• پنجشنبه / ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403051107230
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان زابل:

به‌زودی مجهزترین کتابخانه سیار در سیستان راه‌اندازی می‌شود

به‌زودی مجهزترین کتابخانه سیار در سیستان راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان زابل گفت: در راستای اجرای عدالت فرهنگی به‌زودی با پیگیری‌های انجام شده یک کتابخانه سیار در این شهرستان راه‌اندازی خواهد شد.

علی ولایتی پور امروز پنجشنبه در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش کتابداران در تقویت فرهنگ کتاب‌خوانی و تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان به مطالعه کتاب، کتابخانه‌ها را یکی از مراکز مهم فرهنگی دانست و بیان کرد: کتابخانه مرکز ایجاد انگیزه است و جوانان تحصیل‌کرده و در حال تحصیل برای سپری‌کردن اوقات فراغت، مطالعه خارج از درس و بهره‌گیری آموزشی از منابع و کتاب‌های موجود به آن مراجعه می‌کنند و این فرصت بسیار مهم است.

 وی فضای مجازی را یکی از دلایل کاهش استقبال از کتابخانه‌ها ذکر کرد و افزود: امروزه افراد با جستجو در اینترنت و فضای مجازی برای پرسش‌های خود پاسخی خواهند یافت؛ اما در کشوری باسابقه غنی از فرهنگ و تمدن و وجود دانشمندان و نخبگان بسیار زیاد در عرصه‌های مختلف، به‌منظور استقبال از کتاب‌خوانی باید برنامه‌ریزی مناسبی جهت بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها انجام شود.

 سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان زابل ادامه داد: ترویج و توسعه کتاب‌خوانی در سطح جامعه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و براین‌اساس ضرورت دارد همه مسئولان در راستای ترویج مطالعه مفید از هیچ کوششی دریغ نکنند.

 وی با بیان اینکه سیستان بر طبق منابع داخلی و خارجی مرکز نصف‌النهار مبدأ است و نام نیمروز نیز برگرفته از همین موقعیت جغرافیایی آن است، تصریح کرد: فرهنگیان و تأثیرگذاران در امر کتاب و کتاب‌خوانی باید در خصوص محقق‌شدن افق چشم‌انداز سیستان در توسعه فرهنگ مطالعه تلاش بیشتری داشته باشند.

 ولایتی پور گفت: باید با تمام توان برای تحقق چشم‌اندازی که در بحث فرهنگ عمومی و کتاب‌خوانی ترسیم شده، تلاش کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha