• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۷:۴۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403061911089
  • خبرنگار : 71145

اردن از بازگشایی گذرگاه مرزی طی امروز و پیگیری وضعیت رانندگان بازداشتی در اسرائیل خبر داد

اردن از بازگشایی گذرگاه مرزی طی امروز و پیگیری وضعیت رانندگان بازداشتی در اسرائیل خبر داد

در حالیکه وزارت کشور اردن همچنان پیگیر وضعیت ۲ راننده اردنی تحت بازداشت رژیم صهیونیستی در پی حادثه تیراندازی روز گذشته است، وزارت خارجه این کشور نیز گفت تحقیقات درباره حادثه تیراندازی یک شهروند اردنی در ضلع فلسطینی پل «ملک حسین» را دنبال می‌کند.

به گزارش ایسنا، وزارت کشور اردن اعلام کرد که در حال پیگیری وضعیت ۲ راننده اردنی است که در رابطه با حادثه تیراندازی روز گذشته روی پل ملک حسین در اراضی اشغالی همچنان تحت بازجویی قرار دارند.

خبرگزاری اردن گزارش داد که ۱۰۶ کامیون پس از آزادی رانندگان آنها که پس از مدت کوتاهی در پی حادثه تیراندازی توسط اسرائیل، بازداشت شده بودند به اردن بازگشتند.

همچنین وزارت خارجه اردن اعلام کرد: تحقیقات درباره حادثه تیراندازی یک شهروند اردنی در ضلع فلسطینی پل ملک حسین در حال پیگیری است.

براساس بیانیه وزارت خارجه اردن، بررسی‌های اولیه تاکید دارد حادثه‌ای که در آن عامل تیراندازی کشته شد یک اقدام فردی بوده است.

این وزارتخانه افزود: ما بر موضع قاطع اردن در رد و محکوم کردن خشونت و هدف قرار دادن غیرنظامیان به هر دلیلی تاکید می‌کنیم. ما بر موضع اردن تاکید می‌کنیم که خواستار رسیدگی به همه علل و گام‌های تشدید کننده خشونت است.

در این رابطه نیروهای امنیتی اردن اعلام کردند که پل ملک حسین برای سفر امروز در ساعت ۱۰ بازگشایی شده ولی برای حرکت کامیون‌های باری بسته می‌شود.

سرهنگ «عامر سرطاوی»، سخنگوی اداره امنیت عمومی اردن (وابسته به وزارت کشور)، در بیانیه‌ای گفت: «پل ملک حسین روز دوشنبه ساعت ۱۰ صبح (۷:۰۰ به وقت گرینویچ) برای انجام سفرها باز می‌شود. در حالی که برای حمل و نقل بار بسته باقی می‌ماند.

وی از مسافران خواست برای صرفه جویی در وقت و تلاش خود به دستورالعمل‌ها پایبند باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha