• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۹
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403061810331
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

بهره‌مندی دانش آموزان سیستان و بلوچستانی از فضای آموزشی استاندارد در مهر ماه

بهره‌مندی دانش آموزان سیستان و بلوچستانی از فضای آموزشی استاندارد در مهر ماه

ایسنا/سیستان و بلوچستان این روزها با نزدیک شدن به ایام بازگشایی مدارس و ماه مهر، دستگاه های ذی ربط، مدارس، خانواده‌ها و بطور کلی اقشار مختلف مردم استان سیستان و بلوچستان آماده استقبال از ماه مهر می شوند.

مهدی شهنوازی شهردار خاش در ستاد استقبال از مهر گفت: از روزهای گذشته ستاد استقبال از مهر در این ارگان فعال شده و همچنان تا ایام بازگشایی مدارس روند خدمت رسانی به شهروندان و دانش آموزان و دانشجویان تداوم دارد.

شهنوازی افزود: امکانات خودرویی و نیروهای شهرداری خاش برای نظافت و زیباسازی محیط شهری و بویژه در اطراف مدارس و دانشگاهها فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: جمع آوری زباله و نخاله های ساختمانی، لایروبی کانالهای هدایت آب های سطحی، لکه گیری و آسفالت معابر و رنگ آمیزی و خط کشی محل های عبور عابرین پیاده، نصب سرعت گیرها در ورودی مدارس، تعمیر و نظافت تابلوها، جلوگیری از هرگونه حفاری و اصلاح درختان و کاشت گل و گیاه در دستور کار واحدهای مختلف شهرداری خاش قرار گرفته است.

شهنوازی ادامه داد: در برخی مدارس نیز شهرداری خاش در بهسازی و آسفالت و رنگ آمیزی دیوار و درب حیاط همکاری داشته است.

وی تصریح کرد: با هدف زیباسازی منظر شهری و رفع مشکلات تردد دانش آموزان و خانواده های آنان تا اواخر شهریورماه اجازه حفاری به دستگاههای حفار داده نمی شود.

شهردار خاش گفت: هم اینک واحدهای خدمات شهر، عمرانی، تأسیسات، فضای سبز، حمل و نقل و غیره برای خدمات دهی به شهروندان خاش و رفع مشکلات تردد دانش آموزان در آستانه فصل بازگشایی مدارس بسیج شده اند.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز آموزش و پرورش را اولویت اول جامعه خواند و اظهار کرد: هزینه در دستگاه تعلیم و تربیت در حقیقت نوعی سرمایه گذاری است از همین روی همه بخش‌ها و حوزه‌ها به ویژه فرمانداران و بخشداران موظف به همراهی و همکاری با آموزش و پرورش هستند.

محمد کرمی خاطرنشان کرد: همه شرایط و امکانات و دستگاه ها، در راستای بازگشایی مدارس باید به کمک آموزش و پرورش آمده تا با بهترین حالت سال تحصیلی جدید آغاز و دانش آموزان با شور و نشاط در کلاس‌های درس حاضر شوند.

وی افزود: آموزش و پرورش اولویت اول جامعه بوده و خواهد بود و هزینه در آموزش و پرورش در حقیقت نوعی سرمایه‌گذاری است؛ به همین دلیل همه حوزه‌ها و بخش‌ها به ویژه فرمانداران و بخشداران موظف به همراهی و همکاری با دستگاه تعلیم و تربیت هستند.

کرمی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در راستای تحقق اهداف پروژه مهر و بازگشایی مطلوب مدارس بیان کرد: هماهنگی، همراهی، تعامل و مشارکت دستگاه‌های زیربط و همسو با آموزش و پرورش در این مسیر بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل نوسازی،توسعه وتجهیز مدارس سیستان و بلوچستان نیز گفت: در آستانه  شروع سال تحصیلی جدید ۷۰۴ کلاس درس آماده تحویل و بهره‌برداری می شود.

لک زایی افزود: با اراده فراگیر و گسترده‌ای که از سوی مسئولین و مردم و همه خیرخواهان وجود داشته، سرانه فضای آموزشی استان از ۳.۳ به ۳.۸ ارتقا یافته است.

وی بیان کرد: همچنین از مهر ۱۴۰۲ تا مهر ۱۴۰۳ تعداد ۱۴۶۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شده و ۴۴ هزار دانش آموز از نعمت فضای آموزشی استاندارد بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۸ ۱۳:۳۱

بچها مارو از مدرسه از درس خواندن محروم کردن به هر مدیری التماس میکنم هیچ مگه میشه شهرستان ما یه خوابگاه نداشته باشه بچه‌ای ماروستای ها بیان درس بخونن