• جمعه / ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402111309636
  • خبرنگار : 50126

امام جمعه ایلام:

شرایط برای مشارکت حداکثری در انتخابات فراهم است

شرایط برای مشارکت حداکثری در انتخابات فراهم است

ایسنا/ایلام امام جمعه ایلام گفت: عرصه برای رقابت داوطلبان و مشارکت حداکثری برای مردم فراهم شده و مردم کاندیدای منتخب خود را بعد از بررسی صلاحیت‌های فرد مورد نظر انتخاب کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «الله‌نور کریمی‌تبار» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، اظهار کرد: بیشترین تایید صلاحیت شده‌های مجلس در مقایسه با انتخابات گذشته مربوط به انتخابات کنونی بوده  و افراد با گرایش های سیاسی مختلف تایید شدند و بهانه‌های برای احزاب فکری سیاسی مبنی بر عدم صلاحیت داوطلبان مدنظر آنها باقی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه حضور در انتخابات جهاد فی سبیل الله محسوب می‌شود و تلاش دشمن کاهش حضور مردم در پای صندوق  رای است در حالی که هر رای و مشارکت حداکثری در واقع یک تیر به سمت دشمن دون است، گفت: عرصه برای رقابت داوطلبان و مشارکت حداکثری برای مردم فراهم شده است و مردم کاندیدای منتخب خود را بعد از بررسی صلاحیت‌های فرد مورد نظر انتخاب کنند و نامزدهای انتخابات با حضور در صدا و سیما برنامه‌های خود را برای مردم تشریح کنند.

امام جمعه ایلام ادامه داد: مردم با حضور پرشور و بابصیرت خود، روز ۱۱ اسفند را به یک روز تاریخی و ماندگار در تاریخ این سرزمین تبدیل کنند و بدانند مشارکت در انتخابات یک وظیفه شرعی و مسئولیت اجتماعی است.

امام جمعه ایلام در مورد پرتاب ماهواره‌های اخیر ایران به فضا هم گفت: جوانان متعهد و انقلابی ایران با ساختن ماهواره‌ها و پرتاب آنها به فضا دنیا را متحیر کرده‌اند و این حرکت جسورانه جلوه ای از خودباوری جوانان ایرانی به توان و دانش بومی است که با وجود تحریم و جنگ شناختی و ترکیبی توانستند ماهواره به فضا پرتاب کنند و دولت سیزدهم هم از علوم و فنون بومی حمایت می‌کند.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: اعتکاف جوانان و نوجوانان نسل جدید رویش‌های معنوی هستند که ارتباط با خداوند را تجربه می‌کنند و رسانه‌های معاند خارجی و برخی رسانه‌های داخلی نسبت به این حضور بی‌توجه بودند و تعداد فریب خورده نسبت به معتکفین کم بود و امید اینکه این افراد فریب خورده به مسیر درست ارتباط با خداوند بازگردند.

کریمی‌تبار تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، آرمان‌ها و شعارهای جهانی انقلاب دینی ایران اسلامی تاریخ مصرف ندارد و سرشت بشریت با شعارها دینی از جمله قسط و داد، عدالت، انسانیت، مهربانی، مبارزه با ظلم، ازادی، معنویت، استقلال، عزت، عقلانیت، اخلاق، برابری و برادری متعلق به همه اعصار و دوره‌های بشریت است.

وی ادامه داد: برخی دلسردی‌های مردم حاصل‌بی‌توجهی و رویگردانی مسئولان نسبت به تعالیم و دستورات دینی است و  مسئولان در مسیر انقلاب کوتاهی‌هایی داشته‌اند و انتظارات مردم را به درستی برآورده نکرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: دولتمردان باید در راستای تحقق خواسته‌ها و مطالبات مردم تلاش کنند و نباید مردم برای معیشت، رفاه و اشتغال خود دغدغه داشته باشند بلکه مسئولان باید با قدردانی از وفاداری مردم نسبت به نظام، پیگیر خواسته‌ها و مطالبات آن‌ها باشند و میز ریاست در واقع صندلی خدمت‌گذاری به مردم و ثمره خون شهیدان است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha