• چهارشنبه / ۲ آذر ۱۳۸۴ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8409-00886

/مخالف وزيرپيشنهادي نفت/ نماينده مشهد: دولت تحول‌خواه نيازمند وزيري قدرتمند است وزير نفت بايد داراي تخصص وآشنا با نفت بوده وابعاد داخلي و خارجي آن را بشناسد

علي سرافراز يزدي در بيان مخالفت خود با سيدمحسن تسلطي، سومين وزير پيشنهادي نفت؛ تجربه‌ي رأي اعتماد در دولت نهم را تجربه‌ي جديدي خواند و گفت: شرايط كاملا با دوره‌هاي قبل متفاوت است. در تاريخ پس از انقلاب اين شرايط براي دولت و مجلس جديد بوده است. دولتي مردمي بدون پشتوانه گروههاي سياسي روي كار آمد كه تجربه‌اي مبارك بود و مجلس اصولگرا با برخوردي اصولي، تجربه‌اي به يادماندني از خود نشان داد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) عضو كميسيون آموزش، تحقيقات، وزارت نفت را تخصصي، سياسي، اقتصادي و امنيتي دانست و ادامه داد: وزير نفت بايد داراي تخصص و آشنايي با نفت بوده و ابعاد داخلي و خارجي آن را بشناسد از سابقه‌ي كلان مديريتي و بينش شفاف برخوردار بوده و امين مردم باشد.

وي با اشاره به اينكه تسلطي فردي متدين و از خانواده‌ي شهداست از او به عنوان مدير درجه‌ي چهارم نفت ياد كرد و گفت: در دولت نهم كه اساس بر تحول و پويايي است، نيازمند وزيري قدرتمند هستيم اين توقع به جايي از رييس جمهور است.

سرافراز با طرح اين سئوال كه تعريف تعامل با مجلس چيست؟ خاطرنشان كرد: مجلس تعاملي دلسوزانه و بي‌طرفانه با دولت داشته و مفتخر است كه جناحي عمل نكرده و عملكردش قابل تحسين در داخل و خارج است، كه فقط به منافع ملت مي‌نگرد و گرايش‌هاي سياسي برايش مهم نيست.

به گفته‌ي وي در مجلس قبل به وزراي ضعيف به علت حاكميت يك جناح سياسي رأي دادند، ولي مجلس هفتم عليرغم ديپلماسي گذشته و دنيا، بر اساس اصول رأي داده است كه در تاريخ مي‌ماند.

اين عضو كميسيون آموزش و تحقيقات خطاب به مردم به آنها اطمينان داد كه نمايندگانشان در تبعيت از مقام معظم رهبري در جهت تقويت دولت تلاش اصولگرايانه دارند و اين خلاف اصل اصولگرايي است كه در ميان افراد توانمند به سراغ نيروهاي دست چهارم برويم.

وي كمك‌هاي قانون‌گذاري را وظيفه‌ي مجلس خواند و گفت: كساني كه بخواهند اين نظام و مجلس را تضعيف كنند در دهانشان مي‌زنيم، ولي اجازه نمي‌دهيم كساني ضعف‌تر از اين مسؤوليت در آن قرار گيرند، چون اين ظلم به نظام، كشور و ملت است.

سرافرازيزدي با تأكيد بر اينكه قدرتمند كردن دولت براي نظام مفيد و براي نمايندگان جاي مباهات دارد، اين را مبناي اصولگرايي دانست و اظهار اميدواري كرد كه دولت در تعامل جدي با مجلس عمل كند و گفته نشود كه عده‌اي در بيرون رابطه‌ي مجلس و دولت را به هم مي‌زنند.

به اعتقاد وي مجلس تاكنون يك گام در جهت تضعيف دولت گام برنداشته است و اميدوار است كه دولت موفق باشد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha