مخالف است برنامه وزير پيشنهادي در راستاي تحقق چشم‌انداز بيست ساله است

نماينده‌ي مردم كاشان، آران و بيدگل كه در موافقت وزير پيشنهادي نفت سخن مي‌گفت، ضمن گراميداشت هفته‌ي بسيج، موافقت خود را تكليف خود دانست و به شناخت خود از خاندان خوشنام تسلطي در كاشان اشاره كرد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اصغر گرانمايه‌پور گفت: اين خاندان دودماني خوشنام هستند آقاي تسلطي از بيوتات صالحه است، يك فرزندش در راه خدا شهيد، ديگري جانباز و خود وي تحصيلكرده‌اي بسيجي است كه كارنامه‌اي درخشان دارد.

وي ادامه داد: قريب 18 سال در عرصه‌ي وزارت نفت صادقانه و موفق خدمت كرده است. نشاط، انضباط كاري و مالي و سخت‌كوشي در پيگيري و انجام وظايف را از ويژگي‌هاي بارز تسلطي است.

نماينده كاشان اظهار داشت:‌ تسلطي همواره و تاكنون به آرمان‌هاي حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري وفادار مانده است. هيچ‌گاه كوچكترين ايرادي به سلامت ديني، اجرايي و مالي براي او گزارش نشده است. به شدت با فاميل‌سالاري مخالف است و در آموزش فني و افزايش سطح علمي و مديريت كاركنان و ارتقاء و استعدادها اصرار دارد.

وي برنامه تسلطي را دقيقا در راستاي تحقق چشم‌انداز بيست ساله، قانون برنامه چهارم، سياست‌هاي كلي ابلاغي مقام معظم رهبري، قانون بودجه سال جاري و محورهاي چهارگانه اعلامي رييس جمهور دانست و با اشاره به جايگاه ايران در نفت و گاز، گفت: تسلطي معتقد است كه اين سرمايه خدادادي متعلق به همه‌ي نسل‌هاست و نبايد سرمايه فروخت و هزينه كرد، بلكه بايد اين نعمت صرف سرمايه‌گذاري‌هاي مولد شود و از ارزش افزوده‌ي آن كشور اداره گردد.

وي افزود: تسلطي بر اولويت بهره‌برداري از ميادين و ذخاير مشترك با كشورهاي همسايه در اين برنامه اصرار دارد.

به گفته‌ي وي، تسلطي معتقد است سرمايه‌گذاري در صنايع پايين‌دستي بايد با توزيع منطقي در استانها و مناطق به ويژه مناطق كمترتوسعه‌يافته صورت گيرد تا هم موجب عمران همه‌ي كشور و هم كاهش بحران بيكاري شود.

گرانمايه‌پور، تجربه‌ي غالب تسلطي را خدمت در پتروشيمي عنوان كرد و افزود: تسلطي در برنامه خود به افزايش بهره‌وري و صرفه‌جويي منطقي در هزينه‌هاي غيرتوليدي در شركت‌ها توجه و نگاهي جدي دارد.

عضو كميسيون برنامه و بودجه به تقيدپذيري به اجراي قانون، نگاه خاص وي در بهينه‌سازي مصرف، انرژي، نظام‌دهي به يارانه‌ها، مديريت منابع انساني، اصلاح ساختار، ايمني و بهداشت در بخش نفت، به عنوان تمايزات تسلطي اشاره و خاطرنشان كرد: از افتخارات مجلس هفتم اطاعت‌پذيري از مقام معظم رهبري است؛ ايشان در چند نوبت تأكيد فرمودند كه دولت را حمايت كنيد، تعجيل نكنيد و مضمونا اشاره كردند كه اگر دولت به مسير اشتباه برود خود من اولين جلوگير خواهم بود.

وي با بيان اين‌كه امروز دولت به حمايت نياز دارد، گفت: به ويژه پس از سرگذشتي كه دو فرد پيشنهادي وزارت نفت داشتند، دولت به حمايت بيشتر نياز دارد.

وي گفت: هم‌چنين بدون سرپرست بودن اين وزارتخانه در چنين شرايطي و در آستانه‌ي نزديك شدن به فصل سرما، و نيز اعتماد كامل آقاي احمدي‌نژاد به تسلطي و لحاظ اين نكته كه تسلطي بايد به عنوان يك عضو تيم احمدي‌نژاد خدمت كند براي من به عنوان خدمتگزار مردم اين تكليف را ايجاد كرد كه به عنوان موافق به اين وزير پيشنهادي رأي بدهم.

وي ادامه داد: در روزهاي اخير در مجلس شاهد بمباران شايعه، تهمت و نسبت‌هاي عجيب و غريب به اين برادر شناخته شده خودم بودم، لذا به وزير اطلاعات به عنوان امين اسرار نظام و نيز مجتهدي مسلم مراجعه كردم، ايشان فرمودند هيچ‌كدام از آنچه راجع به تسلطي گفته شده پايه و منطق ندارد، تحقيق كرده‌ام، سوابق ايشان را ديدم هيچ‌كدام پايه و منطق ندارد و اين شيوه‌ي ناپسند پمپاژ تهمت و دروغ از منابع مشكوك، سايت‌ها، نشريه‌ها و افراد ناشناس براي هركس مي‌تواند مطرح شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha