• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403051308112
  • خبرنگار : 90047

بازدید وزیر ورزش از صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی

کیومرث هاشمی: مستمری المپیکی‌ها و پارالمپیکی‌ها ۴ برابر می‌شود/ در شمشیربازی ناداوری شد

کیومرث هاشمی: مستمری المپیکی‌ها و پارالمپیکی‌ها ۴ برابر می‌شود/ در شمشیربازی ناداوری شد

وزیر ورزش و جوانان از صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی بازدید و ساختمان جدید (قهرمان سیر) را افتتاح کرد.

به گزارش ایسنا، کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان امروز(شنبه ۱۳ مرداد) با حضور در صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی ضمن افتتاح سالن قهرمان سیر از بخش‌های مختلف صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان بازدید کرد.

در این‌ مراسم مریم کاظمی‌پور، معاونت توسعه ورزش امور بانوان، محمد شروین اسبقیان معاون توسعه فرهنگی و قهرمانی وزارت ورزش، علیرضا پسندیده معاون حوزه وزارتی وزارت ورزش و جمعی از روسای فدراسیون‌های ورزشی نیز حضور داشتند.

در ادامه عباس واحدی، مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی درباره مشکلات این صندوق توضیحاتی را به وزیر ورزش و جوانان ارائه داد.

هم‌چنین وزیر ورزش ضمن بازدید از بخش‌های مختلف صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی در جریان مسائل و مشکلات صندوق قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، کیومرث هاشمی، وزیر ورزش در حاشیه بازدید از صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی در جمع خبرنگاران درباره وضعیت ورزشگاه آزادی برای بازی ایران و قرقیزستان، اظهار کرد: یکی از مشکلات ما این است که ورزشگاه آزادی یکی از ورزشگاه‌های قدیمی ماست و سالیان زیادی خدمات خوبی در ورزش کشور در بخش‌های مختلف و از جمله فوتبال داشته است و باید اعتبارات خوبی برای تجهیز و بازسازی آن تخصیص داده شود، البته سال‌های گذشته توجه زیادی به آن نشده است.

او گفت: در قانون بودجه سال جاری ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی آزادی اختصاص داده شد که رقم کمی نیست و تمام جوانب آن از جمله مقاوم سازی، بخش سکوها، بحث خدمات جانبی و... دیده شده است. همه این خدمات توسط شرکت پیمانکار قوی که زیر نظر پایگاه خاتم الانبیا است انجام می‌شود. تمام این کارها قبل از عقد قرارداد با پیمانکار شروع شده تا در وهله اول خدمات خوبی به تیم‌های ملی بدهد. ورزشگاه جدید نیز در دستور کار قرار دارد و مقدمات کار انجام شده که می‌تواند مکمل خوبی برای آن باشد.

وزیر ورزش خاطرنشان کرد: از آن جا که دو تیم استقلال و پرسپولیس پرطرفدار و مردمی هستند شاید همه ورزشگاه‌ها نتوانند میزبانی را در تهران برعهده بگیرند، زمانی که من در راس وزارت ورزش قرار گرفتم یک متر برای ورزشگاه آزادی خزانه(چمن ذخیره) نداشت اما اکنون به اندازه ورزشگاه آزادی خزانه دارد.

وی درباره عملکرد کاروان در المپیک پاریس  گفت: از روز اول که در راس وزارت ورزش قرار گرفتم با توجه به تجربه ۳۵ ساله‌ام در بخش‌های مختلف ورزش از همان روز اول اعلام کردم که ما در جزییات مربوط به کمیته ملی المپیک ورود پیدا نمی‌کنیم. در بحث لباس‌های تیم ملی نظرات متفاوتی وجود داشت، یک مقطعی رئیس کمیته ملی المپیک بودم و به لباس ورزشکاران ایراد گرفتند؛ من پذیرفتم و لباس در همان زمان تغییر پیدا کرد. اکنون که در هفته دوم قرار داریم که رشته‌های مدال‌آور هستند ان‌شاءالله رسانه‌ها کمک کنند تا ورزش آرامش لازم را داشته باشد تا در رشته‌هایی که از قبل هم پیش بینی کرده بود،  کسب مدال کنیم.

هاشمی تاکید کرد: در خصوص لباس ورزشکاران نیز از دوستان کمیته ملی المپیک درخواست کردم که دلایل خود را درباره انتخاب لباس عنوان کنند که چرا این نوع لباس انتخاب شده است را به ما بگویند که در زمان خودش اعلام خواهد شد.

وزیر ورزش افزود: از قبل باید لباس‌ها رونمایی می‌شد و دوستان توجه بیش‌تری در این خصوص می‌کردند؛ تمرکز ما باید در حاضر باید برای هفته دوم که رشته‌ها مدال‌آور هستند باشد. تا به امروز که من در خدمت ورزش کشور هستم رشته‌هایی که حضور پیدا کردند توسعه مدال نداشتیم البته در شمشیربازی پیش‌بینی ما برای مدال ۵۰- ۵۰ بود که ناداوری شد.

او تصریح کرد: یکی از رسالت‌های اصلی ما در مجموع ورزش کشور رسیدگی به پیشکسوتان است که سرمایه‌های اصلی ورزش هستند. از زمانی که واحدی در راس صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی قرار گرفته است به همراه همکاران خود وقت زیادی را در این مجموعه گذاشته‌اند تا خدمات بهتری ارائه دهند.

وزیر ورزش ادامه داد: با خدماتی که صندوق انجام داده است و با سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان سعی بر این است که بعد از پارالمپیک و ابتدای مهرماه، افزایش مستمری‌ قهرمانان و پیشکسوتان است که رقم آن ۴ برابر خواهد شد. مثلا اگر یک قهرمان یک میلیون می‌گیرد رقم آن تا ۴ میلیون افزایش پیدا کند و رقم حداکثری آن ۱۰ تا ۱۲ میلیون برسد. این یکی از خدمات بسیار خوبی است که توسط صندوق در حال انجام است.

هاشمی هم‌چنین درباره عملکرد هانیه رستمیان گفت: وی در حد و اندازه خود قوی ظاهر شد البته در اسلحه تخصصی خود ۲۵ متر تپانچه در فینال راه پیدا کرد اگر روز خودش باشد مدال در این ماده دور از دسترس نیست‌.

وی ادامه داد: کشتی، وزنه برداری و تکواندو رشته‌های مدال‌آور ما هستند که در ادوار مختلف کسب مدال می‌کردند که البته در یک دوره بیش‌تر و در یک دوره کمتر، امیدوارم در این دوره بتوانند دل مردم را شاد کنند. آن چیزی که ما بیش‌تر در مجموعه وزارت ورزش در بازی‌های المپیک وظیفه داشتیم پشتیبانی مجموعه فدراسیون‌ها، تیم‌های ملی و پرداخت به موقع پاداش ورزشکاران بود که انجام دادیم که ان‌شاءالله موفق باشند.

او هم‌چنین درباره حضورش در صندوق قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی گفت: امروز توفیق پیدا کردم تا در جمع خدمتگزاران، قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور باشیم، عزیزانی که زحمت می‌کشند تا خدمات خوبی به پیشکسوتان و قهرمانان ورزش کشور بدهند. این خانه، خانه اولی‌های قدیم و اولی‌های جدید است. اولی‌های قدیم پیشکسوتان هستند و اولی‌های جدید هم قهرمانان حال حاضر.

وی خاطرنشان کرد: این خانه متعلق به قهرمانان و پیشکسوتان است. حدود هفت هزار نفر تحت پوشش صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور هستند و این صندوق به خوبی مدیریت می‌کند و حمایت لازم را دارد.

وزیر ورزش خاطرنشان کرد: دو هدف عمده در این صندوق دنبال می‌شود، یکی افزایش درآمد پایدار است و این افزایش درآمد پایدار می‌تواند به توسعه کمی و کیفی خدماتی که می‌خواهند ارائه کنند، کمک کند. صندوق این دو هدف را دنبال می‌کند و به شکل‌های مختلف درآمدهای پایدار را افزایش می‌دهد. چند شرکت فعال حضور پیدا کردند و خدمات ارائه می‌کنند. در کنار این شرایط وزارت ورزش هم موظف است که سالانه مبالغی را کمک کند تا این صندوق روی پای خودش بایستد و بعد از این که به درآمد پایدار رسید بتواند خدمات را روز به روز بیش‌تر کند.

وی با بیان این که در بازسازی ورزشگاه آزادی نباید دقت را فدای سرعت کنیم، اظهار کرد: دستور دادیم که اگر می‌توانند از ظرفیت خزانه چمن ورزشگاه آزادی برای چمن تختی استفاده کنند، این کار را انجام دهند. امیدواریم ورزشگاه آزادی به بهترین شکل به بهره‌برداری برسد. ما نباید دقت را فدای سرعت کنیم تا خدای نکرده یک اقدام سریع انجام دهیم و به مشکل بخوریم و نتوانیم پاسخگو باشیم. البته من از ورزشگاه آزادی تقریباً هفته‌ای یک بار بازدید دارم و دنبال این هستیم که این دغدغه و نگرانی برطرف شود.

هاشمی با اشاره به این که وظیفه انتخاب ورزشگاه برای برگزاری مسابقات، برعهده خود باشگاه‌هاست، افزود: این کار وظیفه ما نیست. باشگاه‌ها باید به فدراسیون بگویند مثلاً ما ورزشگاه پاس قوامین را می‌خواهیم. البته برخی قوانین و موانع هم وجود دارد مانند این که شورای تأمین موافق باشد. این دو باشگاه هر ورزشگاهی را می‌توانند در صورت آمادگی در تهران به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال معرفی کنند که تا زمان آماده‌سازی ورزشگاه آزادی از استادیوم‌های جایگزین بهره لازم را ببرند.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که شرکت توسعه و تجهیز مبلغ موردنظر فدراسیون فوتبال را پرداخت نکرده است، گفت: این طور نیست. قرار بود یک صورت جلسه‌ای بین شرکت توسعه و فدراسیون فوتبال امضا شود و هرچه تفاهم شده است باید اجرا شود. کوتاهی از هر طرف باشد من خودم پیگیر هستم. همچنین قرار بر این بود که ضمانت‌نامه لازم را فدراسیون فوتبال به شرکت توسعه بدهد تا پول پرداخت شود. فکر می‌کنم این کار در هفته جاری انجام شود.

در ادامه وزیر ورزش از دو فدراسیون همگانی و آمادگی جسمانی نیز بازدید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha