• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403061307720
  • خبرنگار : 50181

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:

۱.۶ میلیون کرمانشاهی عضو تعاونی‌ها هستند

۱.۶ میلیون کرمانشاهی عضو تعاونی‌ها هستند

ایسنا/کرمانشاه به گفته سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت استان عضو تعانی‌های کرمانشاه هستند.

بهروز جمشید مفید به مناسبت روز تعاون(۱۳ شهریور)، در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اهمیت حوزه تعاون در اقتصاد کشور، گفت: تعاون یکی از ارکان مهم اقتصاد کشور است، بگونه‌ای که تاکید شده سهم بخش تعاون از اقتصاد باید به حدود ۲۵ درصد برسد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر تعاون نقش بسزایی در ایجاد اشتغال، تولید ثروت و مردمی کردن اقتصاد دارد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه انتظار می‌رود دولت چهاردهم نیز توجه ویژه‌ای به بخش تعاون داشته باشد، یادآور شد: اجرای سند چشم‌انداز توسعه بخش تعاون و تقویت جایگاه تعاونی‌ها از مهمترین مطالبات حوزه تعاون از دولت جدید است.

جمشید مفید معتقد است، چنانچه دولت بتواند کسب و کارهای مبتنی بر تعاونی‌ را توسعه دهد، تاثیر آن را در ارتقاء رفاه اجتماعی و ایجاد اشتغال برای جوانان خصوصا فارغ‌التحصیلان شاهد خواهیم بود.

وی سپس به وضعیت تعاونی‌ها در استان کرمانشاه نیز اشاره و اظهار کرد: در استان کرمانشاه بیش از ۳۳۰۰ تعاونی فعال در گرایش‌های مختلف تعاونی‌های مسکن، مصرف، تامین نیاز تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، تعاونی‌های کشاورزی، صنعتی و معدنی، خدمات، دانش بنیان، تعاونی‌های مرزنشین و توسعه و عمران شهرستانی داریم.

به گفته این مسئول، تعاونی‌ها برای  حدود ۴۸ هزار و ۷۵۰ نفر در استان کرمانشاه فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و راه اجتماعی استان کرمانشاه تعداد افرادی که از جمعیت دو میلیون نفری استان عضو تعاونی‌ها هستند را نیز حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: این میزان عضویت در تعاونی‌ها بیانگر جایگاه فرهنگ تعاون بین مردم استان است.

۱.۶ میلیون کرمانشاهی عضو تعاونی‌ها هستند

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۵ ۰۱:۲۳

بله مهندس بفرمایید چه خدماتی به تعاونی ها داده آید بجز هزینه حسابدار هم برای رهایی از مالیات کمرشکن وثبت دفاتر به تعاونی ها تحمیل شده بنده مجبور به منحل تعاونی شدم دقیق ۲۰ سال یک حمایت از نشدیم