• شنبه / ۲۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403042315727
  • منبع : نمایندگی زنجان

خرید تضمینی بیش از ۶۳ هزار تن گندم در زنجان

خرید تضمینی بیش از ۶۳ هزار تن گندم در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از خرید تضمینی ۶۳ هزار و ۵۸۹ تن گندم از کشاورزان زنجانی تا مورخ ۲۳ تیرماه سال ۱۴۰۳ در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان، ولی‌اله زمانی، اظهار کرد: در حال حاضر عملیات خرید تضمینی گندم از طریق ۲۰ مرکز انجام می‌شود و مراکز دیگر همزمان با برداشت و تحویل محصول گندم به مراکز در سطح استان فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی تصریح کرد: تاکنون ۸۰۶۱ محموله گندم از ۳۲۱۰  گندم‌کار خریداری و در سلیوهای ملکی و بخش خصوصی، جهت برنامه‌ریزی در تامین آرد و نان شهروندان ذخیره شده است.

او با بیان اینکه خرید تضمینی گندم به وسلیه بخش دولتی و خصوصی انجام می‌شود، گفت: کشاورزان می‌توانند گندم خود را به مراکز دولتی و خصوصی اعم از کارخانجات آردسازی، سیلوهای ذخیره‌سازی گندم و مراکز مباشر (اتحادیه تعاون روستایی) تحویل دهند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰ مرکز مباشر اتحادیه تعاون روستایی در امر خرید فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: حدود ۱۹ هزار و ۶۹۱ تن گندم از طریق مراکز مباشر تعاون روستایی طرف قرارداد با اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان، خریداری شده است.

زمانی گفت: ساعات کار مراکز خرید تضمینی گندم در استان زنجان از اول وقت اداری شروع شده و تا تخلیه آخرین محموله نیز ادامه پیدا خواهند کرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه گندم‌های سن زده بالای ۴ درصد فقط در سیلوی ولایت سلطانیه تحویل گرفته می‌شود، توضیح داد: محموله‌های گندم بالای ۵ تن در مراکز و سیلوهای استاندارد و کمتر از ۵ تن قابل تخلیه در مراکز مباشر (اتحادیه تعاون‌های روستایی) قابل تحویل است.

وی ادامه داد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهادکشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha