• یکشنبه / ۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403050704150
  • خبرنگار : 50228

در ۳ ماهه نخست سال رخ داد

کاهش ۵۸ درصدی مغروقین در خوزستان

کاهش ۵۸ درصدی مغروقین در خوزستان

ایسنا/خوزستان عملکرد ناجیان غریق استان در سه ماهه اول سال مورد رضایت بوده است، عملکردی که به گفته رییس هیات نجات غریق و غواصی خوزستان منجر به کاهش آمار ۵۸ درصدی مغروقین در سه ماه نخست ابتدایی سال شده است.

امید جشان زاده در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: شرایط ناجیان ما در کنار سواح به دلیل کمبود امکانات و عدم همکاری سایر دستگاه ها و نیز گرمای طاقت فرسا بسیار سخت شده است؛ هیچ یک از سازمان ها و ادارات عضو ستاد ساماندهی سواحل استان، به تکالیف قانونی خود عمل نکردند و هیات نجات به تنهایی پای کار است.

او ادامه داد: با این وجود نیز عملکرد ناجیان غریق در سه ماهه اول سال بسیار خوب بوده است اما برای حفظ پایداری و کنترل این آمار باید دو کار اساسی انجام داد؛ اول پرداخت به موقع دستمزد ناجیان غریق و دوم هم استفاده از ظرفیت سازمان ها و شرکت های دولتی برای حضور در این طرح در قالب تهیه ایاب و ذهاب و تولید محتوا برای آگاهی بخشی عمومی به مردم است.

رییس هیات نجات غریق و غواصی خوزستان بیان کرد: نکته مهم در کاهش آمار مغروقین نیز رعایت آداب استفاده از آب های آزاد از سوی مردم و توجه به توصیه های ناجیان غریق است.

او همچنین با بیان این که سازمان آب و برق خوزستان اگر همت کند بسیاری از مشکلات قابل حل است، گفت: متاسفانه این سازمان با داشتن ظرفیت فراوان پای کار نیست و طرح به این
مهمی را نمی بیند و به حفظ و حفاظت از جان آدم ها و هم استانی ها عزیز بی توجه است.

جشان زاده عنوان کرد: ۱۲۰ نجات غریق در بدترین شرایط آب و هوایی و بدون کمترین امکانات در استان خوزستان مشغول بکار هستند و اگر می خواهیم این طرح نو و این پویش انسانی که سابقه حداقل ۱۱ ساله در استان‌های شمالی دارد و موفق هم بوده، در خوزستان موفق باشد نیاز به حمایت جدی دارد، در غیر این صورت اگر حمایت جدی نشود ممکن است تعطیل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha