• شنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403061709611
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان:

همه دستگاه‌ها در راستای بازگشایی مدارس باید به کمک آموزش و پرورش بیایند

همه دستگاه‌ها در راستای بازگشایی مدارس باید به کمک آموزش و پرورش بیایند

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان، آموزش و پرورش را اولویت اول جامعه خواند و اظهار کرد: هزینه در دستگاه تعلیم و تربیت در حقیقت نوعی سرمایه گذاری است از همین روی همه بخش‌ها و حوزه‌ها به ویژه فرمانداران و بخشداران موظف به همراهی و همکاری با آموزش و پرورش هستند.

محمد کرمی امروز شنبه ۱۷ شهریور در گردهمایی و کارگاه آموزشی توانمندسازی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان خاطرنشان کرد: همه شرایط و امکانات و دستگاه ها، در راستای بازگشایی مدارس باید به کمک آموزش و پرورش آمده تا با بهترین حالت سال تحصیلی جدید آغاز و دانش آموزان با شور و نشاط در کلاس‌های درس حاضر شوند.

وی افزود: آموزش و پرورش اولویت اول جامعه بوده و خواهد بود و هزینه در آموزش و پرورش در حقیقت نوعی سرمایه‌گذاری است؛ به همین دلیل همه حوزه‌ها و بخش‌ها به ویژه فرمانداران و بخشداران موظف به همراهی و همکاری با دستگاه تعلیم و تربیت هستند.

 کرمی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در راستای تحقق اهداف پروژه مهر و بازگشایی مطلوب مدارس بیان کرد: هماهنگی، همراهی، تعامل و مشارکت دستگاه‌های زیربط و همسو با آموزش و پرورش در این مسیر بسیار حائز اهمیت است.

استاندار جوانان و نوجوانان و کودکان را سرشار از انرژی خواند و اظهار کرد: مدیران ادارات آموزش و پرورش مسئول تمام قد سرنوشت و آینده دانش آموزان حوزه کاری خود هستند و باید با اشراف کامل به همه بخش‌ها و حضور میدانی در مدارس در صدد ایجاد فضایی آرام و همراه با شور و شعف برای دانش آموزان باشند.

وی خطاب به روسای ادارات آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با جدیت به دنبال توانمندسازی معلمان و دانش آموز باشید؛ چرا که آموزش و پرورش دستگاهی فرهنگ ساز و انسان ساز است و بسیاری از ناهنجاری‌ها و مشکلات فرهنگی و اجتماعی سطح جامعه در دستگاه تعلیم و تربیت حل و فصل می‌شود.

کرمی بر لزوم تقویت ارتباط مستمر خانواده‌ها با مدرسه و تاثیرگذاری حضور آنان در مدارس و مشارکت در برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی و تربیتی تاکید کرد.

استاندار گفت: نگاه توحیدی دانش آموزان و توجه به قرآن، نماز، فرایض دینی و باورهای اعتقادی را تقویت کنید؛ بدانید که تدبر در قرآن، اندیشیدن در آن و بررسی جهان هستی و محیط پیرامون زندگی برای همگان نوعی خداشناسی و خودشناسی را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: زمینه تحرک فکری و بارش فکری دانش آموزان را فراهم کنید؛ به آنها فرصت ایده پردازی دهید تا ایده‌های آنان تبدیل به محصول شود؛ در بین دانش آموزان علاوه بر آموزش علوم انسانی مهارت آموزی و کارآفرینی را با جدیت دنبال کنید.

کرمی با اشاره به اهمیت و نقش بشریت در ساختن جامعه خود خطاب به معلمان و مسئولان دستگاه تعلیم و تربیت اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی و دلسوزی در مسیر کشف و پرورش استعدادهای فرزندان جامعه باشید؛ با تمام وجود به کارتان عشق بورزید و در همه احوالات خدا را ناظر و حاضر بر اعمال بدانید؛ به ویژه در حوزه انسان سازی که امری مقدس و والاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha