• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403061810622
  • خبرنگار : 71660

لوموند: اعتراضات و اعتصابات در اسرائیل بیانگر خشم عمومی علیه نتانیاهو است

لوموند: اعتراضات و اعتصابات در اسرائیل بیانگر خشم عمومی علیه نتانیاهو است

رسانه فرانسوی نوشت، موج اعتراضات و اعتصابات در تل‌آویو بیانگر خشم ساکنان اراضی اشغالی علیه «بنیامین نتانیاهو» است که به سرنوشت اسرای صهیونیستی اهمیتی نمی‌دهد.

به گزارش ایسنا، ۳۳۸ روز از جنگ غزه می‌گذرد و نیروهای رژیم اشغالگر همچنان به تجاوزات و حملات خود ادامه می‌دهند و این درحالیست که شامگاه شنبه بیش از ۳۵۰ هزار تن از ساکنان اراضی اشغالی مقابل مقر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تل‌آویو دست به تظاهرات زده و خواستار امضای فوری توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه شدند.

روزنامه «لوموند» در گزارشی می‌نویسد: «موجی از اعتراضات و اعتصاباتی که در اسرائیل به راه افتاده، نشان‌دهنده خشم اسرائیلی‌ها از نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو بوده است.»

این روزنامه فرانسوی در ادامه با اشاره به تداوم جنایات نتانیاهو در نوار غزه تاکید می‌کند: «نخست‌وزیر اسرائیل مسئول ادامه این جنگ فاجعه‌آمیز است. او هم‌چنین به‌بهانه اینکه توافق به ضرر امنیت اسرائیل است، تصمیم گرفت تا رسیدن به هرگونه توافقی را لغو کند.»

صهیونیست‌ها تقریبا روزانه علیه سیاست‌های کابینه نتانیاهو درباره جنگ غزه تظاهراتی را برپا کرده و خواهان آتش‌بس و دستیابی به توافق تبادل اسرای غزه هستند. آنها هم‌چنین نتانیاهو را مانع اصلی دستیابی به توافق می‌دانند.

شهرک‌نشینان ساکن سرزمین‌های اشغالی در پی کشته شدن ۶ اسیر صهیونیستی در تونل‌های غزه، تقریبا هر روز از اواسط هفته گذشته دست به اعتصاب و تظاهرات زده‌اند.

پس از آنکه رژیم صهیونیستی اعلام کرد نیروهای این رژیم اجساد ۶ نفر از اسرای صهیونیستی را در تونل‌های غزه کشف کرده‌اند، خشم عمومی علیه نتانیاهو تشدید شد و اعتصاب سراسری در اعتراض به بی‌توجهی کابینه نتانیاهو به سرنوشت اسرا در سراسر فلسطین اشغالی شکل گرفت.

«لوموند» در این گزارش با اشاره به خشم صهیونیست‌ها از نتانیاهو می‌نویسد: «نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو به جان و سرنوشت اسرا اهمیتی نمی‌دهد و این حجم از اعتراضات حاکی از خشم اسرائیلی‌ها از نتانیاهو است.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha