• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1403061911487
  • خبرنگار : 30189

شیخ‌الاسلام تایلند:

تایلند آماده همکاری و بهره‌مندی از تجربیات دینی ایران است

تایلند آماده همکاری و بهره‌مندی از تجربیات دینی ایران است

عالی‌ترین مقام مذهبی مسلمانان تایلند گفت: مراکز اسلامی تایلند آماده همکاری و بهره‌مندی از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در حوزه آموزش‌های دینی و مذهبی هستند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله مروی، عضو شورای عالی حوزه علمیه قم و شیخ‌الاسلام، عالی‌ترین مقام مذهبی مسلمانان تایلند دیدار و گفت‌وگو کردند.

این دیدار به بررسی موضوعات دینی و فرهنگی و راه‌های تقویت همکاری‌های مذهبی بین دو کشور اختصاص داشت.

آیت‌الله مروی در سخنانی، با اشاره به تاریخ دیرینه روابط ایران و تایلند، بر اهمیت تقویت همکاری‌های دینی و فرهنگی بین دو کشور تأکید و افزود: ایران همواره به دنبال تعمیق روابط دوستانه با مسلمانان سایر کشورها، به‌ویژه کشورهای جنوب شرق آسیا بوده است.

وی همچنین از تلاش‌های شیخ‌الاسلام و جامعه مسلمانان تایلند در ترویج صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز میان ادیان مختلف تقدیر کرد.

آیت‌الله مروی به تجارب موفق ایران در زمینه همزیستی مذاهب مختلف در کشور اشاره و آمادگی ایران را برای به اشتراک گذاشتن این تجارب با مسلمانان تایلند اعلام کرد.

وی  تأکید کرد: همکاری‌های دینی می‌تواند به ایجاد پل‌های ارتباطی میان ملت‌ها و تقویت روابط فرهنگی و اجتماعی کمک کند.

شیخ‌الاسلام تایلند روابط میان ایران و تایلند را بسیار ارزشمند دانست و با تأکید بر اهمیت همکاری‌های دینی بین دو کشور، اذعان کرد: مسلمانان تایلند علاقه‌مند به گسترش تعاملات مذهبی و فرهنگی با ایران هستند.

عالی‌ترین مقام مذهبی مسلمانان تایلند از پیشرفت‌های علمی و فرهنگی ایران در سال‌های اخیر تمجید کرد و افزود: این دستاوردها می‌تواند الگویی برای دیگر جوامع مسلمان باشد.

وی به اهمیت آموزش‌های دینی و تربیت نسل‌های جدید مسلمان اشاره و از همکاری با جمهوری اسلامی ایران در این زمینه استقبال کرد.

شیخ‌الاسلام تایلند با تأکید بر ضرورت تقویت روابط دینی در سطح بین‌الملل، ابراز امیدواری کرد که این دیدار نقطه عطفی در همکاری‌های مذهبی میان ایران و تایلند باشد.

عالی‌ترین مقام مذهبی مسلمانان تایلند اظهار داشت: مراکز اسلامی تایلند آماده همکاری و بهره‌مندی از تجربیات ایران در حوزه آموزش‌های دینی و مذهبی هستند.

وی همچنین، پیشنهاد داد که کنفرانس‌ها و سمینارهای مشترک با موضوعاتی همچون وحدت اسلامی، چالش‌های معاصر جوامع مسلمان و نقش دین در تقویت صلح جهانی، در تایلند و ایران برگزار شود.

وی به اهمیت اتحاد و همبستگی در میان مسلمانان اشاره کرد و افزود: مسلمانان تایلند همواره در صلح و آرامش با سایر ادیان زندگی کرده‌اند و این تجربه می‌تواند به عنوان الگویی برای دیگر کشورهای اسلامی مطرح شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha