• پنجشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403042114757
  • خبرنگار : 50253

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه وزارت علوم خبر داد

پرداخت بیش از ۲ هزار میلیارد تومان وام دانشجویی در سال تحصیلی آتی

پرداخت بیش از ۲ هزار میلیارد تومان وام دانشجویی در سال تحصیلی آتی

ایسنا/خراسان رضوی معاون امور دانشجویان صندوق رفاه وزارت علوم گفت: سال تحصیلی گذشته بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان وام به دانشجویان پرداخت کردیم که مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این عدد برای سال تحصیلی جدید به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

صمد حاج جباری ۲۱ تیرماه در حاشیه آئین افتتاح مرکز رفاهی غدیر دانشگاه صنعتی قوچان در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: یکی از وظایف صندوق رفاه دانشجویان ارائه تسهیلات از جمله وام به دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور است که طی سه سال اخیر و در دولت سیزدهم رشد فزاینده‌ای داشته است.

وی افزود: ابتدای دوران کرونا برای هر دانشجو در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ماهانه مبلغ ۱۰۰ هزار تومان کمک‌هزینه تحصیلی به ‌صورت وام پرداخت می‌شد که طی سه سال اخیر این میزان افزایش یافت به‌ طوری ‌که درترم گذشته این میزان ۳ میلیون تومان بود و برای سال تحصیلی آینده هم مقرر شده این عدد به ۵ میلیون تومان افزایش یابد که با تصویب هیئت امنا و نهایی شدن آن از مهرماه اجرایی خواهد شد.

 حاج جباری با اشاره به اجرای طرح پرداخت ودیعه مسکن متأهلی دانشجویی، گفت: ابتدای دولت پرداخت ودیعه مسکن متأهلی دانشجویی مبالغ ۱۵، ۲۰ و ۲۵ میلیون تومان بود و به متقاضیان پرداخت می‌شد اما در حال حاضر در این طرح و طبق قانون جوانی جمعیت و بر اساس گزارش‌های وزارت کشور برای شهرستان‌های زیر ۵۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۰۰ میلیون تومان، برای بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۵۰ میلیون تومان و برای کلان‌شهر تهران ۲۰۰ میلیون تومان وام ودیعه مسکن پرداخت می‌شود.

وی افزود: صندوق رفاه وزارت علوم در سال تحصیلی گذشته بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان وام به دانشجویان پرداخت نموده که مطابق برنامه ریزی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌کنیم که این عدد برای سال تحصیلی جدید به بیش از ۲هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: پیگیری ما از این بابت است که هیچ دانشجویی به دلیل مسائل مالی از تحصیل باز نماند و امیدواریم که دانشجویان بتوانند از این وام بهره‌مند شوند و به تحصیل خود با علاقه و جدیت ادامه دهند.

وی با اشاره به افزایش دو برابری ساخت خوابگاه‌های متأهلی در دولت سیزدهم، تأکید کرد: وظیفه برنامه‌ریزی و ساخت خوابگاه با دانشگاه‌هاست اما یکی از ابتکارات دولت سیزدهم کمک به تجهیز خوابگاه‌های جدیدی که به سامانه صندوق رفاه افزوده می‌شوند بوده که در طول سال‌های اخیر اجرایی شده است.

مرکز رفاهی غدیر دانشگاه صنعتی قوچان افتتاح شد

همچنین در مراسمی با حضور صمد حاج جباری معاون امور دانشجویان صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مرکز رفاهی غدیر دانشگاه صنعتی قوچان با ۶۴ میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد.

مجید مهدویان رئیس دانشگاه صنعتی قوچان ظهر در آئین افتتاح پروژه مجموعه رفاهی غدیر این دانشگاه، در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از زیرساخت‌های اساسی که دانشگاه تاکنون فاقد آن بود بخش مربوط به رفاهی بود که با افتتاح پروژه مرکز رفاهی غدیر که شامل سالن‌های غذاخوری، سلف‌سرویس و آشپزخانه مرکزی است این نقصان برطرف شد.

وی افزود: این پروژه از سال ۱۴۰۰ آغاز شد و در سال ۱۴۰۲ با پیشرفت حدود ۱۰۰ درصدی به بهره‌برداری رسید تا تأمین غذای روزانه دانشجویان که یکی از دغدغه‌های اصلی برای تأمین رفاه دانشجویی بود برطرف شود.

رئیس دانشگاه صنعتی قوچان بابیان اینکه برای ساخت و تکمیل مرکز رفاهی غدیر این دانشگاه ۶۴ میلیارد تومان تخصیص یافته است، گفت: این مرکز ظرفیت پخت برای ۱۲۰۰ نفر دارد و امکان پذیرایی در دو سالن جداگانه ۶۰۰ نفری برای خواهران و برادران وجود دارد و آشپزخانه این مرکز به صورت پخت سنتی و صنعتی است.

وی اظهار کرد: با بهره‌برداری این پروژه در سال تحصیلی گذشته تا ۵۰ درصد هزینه‌های تغذیه در دانشگاه کاهش پیدا کرد و این امر موجب شد تا بهبودی در حوزه بودجه دانشگاه ایجاد شود تا بتوانیم در سایر حوزه‌ها قدم‌های مهمی را برداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha