• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403060301172
  • خبرنگار : 50163

یک روانشناس:

نباید به امید تغییر کسی با او ازدواج کرد

نباید به امید تغییر کسی با او ازدواج کرد

ایسنا/زنجان یک کارشناس ارشد روانشناسی بالینی گفت: هیچ‌وقت به امید تغییر کسی با او ازدواج نکنید، چون تغییر کار ساده‌ای نیست. پس باید تلاش کرد در ابتدای آشنایی با اولویت‌ها و خط قرمزهای همدیگر آشنا شد، سپس ازدواج کرد.

علی صنعتگر امروز (شنبه، سوم شهریور ماه) در دوره آموزش مهارت‌های زندگی که به میزبانی فرهنگسرای امام خمینی (ره) خرم‌دره برگزار شد، با بیان اینکه کسی را که تمایل به تغییر ندارد نمی‌توان تغییر داد، اظهار کرد: بعضی رفتارهای ما ریشه در کودکی، تربیت خانوادگی و زمینه‌های فرهنگی دارد. بنابراین جدا کردن شخص از گذشته خود کار ساده‌ای نیست.

وی با توضیح اینکه شخصیت بعضی افراد به‌قدر کافی انعطاف‌پذیر و قابل تغییر نیست و لازم است بعد از ازدواج «خود حق پندار» نباشیم، ادامه داد: زوجین باید به این موضوع واقف باشند که شاید تغییری که مد نظر آنهاست درست نباشد. بنابراین با مقاومت همسر خود در برابر این تغییر مواجه می‌شوند.

صنعتگر با پرداختن به این موضوع که زوجین باید بدانند نمی‌توانند ریزترین سلایق همسر خود را به سرعت تغییر دهند، بیان کرد: باید به این نکته توجه کرد که قرار نیست عادت‌ها و سبک فکری همسرمان شبیه ما باشد. بنابراین نباید در همین ابتدای راه پرتوقع بود.

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی با توضیح اینکه در قبال تغییرات در زندگی مشترک زوجین باید نسبت به واکنش‌ها در مقابل رفتار همسرشان تجدید نظر کنند، درباره مدیریت خشم گفت: خشم یک هیجان و واکنش طبیعی است، مثل دیگر هیجانات مانند ترس، نفرت، غم و شادی و یکی از احساسات اولیه و طبیعی در بشر است که ممکن است به‌دلیل نارضایتی، ناامیدی، تحقیر، تهدید، خطر، ناراضی بودن از خود و دیگران، ناعدالتی و … پدید آید.

او خشم را مانند شمشیر دولبه دانست که نسبت میزان ابرازش می‌تواند مفید یا مضر باشد و افزود: خشم تا حدی می‌تواند از انسان مراقبت کند و شخص به واسطه آن از حریمش مراقبت کند؛ اما اگر کنترل‌شده نباشد و از حد نرمال و متناسب با محیط بالاتر برود، می‌تواند به خود فرد، سیستم گردش خون، سیستم روانی فرد و دیگران آسیب وارد کند.

به گزارش ایسنا، این کارگاه به مدت سه روز است که در فرهنگسرای خرم‌دره با عناوین خود آگاهی، همدلی، اعتماد به نفس و عزت نفس، ارتباط موثر، قاطعیت، مدیریت خشم، مدیریت استرس، حل تعارض، حل مسئله، غلبه برخلق منفی، مهارت‌های زندگی برای زوجین و روابط فرزند با والدین در حال برگزاری است.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha