• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403051308117
  • خبرنگار : 71468

غول گرجی و معمای رکورد نجومی ۵۰۰ کیلوگرم در المپیک پاریس

غول گرجی و معمای رکورد نجومی ۵۰۰ کیلوگرم در المپیک پاریس

رییس فدراسیون وزنه‌برداری گرجستان در واکنش به ثبت رکورد نجومی ۵۰۰ کیلوگرم در المپیک پاریس توسط لاشا تالاخادزه پاسخ روشنی نداد اما وعده داد که روزی این رکورد را ثبت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، فدراسیون جهانی وزنه‌برداری گزارشی از لاشا تاخادزه وزنه‌بردار مطرح گرجستان نوشت. در این گزارش آمده است: اگر لاشا تالاخادزه وزنه‌بردار مطرح گرجستان سومین مدال طلای المپیک را بگیرد، بهترین وزنه‌بردار تمام دوران است؟ تالاخادزه اگر بتواند رقیبانی از ارمنستان، بحرین، ایران و کشورهای دیگر را کنار بگذارد، اولین مردی خواهد بود که با بیش از ۱۰۰ کیلوگرم وزن،  سه بار قهرمان المپیک شده است. او در ریو ۲۰۱۶ و توکیو ۲۰۲۰ قهرمان شد. همچنین رکورددار سنگین‌ترین وزنه‌ها است.

 اگر تالاخادزه  سومین طلای المپیک خود را کسب کند، به باشگاه سه طلایی های المپیک می‌پیوندد و احتمالا بر اساس ترکیبی از تمام دستاوردهایش در تمام مسابقات، بهترین وزنه‌بردار تمام دوران‌ نامیده می‌شود. 

کاخیاشویلی رییس فدراسیون وزنه‌برداری گرجستان گفت: "بقیه در حال نزدیک شدن به لاشا هستند. برای یک ورزشکار سنگین وزن خیلی سخت‌تر است که برای مدت طولانی در فرم خود بماند. این باعث می‌شود که عملکرد تالاخادزه بسیار قابل تقدیر باشد. او شرایط تمرینی و روابط سالمی با فدراسیون داشته است، به علاوه زیر نظر بهترین متخصص، گیورگی آسانیدزه (قهرمان المپیک در وزن ۸۵ کیلوگرم در سال ۲۰۰۴ و مربی قدیمی ملی گرجستان) است.

 کاخیاشویلی  همچنین در مورد تالاخادزه گفت: "کوبا تالاخادزه، پدر لاشا را می‌شناختم. ما با هم تمرین می‌کردیم و مسابقه می‌دادیم، از یک نسل هستیم. پدر لاشا نیز استعداد زیادی داشت اما او مسیر دیگری را در پیش گرفت. می‌توانم بگویم که لاشا هر آنچه را که پدرش برای رسیدن به آن از دست داده بود، پس گرفته است. بنابراین ما قوی‌ترین ورزشکار روی کره زمین را داریم. من به عنوان رییس فدراسیون ملی، همراه با سرمربی گیورگی آسانیدزه، هدف خود را تعیین کردیم که همیشه از ورزشکاران در روزهای خوب و بدشان حمایت کنیم. ماموریت من ایجاد محیطی است که ورزشکاران ما بتوانند نتایج بهتری نسبت به گذشته کسب کنند. "

او در پاسخ به این پرسش که از لاشا تالاخادزه در پاریس چه خواهیم دید؟ گفت: "من به دنبال این هستم که لاشا را در بهترین حالت برای پاریس و فراتر از آن در سال ۲۰۲۸ در لس آنجلس ببینم. کاملا به او اعتقاد دارم. واقعا نمی‌توانم بگویم که آیا قرار است وزنه نجومی ۵۰۰ کیلوگرم را در پاریس ببینیم، زیرا کسب سومین مدال طلا بزرگترین هدف است. اما اگر لاشا به روال تمرینی خود ادامه دهد، مطمئن هستم که روزی رکورد مجموع ۵۰۰ کیلوگرم را جشن خواهیم گرفت. کل جامعه ورزش گرجستان، وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، دولت گرجستان، فدراسیون وزنه‌برداری، من، آسانیدزه سرمربی ، مربی شخصی و خانواده لاشا، پزشکان و دوستان برای رسیدن لاشا به این رکورد دعا و آرزو می‌کنیم. همه ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا از او در المپیک پاریس و سپس لس‌آنجلس حمایت کنیم."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۳ ۱۷:۳۷

Miمیتواند خیلی راحت دراو می بینیم

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۴ ۰۶:۵۵

ایران لطفا تقاضای تست دوپینگ بدهید ..

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۵ ۱۷:۳۳

امکان نداره توی المپیک دوپینگ کنند چون می دانند برای همیشه محرم خواهند شد صددرصد چیزهای که نشان نمیده مصرف میکنن زیر نظر بهترین پزشکنان که نشان نده