• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403061911494
  • خبرنگار : 71516

نشست وزارتی شورای همکاری خلیج فارس و روسیه با محوریت فلسطین

نشست وزارتی شورای همکاری خلیج فارس و روسیه با محوریت فلسطین

نشست وزارتی شورای همکاری خلیج فارس و روسیه امروز (دوشنبه) با تقدیر لاوروف از نقش میانجی‌گری قطر در حل سیاسی بحران فلسطین برگزار شد.

به گزارش ایسنا، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در نشست گفتگوی راهبردی روسیه و شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس گفت: خاورمیانه در آستانه یک جنگ بزرگ منطقه‌ای است و روسیه با همه طرف‌ها برای جلوگیری از آن کار می کند.

وی افزود: ناتوانی جامعه جهانی در توقف خصومت‌ها در نوار غزه و کشتار جمعی ساکنان آن منجر به وخامت شدید اوضاع نظامی و سیاسی در کل منطقه - از مرز لبنان و اسرائیل تا دریای سرخ شده است.

لاوروف تصریح کرد: در عین حال، رویارویی اسرائیل و لبنان به سطح خطرناک جدیدی رسیده است. خاورمیانه بار دیگر در آستانه یک جنگ بزرگ منطقه‌ای قرار گرفته است. این مسئولیت مشترک ماست که اجازه ندهیم این اتفاق بیفتد. ما با همه طرف‌ها برای عادی سازی اوضاع کار می‌کنیم.

وی گفت: ما از نقش میانجیگری قطر در ایجاد یک راهکار سیاسی در فلسطین قدردانی می‌کنیم.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: صلح در خاورمیانه بدون حل مساله فلسطین محال است. جامعه بین‌المللی در توقف جنگ غزه شکست خورده است. خشونت کنونی علیه فلسطینی‌ها بی‌سابقه است و هیچ‌کدام از جنگ‌های اعراب و اسرائیل شاهد چنین چیزی نبوده است.

وی افزود: آمریکا دلیل کارشکنی در قطعنامه‌های بین‌المللی برای توقف جنگ غزه بود. اما روسیه و شورای همکاری خلیج فارس برای توقف جنگ و تشکیل کشور مستقل فلسطین تلاش کردند.

طبق گزارش الجزیره، «جاسم محمد البدیوی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در نشست وزراتی گفت‌وگوی استراتژیک بین این شورا و روسیه در ریاض گفت: ادامه اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل علیه فلسطینی‌ها نقض قوانین بین‌المللی است. جامعه بین‌المللی باید از ساکنان نوار غزه حمایت کند.

«محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز در این نشست گفت: ما بر شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی برای آتش‌بس در غزه و آغاز یک روند سیاسی فراگیر برای حل جامع مساله فلسطین حساب باز کرده‌ایم.

نشست وزارتی شورای همکاری خلیج فارس و روسیه با محوریت فلسطین
وزیر خارجه قطر

وی افزود: ما با هرگونه تلاشی برای تغییر جمعیتی یا منطقه‌ای در نوار غزه مخالف هستیم. باید اقداماتی برای تحقق راهکار تشکیل ۲ دولتی اتخاذ شود که شامل تشکیل کشور فلسطین باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha