• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۸
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1403062515981
  • خبرنگار : 71442

گزارشی از پشت صحنه برنامه کودک جدید تلویزیون

دوقلوهایی که از دل فیتیله‌ای‌ها آمدند + تصاویر

دوقلوهایی که از دل فیتیله‌ای‌ها آمدند + تصاویر

معاون سیما یکشنبه ـ ۲۵ شهریور ماه ـ از لوکیشن مجموعه «دوقلوها» بازدید کرد. مجموعه‌ای که با بازگشت حمیدگلی، علی فروتن و محمد مسلمی بعد از پنج سال به تلویزیون، تولید فصل دوم آن به سرانجام رسیده و قرار است از آبان ماه به آنتن تلویزیون برسد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، معاون سیما با حضور در لوکیشن عظیم مجموعه «دوقلوها» در جریان ضبط این برنامه در حوزه کودک و نوجوان قرار گرفت و در ادامه پای صحبت‌های هنرمندان این مجموعه نشست. 

بیشترین مخاطبان ما کودکان و خردسالان هستند

برمهانی در ابتدای این نشست خطاب به عموهای فیتیله‌ای و بازگشت آنها به تلویزیون که با برنامه «دوقلوها» اتفاق افتاده است، اینچنین گفت: بچه‌ها منتظرند که شما را ببینند. امیدوارم با همت دوستان، این مجموعه زمان پخش و شبکه پخش خوبی داشته باشد.

معاون سیما با اشاره به فضای عظیم و دکوری که به مجموعه «دو قلوها» اختصاص یافته و طرح قصه آن بیان کرد: این زمینه کار و حرفی که به بچه‌ها معرفی می‌شود، قصه‌پردازی بیشتری را می‌طلبد و چالش بین این مشاغل و موضوعات مرتبط با شهر مساله‌ای است که بیشتر می‌شود به آن پرداخت. موضوع فرزند و فرزندآوری هم از نکاتی است که در این مجموعه گل درشت نیست و این جای تشکر دارد.

محسن برمهانی با اشاره به اینکه بیشترین مخاطبان ما کودکان و خردسالان هستند، گفت: هر چقدر در حوزه کودک کار کنیم باز هم کم کار است.  

دوقلوهایی که از دل فیتیله‌ای‌ها آمدند + تصاویر

دوقلوهایی که از دل فیتیله‌ای‌ها آمدند

محمد بصیری ـ تهیه‌کننده «دوقلوها» ـ نیز گفت: برنامه «دو قلوها» با توجه به آنکه فصل اول آن ۹۸ تولید شد، دو سال هم برای فصل دوم آن پیگیر بودیم که سرانجام اتقاق افتاد. این مجموعه کمدی مفرحی دارد و تلاشمان این بود که کار ابتداجذابیت داشته باشد و در عین حال نکات تربیتی داشته باشد.  دوقلوها در واقع یکی از آیتم های جذاب برنامه فیتیله بود. این برنامه یک کمدی پر زد و خورد است که مخاطب خردسال از آن لذت می‌برد. حضور سه تا عموها در کنار هم برای مهم بود. دیگر بازیگران این برنامه همه فعالان تئاتر کودک هستند.

او درباره‌ همکاری دوباره عموهای فیتیله‌ای با این مجموعه گفت: حضور سه عمو اتفاق خوبی بود که هر سه عزیزان برای حضور در کار لبیک گفتند.

این تهیه‌کننده درباره‌ جزئیات برنامه «دوقلوها» نیز گفت: این مجموعه شامل ۸۰ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای است که بزرگترین دکور برنامه کودک را در آن ساخته‌ایم. ۵۰ درصد راه را با توجه به جذب مخاطب چه کودک و بزرگسال رفته‌ایم و تلاش‌مان را به این سمت برده‌ایم که بتوانیم مخاطب را هم نگه داریم. در فضای موسیقی که ۳۵ درصد کار را شامل می‌شود، سعی کردیم تفاوت‌هایی ایجاد کنیم. تلاش کردیم مخاطب کودک و خردسال را هدف سنی قرار دهیم.

دوقلوهایی که از دل فیتیله‌ای‌ها آمدند + تصاویر

برایمان عجیب بود که بعد از ۵ سال با فصل دوم موافقت شد!

علی فروتن، بازیگر «دو قلوها» در بخش دیگری از این دیدار خطاب به معاون سیما گفت: برای من عجیب بود که موافقت با ادامه کار این همه سال طول کشید. پروژه‌ای که سال ۹۸ کار شده موفقیت خودش را داشت. عجیب بود که این همه سال زمان ببرد که موافقت با ساخت آن شکل بگیرد و کار تولید شود.

فروتن در ادامه به طنز گفت: حالا هم ما در اینجا با جان و دل کار می‌کنیم. دو ماه است گربه های محلمان را ندیده ایم ۴ صبح به سر کار می‌آییم و نیمه شب زمانی که خواب هستند، برمی گردیم. امیدواریم اتفاق خوبی بیفتد و شما کمک ویژه‌ای داشته باشید از این نظر که برنامه باکس خوبی برای پخش داشته باشد. همچنین حضور افرادی که از هنرمندان حرفه‌ای تئاتر و سینما هستند از اتفاقات خوب این مجموعه است.

دوقلوهایی که از دل فیتیله‌ای‌ها آمدند + تصاویر

تلویزیون غافل شده

محمد مسلمی نیز یادآور شد که یک زمانی مردم با برنامه‌های کودک زندگی می‌کردند و شاهد هنرمندان مطرحی بودیم که حالا به حداقل رسیده و سپس درباره «دو قلوها» گفت: کاری که رنگ و بو داشته باشد قصه داشته باشد یده خواهد شد. اینجا طنز کلامی نداریم و بیشتر حرکتی. این کار قصه و موسیقی دارد و

او با بیان اینکه تولید برنامه‌های کودک در تلویزیون کاهش پیدا کرده، بیان کرد: آسیب‌هایی که امروزه فضای مجازی دارد، حتما نیازمند این است که بچه‌های ما برنامه‌های آموزشی برایشان تدارک دیده شود که تلویزیون از این قضیه غافل شده است. امیدوارم کارهای خوب تولید شود و بچه های ما خوراک داشته باشند.

مسلمی در پایان گفت: اگر می‌خواهیم جامعه سالم داشته باشیم باید روی بچه‌ها کار کنیم.

دوقلوهایی که از دل فیتیله‌ای‌ها آمدند + تصاویر

حمید گلی هم با تاکید بر اینکه ساخت چنین برنامه‌هایی باید تداوم داشته باشد تا خروجی بهتری به دست آید، گفت: این ۸۰ قسمت را تا مخاطب ببیند ۳۰ قسمت آن رفته است. با پتانسیل اینجا و مقدار مساحتی که کار شده، این مجموعه می‌تواند استمرار داشته باشد که مخاطب ما را ببیند. سازمان صداوسیما به هر حال زمانی جایگاهی داشته و مردم مرجعی داشته‌اند اگر نگاهی و تداومی به کار وجود داشته باشد، نتیجه بهتری هم رقم خواهد خورد.

مهری آل آقا ـ از بازیگران این مجموعه ـ نیز خطاب به معاون سیما به وضعیت دستمزدها اشاره کرد و گفت: ما با عشق آمده‌ایم، از شما خواهش می‌کنم ما را حمایت کنید.

دوقلوهایی که از دل فیتیله‌ای‌ها آمدند + تصاویر

دوقلوهایی که از دل فیتیله‌ای‌ها آمدند + تصاویر

دوقلوهایی که از دل فیتیله‌ای‌ها آمدند + تصاویر

دوقلوهایی که از دل فیتیله‌ای‌ها آمدند + تصاویر

دوقلوهایی که از دل فیتیله‌ای‌ها آمدند + تصاویر

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha