• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403062515817
  • خبرنگار : 50180

با حضور ۵۰۰ تن از علمای شیعه و سنی

گردهمایی بزرگ «وحدت» در کرمانشاه برپا می‌شود

گردهمایی بزرگ «وحدت» در کرمانشاه برپا می‌شود

ایسنا/کرمانشاه مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه از برپایی گردهمایی بزرگ وحدت با حضور ۵۰۰ تن از علمای شیعه و سنی به مناسبت هفته وحدت در کرمانشاه خبر داد.

حجت‌الاسلام جواد فاطمی‌نسب امروز (۲۵ شهریور) در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته وحدت در کرمانشاه، گفت: برنامه‌های مختلفی برای این هفته در نظر گرفته شده که برگزاری گردهمایی بزرگ وحدت یکی از مهم‌ترین این برنامه‌هاست.

به گفته فاطمی‌نسب سی و ششمین دوره گردهمایی بزرگ وحدت 27 شهریورماه با حضور حدود ۵۰۰ تن از علمای شیعه و سنی در محل تالار انتظار شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی افزود: در این همایش علمای برجسته شیعه و سنی بر ضرورت اتحاد بین شیعه و سنی تاکید کرده و به بررسی نقاط قوت و ضعف مسلمانان برای ایجاد اتحاد هرچه بیشتر می پردازند.

مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۲۱ برنامه شاخص برای برگزاری جشن‌های هفته وحدت در سطح استان تدارک دیده شده، گفت: ویژه برنامه‌های هفته وحدت در شهرستان‌های پاوه، سرپل‌ذهاب، روانسر، ثلاث باباجانی و ... نیز برگزار خواهند شد.

برگزاری جلسات و میزگردهای بصیرتی با حضور علمای شیعه و سنی، دیدار با خانواده‌های شهدای اهل تسنن، برپایی محافل انس با قرآن کریم، برپایی جشن‌های وحدت در فضاهای عمومی، برگزاری مسابقات تلویزیونی حول محور وحدت و ... هم از دیگر برنامه های این هفته است که فاطمی‌نسب به آنها اشاره کرد.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه نماد وحدت در کشور است، گفت: مردم شیعه و اهل تسنن این استان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بدون کوچکترین اختلافی برادرانه در کنار هم زندگی کرده و یکی از الگوهای وحدت در کشور به حساب می‌آیند.

وی با بیان اینکه باید از فرصت هفته وحدت برای تقویت اتحاد هرچه بیشتر میان مسلمانان استفاده شود، تاکید کرد: مسلمانان اشتراکات زیادی دارند که با تکیه بر این اشتراکات باید اتحاد خود را تقویت کنند.

فاطمی نسب شعار امسال هفته وحدت را «وحدت امت اسلامی، نجات غزه مظلوم» عنوان و ابراز امیدواری کرد: برنامه‌های هفته وحدت امسال زمینه‌ساز وحدت بیشتر بین مسلمانان شده و نتیجه آن منتهی به نابودی رژیم جعلی صهیونیستی شود.‌

وی  تاکید کرد: امروز نیاز اساسی جامعه اسلامی در سطح بین المللی وحدت است و در شرایطی که حتی غیرمسلمانان هم به خاطر جنایات رژیم صهیونیستی در کنار مسلمانان قرار گرفته‌اند، مسلمانان می‌توانند در سایه وحدت زمینه‌های نابودی رژیم جعلی صهیونیستی را فراهم کنند.

فاطمی‌نسب با بیان اینکه دشمنان روی اختلاف‌افکنی میان مسلمانان برای ضربه زدن به آنها حساب کرده‌اند، گفت: امروز که بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم مظلوم غزه به خاک و خون کشیده شده‌اند، باید همه مسلمانان خصوصا حکام آنها با هم متحد شده و رژیم جعلی صهیونیستی و حامیان آنها را دشمن شماره یک خود بدانند.

وی با بیان اینکه مهمترین دلیل جنایات امروز غزه ریشه در عدم اتحاد بین حکّام کشورهای اسلامی دارد، گفت: امروز خون خواهران و برادران مسلمان ما در غزه ریخته می‌شود و بخش زیادی از این جنایت‌ها به خاطر بی‌تفاوتی حکام به ظاهر مسلمانی است که از جبهه استکبار می‌ترسند، این در حالیست که اگر کشورهای مسلمان با هم متحد شده بودند، این همه جنایت رژیم صهیونیستی در غزه را شاهد نبودیم.

فاطمی نسب با بیان اینکه از ابتدای ظهور اسلام تاکنون و به طور خاص در یک دهه گذشته دشمنان اسلام همواره در تلاش بوده‌اند تا هرجور شده با تحریک گروه‌هایی از مسلمانان که شناخت سطحی نسبت به دین داشته‌اند، به اتحاد مسلمانان خدشه وارد کنند، گفت: نمونه این اقدامات تجهیز گروهک تروریستی داعش بود تا از این طریق مسلمانان را به جان هم انداخته و کشت و کشتار راه بیاندازند و بتوانند به اهداف خود برای تضعیف اسلام دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه امروز به دو نوع وحدت ملی و بین المللی نیاز داریم، گفت: ما در سایه وحدت ملی توانستیم در برابر دشمنان اسلام و انقلاب چه در جریان جنگ تحمیلی و چه بعد از آن در جریان دیگر توطئه‌های دشمنان سربلند باشیم و امروز به وحدت بین المللی نیاز داریم تا مقابل استکبار با قدرت هرچه بیشتر بایستیم.

 وی در ادامه اشاره‌ای هم به ضروری بودن اتحاد بین مسئولین برای حل مشکلات داخلی داشت و گفت: دشمن تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا مردم نسبت به حاکمیت دلسرد کند اما باید مراقب باشیم که کم کاری‌های برخی مسئولین منجر به اختلاف بین مردم و حاکمیت نشود که در این صورت آسیب خواهیم دید.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha