• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۱:۰۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1403051207674
  • خبرنگار : 30057

بررسی رخدادهای لرزه‌ای در هفته گذشته

«رامسر» با زلزله ۴ و «بنت» با زمینلرزه‌ ۴.۶ لرزیدند

«رامسر» با زلزله ۴ و «بنت» با زمینلرزه‌ ۴.۶ لرزیدند

در هفته گذشته رامسر استان مازندران با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴ و بنت استان سیستان و بلوچستان با زلزله ۴.۶ لرزیدند.

به گزارش ایسنا، در هفته گذشته رامسر استان مازندران با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴ لرزید.

دکتر علی بیت‌اللهی، مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به گزارش مرکز لرزه‌نگاری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران (IRSC) در خصوص رخداد زلزله ۴ رامسر استان مازندران، گفت: رومرکز زلزله ۴ رامسر استان مازندران بر روی نقشه گسله‌های ایران برهم‌نهی شد و بر این اساس گسل احتمالی مسبب زلزله حدس زده شده است و بر این اساس برآورد می‌شود سگمنتی از گسل «شمال البرز» با توجه به موقعیت رومرکز زلزله و شیب صفحه گسل شمال البرز موجب رخداد زلزله ۴ رامسر استان مازندران شده است.

همچنین در نیشابور استان خراسان رضوی زلزله ۲.۹ رخ داد و دهدشت استان کهگیلویه وبویراحمد نیز با زلزله‌ای به بزرگای ۳ لرزید. در بنت استان سیستان و بلوچستان نیز زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴.۶ رخ داد.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۶ مرداد

در بالاده استان فارس زلزله ۲.۶، در بوشهر استان بوشهر زلزله ۲.۵، در نودان استان فارس زلزله ۲.۶ و در قائمیه استان فارس زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

یکشنبه ۷ مرداد

در ایذه استان خوزستان زلزله ۲.۸، در جیرفت استان کرمان زلزله ۲.۶، در دوزین استان گلستان زلزله ۲.۵ و در نجف شهر استان کرمان دو زلزله به بزرگای ۲.۸ و ۲.۹ به ثبت رسید.

دوشنبه ۸ مرداد

در نیشابور استان خراسان رضوی زلزله ۲.۹ رخ داد.

بنت استان سیستان و بلوچستان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴.۶ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین لرزید که کانون این رخداد لرزه‌ای در ۳۲ کیلومتری بنت، ۳۲ کیلومتری فنوج و ۴۱ کیلومتری نیک شهر این استان گزارش شد.

سه‌شنبه ۹ مرداد

بشرویه استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۸، پارسیان استان هرمزگان زلزله ۲.۹، هجدک استان کرمان زلزله ۲.۵ و کتالم و سادات شهر استان مازندران زلزله ۲.۸ را تجربه کردند.

رامسر استان مازندران با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید که کانون این رخداد لرزه‌ای در ۸  کیلومتری رامسر و ۸ کیلومتری کتالم و سادات شهر استان مازندران و ۱۶ کیلومتری چابکسر استان گیلان بوده است.

چهارشنبه ۱۰ مرداد

در فیروز آباد استان فارس زلزله ۲.۸ و ۲.۵ و در ارزوئیه استان کرمان زلزله ۲.۶ رخ داد.

پنجشنبه ۱۱ مرداد

در هجدک استان کرمان زلزله ۲.۷ رخ داد.

گزیک استان خراسان جنوبی با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین لرزید و کانون آن در ۲۱ کیلومتری گزیک، ۳۹ کیلومتری اسدیه و ۵۱ کیلومتری زهان این استان گزارش شد.

جمعه ۱۲ مرداد

در چمستان استان مازندران زلزله ۲.۵ و در سراب استان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

دهدشت استان کهگیلویه‌وبویراحمد با زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین لرزید و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۱۹ کیلومتری دهدشت و ۲۹ کیلومتری چرام استان کهگیلویه وبویر احمد و ۲۳ کیلومتری بهبهان استان خوزستان بوده است.

دهرم استان فارس با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین لرزید که رومرکز آن در ۱۶ کیلومتری دهرم استان فارس و ۳۹ کیلومتری شنبه و ۴۲ کیلومتری ریز استان بوشهر گزارش شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha