• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403051308336
  • خبرنگار : 71234

روند انتخاب مستشاران دیوان محاسبات در کمیسیون برنامه و بودجه

روند انتخاب مستشاران دیوان محاسبات در کمیسیون برنامه و بودجه

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، روند انتخاب مستشاران جدید دیوان محاسبات کشور در دوره دوازدهم را تشریح کرد.

فریدون همتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طبق قانون دیوان محاسبات، رئیس دیوان محاسبات باید افراد واجد شرایط را به عنوان مستشاران دیوان محاسبات به کمیسیون برنامه معرفی کند تا کمیسیون برنامه به نیابت از صحن علنی مجلس، مستشاران دوره جدید را انتخاب کند.

وی توضیح داد: با توجه به انتخاب رئیس و دادستان دیوان محاسبات، اکنون باید رئیس دیوان محاسبات مستشاران را برای هیات‌های مختلف به کمیسیون برنامه معرفی کند تا کمیسیون برنامه به نیابت از مجلس ۹ نفر را به عنوان اعضای اصلی هیات مستشاری و ۳ نفر را به عنوان اعضای جانشین انتخاب کند تا بعد از آن مجموعه ارکان دیوان محاسبات برای شروع فعالیت در دوره جدید مجلس دوازدهم شکل می‌گیرد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه بیان کرد: کمیسیون برنامه و بودجه در جلسه‌ای و طی فرآیندی از بین مستشاران معرفی شده توسط رئیس دیوان محاسبات مستشاران جدید دیوان محاسبات را انتخاب می‌کند. سپس با دستور رئیس دیوان شعب تشکیل شده که هر شعبه سه عضو دارد؛ انتظار می‌رود مستشاران در دوره جدید مجلس دوازدهم به زودی به کمیسیون برنامه معرفی شوند.

به گزارش ایسنا،‌ طبق قانون دیوان محاسبات کشور،‌ ‌رئیس دیوان محاسبات کشور پس از دریافت حکم حداقل اسامی ۱۵ نفر از افراد امین و متدین و کاردان را حتی‌الامکان از میان افراد واجد شرایط ‌دیوان محاسبات کشور به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پیشنهاد می‌کند. این کمیسیون از بین افراد معرفی شده حداقل ۹ نفر را به‌ عنوان اعضای اصلی هیات مستشاری و ۳ نفر را به عنوان اعضای جانشین انتخاب و به رئیس دیوان محاسبات کشور معرفی خواهد کرد.

همچنین دیوان محاسبات کشور دارای یک دادسرا و حداقل ۳ و حداکثر ۷ هیات مستشاری است. هر هیات مرکب از ۳ مستشار است که‌ یکی از آن‌ها رئیس هیات خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha