• پنجشنبه / ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403051107268
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد:

اسرائیل به روزهای آخر خودش رسیده‌است

اسرائیل به روزهای آخر خودش رسیده‌است

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اکنون در زمانی قرار گرفته ایم که دوست و دشمن به اقتدار جمهوری اسلامی پی برده اند؛ اسرائیل به روزهای آخر خودش رسیده‌است.

رضا شریفی امروز در مراسم قیام مردم سیستان‌و ‌بلوچستان که در مسجد فاطمه الزهرا زاهدان برگزار شد اظهار کرد: تاریخ قضاوت خواهد کرد که نوادگان نخستین قیام مردم سیستان برای خونخواهی امام حسین (ع) توانستند مظلومیت مردم غزه و ددمنشی اسرائیل را به جهان ثابت کنند.

وی گفت: قیام مردم سیستان، پهنه‌اش افغانستان، پاکستان و هند را شامل می‌شده و یکی از بازتاب‌های سیاسی و انقلابی واقعه کربلا است.

وی با بیان اینکه مسلمانان غیور در سیستان بزرگ در آن زمان نشان دادند که همیشه حامی مظلومان و آماده و پا به رکاب جهاد هستند بیان کرد: قیام مردم سیستان قبل از قیام مختار و توابین بوده، اجداد و بزرگان ما نشان دادند که این چنین بصیرت و غیرتی داشته اند و این یک افتخار بزرگ برای ما که فرزندان آنهاییم محسوب می‌شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان به شهادت اسماعیل هنیه که از بزرگان جبهه مقاومت بود اشاره کرد و افزود: در طول چندین سال گذشته اتفاقات متعددی در منطقه رخ داده که نشان می‌دهد دشمنان ایران اسلامی به دنبال ایجاد اختلافات و تفرقه ما با کشورهای دیگر هستند تا بتوانند نقشه های خود را علیه جمهوری اسلانی عملی کنند.

به گفته وی آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در نظر داشتند طرح‌ها و توطئه‌های مختلفی از جمله آبراه‌ها، عادت سازی روابط با کشورهای همسایه، طرح خاورمیانه جدید از بحر تا نهر و تسلط همه جانبه غرب به سرکردگی اسرائیل و آمریکا در منطقه اجرا کنند اما برنامه‌های دشمن با همت محور و جبهه مقاومت متاثر از گفتمان عاشورایی نقش بر آب شد.

شریفی عنوان کرد: وضعیت منطقه را می‌توان به ۲ بخش قبل از طوفان الاقصی و بعد از عملیات طوفان الاقصی تقسیم کرد، باید آگاه باشیم که این رژیم وحشی شده و خارج از قواعد انسانی یک توحش مدرن را به نمایش می‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در زمانی قرار گرفته‌ایم که دوست و دشمن به اقتدار جمهوری اسلامی پی برده‌اند؛ اسرائیل به روزهای آخر خودش رسیده و معنی انتقام سخت را می‌داند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: جمهوری اسلامی توانست پس از حداقل ۷۰ سال عمر نفرت انگیز و پر از پلیدی، هیمنه پوشالی این رژیم منحوس را در هم بشکند.

وی با بیان اینکه وعده صادق ۲ در پیش است ادامه داد: محور مقاومت، مظلومان، آزادی خواهان جهان نشان دادند که دیگر رژیم اسرائیل نمی‌تواند با ظاهرسازی بر جنایات خود سرپوش بگذارد.

شریفی گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب ما در طرف درست تاریخ ایستاده‌ایم، مقطعی که در آن قرار داریم بسیار حساس است بنابراین جوانان‌، بزرگان، علما، بانوان و ریش سفیدان باید به هوش باشند که دشمن نتواند احساسات و هیجانات آنها را تحریک کند.

وی بیان کرد: تاریخ قضاوت خواهد کرد که نوادگان نخستین قیام مردم سیستان برای خونخواهی امام حسین(ع) توانستند مظلومیت مردم غزه و ددمنشی اسرائیل را به جهان ثابت کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در قرن ها پیش بزرگان ما علیه ظلم قیام کردند این نشان می‌دهد مردم سیستان و بلوچستان همیشه با بصیرت در صحنه‌های مختلف حضور داشته اند.

وی اظهار کرد: اسرائیل نمی‌تواند با زر و زور بر عمر ننگین خود ادامه دهد، رهبر معظم انقلاب در یکی از فرمایشات خود فرموده اند اسرائیل برای نابودی خود عجله دارد، حتما این طور است و به برکت خون شهدا، کودکان، زنان و افراد بی‌گناه اسرائیل رو به زوال است.

شریفی ادامه داد: سیستان و بلوچستان از دیرباز مطامع نظر سرویس‌های جاسوسی و دشمنان بوده بنابراین باید مراقب باشیم که هیجان و احساسات قومی و مذهبی در استان تحریک نشود البته این اتفاق ترور بزدلانه شهید اسماعیل هنیه باعث انسجام بیشتر امت اسلامی خواهد شد چون این وعده الهی و یادگار بزرگان ما است که بکشید ما را ملت ما بیدار تر می‌شود.

وی بیان کرد: اکنون روز به روز شاهد انسجام بیشتر کشورهای اسلامی هستیم چرا که گفتمان مقاومت و عاشورایی، دفاع از مظلوم و حمله به ظالم تبدیل به یک گفتمان جهانی شده و به برکت گفتمان امامین انقلاب بیداری اسلامی تبدیل به بیداری جهانی شده است به همین دلیل باید از این فرصت راهبری و استراتژیک استفاده کرد تا شرمنده شهدا نشویم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: باید کنشگری خود را در قالب طوایف، نخبگان، اساتید دانشگاه، دانشجویان، حلقه های میانی و فعالان اجتماعی نشان دهیم، امروز زمان آن رسیده تا تکلیف خود را برای ایستادن در طرف درست تاریخ و قرار گرفتن در مسیر حق و حقیقت و قرار گرفتن در مقابل باطل ادا کنیم.

وی گفت: پس از شهادت اسماعیل هنیه اکثر علمای اهل سنت این جنایت و ترور را محکوم و از جبهه مقاومت حمایت کردند، جبهه مقاومت پر افتخارتر از همیشه منسجم خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha