• یکشنبه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403011909487
  • خبرنگار : 50130

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

طرح‌های قرآنی شاخص و موثر در کردستان حمایت می‌شود

طرح‌های قرآنی شاخص و موثر در کردستان حمایت می‌شود

ایسنا/کردستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: از طرح‌های قرآنی شاخص و موثر که منجر به حفظ قرآن کریم و یادگیری علوم و معارف قرآنی شود، حمایت همه جانبه می‌کنیم.

علی‌اصغر دریایی، امروز یکشنبه(۱۹ فروردین) در نشست هم‌اندیشی با مدیران موسسات قرآنی و فعالان و حافظان قرآنی کریم شهر سنندج که به مناسبت ماه مبارک رمضان در کتابخانه امام خامنه‌ای شهر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: از طرح‌های قرآنی که منجر به حفظ و ترویج علوم و معارف قرآنی کریم در میان جوانان و نوجوانان شود حمایت همه جانبه خواهد شد.

وی افزود: ما در سال گذشته ۲۱ برنامه شاخص و مختص به فعالیت‌ها و رویدادهای قرآنی در سطح استان برگزار شد که بعضی از این برنامه‌ها و رویدادها با گستره کشوری و استانی از جمله مسابقات ملی قرآن کریم مدهامتان که با حضور ۲۸۰ نفر از قاریان و حافظان برجسته کشور و همچنین هفته قرآن کریم همراه با نمایشگاه قرآنی در خانه کرد سنندج برگزار شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اضافه کرد: به حقیقت دولت و حکومت ما، حکومت قرآنی است و بدون شک یکی از مهمترین راهبردهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان برگزاری و حمایت از برنامه‌ها و طرح‌های قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه مهجوریت قرآن کریم که توسط ما قرآنی‌های صورت می‌گیرد، بیان کرد: امور قرآنی و فرهنگی اگر با مشارکت مردم و با حضور آنها انجام شود بدون شک ماندگار خواهد شد، اگر وظیفه ماست که هست از همه طرح‌های قرآنی شاخص و موثر حمایت و پشتیبانی کنیم معتقدیم مردم بایستی مجری و برگزارکننده فعالیت‌های قرآنی باشند تا موثر واقع شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن اشاره به اینکه خودش از فعالان عرصه قرآنی است و دردها را خوب می‌شناسد، خاطرنشان کرد: خارجی‌ها از علوم و معارف قرآنی برای پیشرفت خود نهایت استفاده را می‌کنند اما متاسفانه ما قرآن را در مهجوریت قرار دادیم و همین مسئله در جامعه موجبات بروز آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را در میان جوانان و نوجوانان  فراهم کرده است.

وی بازگشت به قرآن کریم را یک ضرورت عاجل دانست و عنوان کرد: گوته یکی از شاعران و ادیبان آلمانی راز موفقیت خویش را در بازگشت به مفاهیم قرآنی که قبل از آن از این کتاب آسمانی رویگردان بود، دانسته و پروفسور حسابی هم معقتقد بود در آزمایشگاه‌های کشورهای خارجی از علوم و معاف قرآنی ما نهایت استفاده را می‌کنند.

دریایی با اشاره به قدردانی از مفاخر عرصه قرآن کریم استان بیان کرد: در سال گذشته از ۹۲ نفر فعال قرآنی، فرهنگی، رسانه‌ای و هنری در منازل آنها سرکشی و قدردانی بعمل آمد و بدون شک در سال جدید نیز همین رویه را ادامه خواهیم داد و با مفاخر و حافظان قرآن کریم دیدار و حرف‌های آنها را از نزدیک خواهیم شنید، امروز نیز از ملا نجم‌الدین هاشمی پیشکسوت، حافظ قرآن کریم و اذان گویی برجسته به همین مناسبت تجلیل کردیم.

وی تصریح کرد: ما از طرح‌های قرآنی موثر استقبال می‌کنیم و از موسسات قرآنی نیز تقاضا داریم طرح‌های خویش را در سامانه «حمد» که مختص فعالیت‌های قرآنی و بیمه فعالان قرآنی است، نیز استفاده نمایند.

وی در پایان اظهار کرد: تاکنون ۴۸۳ نفر از فعالان قرآنی استان در صندوق اعتبار هنر کشور عضو و مشمول بیمه تامین اجتماعی شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha