• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403061810608
  • خبرنگار : 71588

ترکیه: کاتس حتی در کابینه نتانیاهو هم عددی نیست

ترکیه: کاتس حتی در کابینه نتانیاهو هم عددی نیست

وزارت خارجه ترکیه اظهارات اخیر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی علیه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور را به باد انتقاد گرفت و او را شخصی «بی‌ارزش» خطاب کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه ترکیه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) در واکنش به اظهارات اخیر «یسرائیل کاتس»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نوشت: «کاتس حتی در داخل کابینه اسرائیل هم عددی نیست و شخصی بی‌ارزش است.»

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه ترکیه این پیام را در واکنش به اظهارات یسرائیل کاتس علیه ترکیه و رجب طیب اردوغان منتشر کرده است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد پیام کاتس مملو از دروغ و افترا علیه اردوغان و ترکیه است.

وزارت خارجه ترکیه تاکید کرد: این شخص حتی در داخل کابینه بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) که از طریق ارتکاب نسل‌کشی لکه ننگی در تاریخ بشریت به شمار می‌آید، نیز عددی نیست و فردی بی‌ارزش است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که کاتس به دنبال آن است با معطوف کردن توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی در ترکیه خود را در صدر صحنه تحولات نگه دارد و جایگاه خود را در کشتارجمعی ملت فلسطین حفظ کند.

وزارت خارجه ترکیه در پایان تاکید کرد که این کشور به برملا کردن واقعیت‌ها و دفاع از مسأله فلسطین و آرمان‌های مشروع فلسطینیان ادامه خواهد داد.

پیشتر نیز رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت: دیروز اسرائیل یک فرزند ما را به قتل رساند. تا امروز ۱۷ هزار کودک و ۴۰ هزار غیرنظامی بی‌گناه را کشته است. ایستادگی در برابر تروریسم دولتی اسرائیل یک وظیفه اسلامی، دینی و یک امر میهنی برای ماست.

روز جمعه نیروهای رژیم صهیونیستی در کرانه باختری «عائشه نور ازغی ایگی» شهروند ترکیه‌ای - آمریکایی را که در جریان تظاهرات علیه شهرک‌نشینان صهیونیست حضور داشت، هدف قرار داده و کشتند.

اردوغان در ادامه گفت: روند جدیدی که با مصر آغاز کردیم به نفع غزه و فلسطین خواهد بود و از این پس با گسترش فضای مانور ترکیه در سیاست خارجی، با قاطعیت هر گامی را برمی‌داریم.

رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد که تنها راه توقف تجاوزات و سیاست‌های توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی همبستگی کشورهای اسلامی است. حماس به نمایندگی از مسلمانان و جهان اسلام مبارزه می‌کند.

پیشتر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور ترکیه درباره اتحاد کشورهای اسلامی علیه رژیم اسرائیل با انتشار پیامی در صفحه کاربری گفته بود: اردوغان همچنان به خاطر دوستان حماس خود، مردم ترکیه را به سمت آتش نفرت و خشونت سوق می‌دهد.

وی در ادامه افزود: اردوغان باید سکوت کند و شرمنده باشد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بارها رئیس‌جمهور ترکیه را مورد هجمه قرار داده است.

کاتس پیشتر نیز در واکنش به اظهارات اردوغان درباره عدم امکان ادامه روابط و شراکت میان ناتو و رژیم صهیونیستی، گفته بود: اردوغان در نشست ناتو می‌گوید که به ناتو اجازه همکاری با اسرائیل را نمی‌دهد. اردوغان، قبل از هر چیزی تو تصمیم‌گیرنده نیستی! مسأله دوم این است که کشوری مثل ترکیه که از حماس و محور ایران حمایت می‌کند نباید عضو ناتو باشد. شما میراث آتاتورک را تحریف می‌کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha