• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403030804956
  • خبرنگار : 50552

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

آیت‌الله رئیسی با اقتدار مقابل رژیم صهیونیستی ایستاد

آیت‌الله رئیسی با اقتدار مقابل رژیم صهیونیستی ایستاد

ایسنا/قزوین دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شهید آیت‌الله رئیسی در گفتار، رفتار، کردار و بیان بسیار بااخلاق بود و بنده به جرأت می‌توانم عرض کنم که ایشان الگوی حکمرانی ولایی داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در مراسم گرامیداشت رئیس‌جمهور شهید و هئیت همراه که شب گذشته ۷ خرداد ماه، پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و همراهان ایشان اظهار کرد: شهادت این عزیزان گرچه برای خودشان خیر است اما از دست دادن آن‌ها برای ما ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است.

وی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی آرزوی شهادت داشت، شهید امیرعبداللهیان نیز این‌گونه بود و زمانی که با علما و عرفا دیدار می‌کرد، پیوسته از آن‌ها می‌خواست برایش دعای شهادت کنند. شهید رحمتی هم تحصیلات حوزوی و هم تحصیلات دانشگاهی داشت، ایشان چند سال قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی بودند، خدا هم به این عزیزان توفیق داد که در شب میلاد امام رضا(ع)، روحشان به امام رئوف پیوست.  شهید آیت‌الله آل‌هاشم هم آرزویش این بود که سومین شهید محراب تبریز شود، این آرزوها احساساتی نیست، عین عقلانیت است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور بیان کرد: بنده زمانی که در تولیت آستان قدس و دادستانی بودم، از نزدیک شاهد بودم آیت‌الله رئیسی بعد از مقام معظم رهبری، در بین مسئولان دیگر در ساده‌زیستی، تلاش، صداقت، اخلاص، عقلانیت، تدبیر، پیگیری و خستگی‌ناپذیری بی‌نظیر بود، شهید امیرعبداللهیان و آیت‌الله شهید آل‌هاشم نیز این گونه بودند، اما مأموریت این عزیزان محدودتر بود.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله رئیسی ارشد و دکترای دانشگاهی از دانشگاه شهید مطهری در رشته فقه و حقوق داشت و مجتهد حوزه هم بود، ادامه داد: شهید آیت‌الله رئیسی در گفتار، رفتار، کردار و بیان بسیار بااخلاق بود و بنده به جرأت می‌توانم عرض کنم که ایشان الگوی حکمرانی ولایی داشت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های شهید رئیسی ولایتمداری بود، هر زمان در شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌خواستیم در مورد موضوعی تصمیم‌گیری کنیم، ایشان می‌گفتند بروید ببینید نظر ولایت در این مورد چیست، گاهی ایشان از مسائلی دلخور می‌شدند، اما می‌گفتند اگر این دلخوری را مطرح کنم دل مقام معظم رهبری آزرده می‌شود. هیچ زمانی مثل این سه سال که آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور بودند، رهبر معظم انقلاب خیالشان راحت نبود، چرا که می‌دانستند شخصیتی مردمی و دلسوز اداره کشور را در دست دارد.

وی اظهار کرد: ولایت‌مداری آیت‌الله رئیسی ریشه در آیات قرآن داشت، خدای متعال در آیه ۵۵ سوره مائده که به آیه ولایت معروف است، می‌فرماید «إِنَّمَا وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلَاةَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَهُمْ رَاکِعُونَ»، یعنی سرپرست و دوست شما فقط خدا و رسول اوست و مؤمنانی مانند علی‌بن‌ابی‌طالب‌ هستند که همواره نماز را برپا می‌دارند و در حالی که در رکوعند به تهیدستان زکات می‌دهند.

آیت‌الله رئیسی با اقتدار مقابل رژیم صهیونیستی ایستاد

به گزارش ایسنا، خسروپناه ادامه داد: ولایت‌مداری ایشان هم ولایت سلبی و هم ولایت ایجابی بود، یعنی هم ولایت الهی، ولایت پیامبر(ص) و ولایت ائمه(ع) را داشتند و هم ولایت طاغوت و یهود را نفی می‌کردند. آیت‌الله رئیسی با اقتدار در مقابل رژیم منحوس صهیونیستی ایستاد و با قدرت از مردم مظلوم غزه دفاع کرد، ایشان همیشه می‌گفت عملکرد ما باید در مسیر منظومه امامین انقلاب باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی مردمداری ایشان بود، مردمداری ایشان صادقانه بود، به هر استانی که می‌رفتند می‌پرسیدند محروم‌ترین منطقه اینجا کجاست، سپس به آن منطقه محروم سر می‌زدند و حرف‌های مردم آنجا را گوش می‌کردند. آیت‌الله رئیسی در هر استانی اتاق حل مسئله راه انداخته بود و می‌گفت ببینید الان مسئله مردم چیست؟ این نشانه مردمداری ایشان بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور بیان کرد: اگر مسئولی برای مردم کار نمی‌کرد، آیت‌الله رئیسی با ادب و اخلاق او را کنار می‌گذاشت، یعنی مردمداری یکی از ویژگی‌های مهم حکمرانی ایشان بود.

وی گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی بهره‌گیری از عقل جمعی بود، برخی مدیران تصور می‌کنند عقل‌کل هستند، این خیلی مهم است که مدیر بداند عقل او یک عقل است و باید از عقل جمعی استفاده کند، برخی از مدیران تصورشان این است که باید دستور بدهند و بقیه هم اطاعت کنند.

این مسئول بیان کرد: ایشان در هیئت دولت هم رأی جمع را به رأی خودش ترجیح می‌داد و اعتقاد داشت باید از نظرات نخبگان استفاده کند، یکی از دغدغه‌هایش این بود که نخبگان جذب هیئت علمی شوند و از دانش آن‌ها استفاده شود، با دستور ایشان ۲۰۰ نخبه جذب هیئت علمی شدند، عقلانیت جمعی به معنای استفاده از نخبگان است، حل مسئله توسط نخبگان برای آیت‌الله رئیسی بسیار مهم بود.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی عدالت در عمل بود، عدالت در خانه، عدالت در کار و عدالت در امور ریاست‌جمهوری از ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی بود، آن زمانی که ایشان دادستان بودند، برخی قضات برای بعضی از پرونده‌ها حکم اعدام صادر کرده بودند، اما ایشان حکم را برگرداندند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی تأکید داشت توزیع ثروت در استان‌ها عادلانه باشد، در سفرشان به استان قزوین هم ۸ برابر بودجه سالانه استان، برای قزوین بودجه تخصیص دادند و مشکلاتی که ۲۵ سال در این استان حل نشده بود را حل کردند. یکی از ویژگی‌های مهم مدیریتی آیت‌الله رئیسی اخلاق بود، ایشان مدیری قاطع اما باادب و بااخلاق بود و احترام همه را نگه می‌داشت و در مقابل دیگران تواضع داشت.

آیت‌الله رئیسی جمع میدان و دیپلماسی

وی گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی جمع میدان و دیپلماسی بود، برخی دوگانه‌هایی را مطرح می‌کنند و می‌گویند فلانی اهل میدان است و یا فلانی اهل دیپلماسی است، دیپلماسی به معنای ارتباطات بین‌المللی است، ایشان ایران را از انزوا در آوردند و دیپلماسی موفقی داشتند و مرد میدان هم بودند، شهید امیرعبداللهیان هم مرد میدان و دیپلماسی بود.

خسروپناه بیان کرد: ما در دولت قبل روزانه ۷۰۰ کشته کرونایی داشتیم، مدارس و مساجد ما تعطیل بود، اما در دولت آیت‌الله رئیسی هم واکسن تولید شد و هم وارد شد، واکسیناسیون عمومی انجام شد و مدارس و مساجد هم بازگشایی شدند. در دولت آیت‌الله رئیسی ۸ هزار مجتمع اقتصادی تعطیل و نیمه‌تعطیل فعال شدند، بیکاری از ۹ درصد به ۷ درصد رسید و طی ۳ سال رکورد صادرات غیرنفتی در طول جمهوری اسلامی شکسته شد و ۲۲ درصد افزایش صادرات غیرنفتی داشتیم، هم‌چنین کاهش واردات را داشتیم، تورم ۶۰ درصدی در این سه سال به ۴۰ درصد رسید.

وی تصریح کرد: عضویت در بریکس و سازمان همکاری شانگهای نیز موفقیتی بود که در دولت آیت‌الله رئیسی به دست آمد، همچنین در این دولت ۵ میلیون نفر رایگان بیمه سلامت شدند، ما بعدتر می‌فهمیم چه مرد بزرگی را از دست داده‌ایم، ایشان شبانه‌روزی کار می‌کرد و همین باعث شد توقع مردم از ریاست‌ جمهوری بالا رفته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در پایان یادآور شد: رئیس‌جمهور بعدی باید بداند که مردم انتظار دارند راه این شهید عزیز را ادامه بدهد، اگر مرد میدان و دیپلماسی است به میدان انتخابات بیاید، در غیر این صورت به میدان نیاید، مردم در نماز میت آیت‌الله رئیسی زار زار می‌گریستند و تشییع ایشان با عزت و عظمت برگزار شد، این نشان می‌دهد مردم قدردان مسئولان خدوم و زحمتکش هستند، رئیس‌جمهور بعدی نیز باید راه این شهید بزرگوار را ادامه بدهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha