• دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402092014498
  • خبرنگار : 50034

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان اعلام کرد

پیشرفت ۲۱ درصدی پروژه کوی پرواز همدان/ فاز اول ۲ ساله تحویل می‌شود

پیشرفت ۲۱ درصدی پروژه کوی پرواز همدان/ فاز اول ۲ ساله تحویل می‌شود

ایسنا/همدان مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان گفت: تاکنون کار اجرایی ۳۵۰۰ واحد از پروژه ۱۱ هزار واحدی کوی پرواز همدان آغاز شده و ۲۰ تا ۲۱ درصد پیشرفت دارد.

مسعود رضایی دوشنبه ۲۰ آذر در حاشیه بازدید از پروژه ۱۱هزار واحدی کوی پرواز شهر همدان در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: فرآیند کار ساخت‌وساز محدوده قانونی دارد و هدف‌گذاری در کشور این است که دو ساله به اتمام برسد. پروژه کوی پرواز ۲۷ خرداد امسال کلنگ‌زنی شده و فاز اول دو ساله تحویل داده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این زمین با این موقعیت خوب توسط استانداری واگذار و این پروژه خلق شد، تصریح کرد: در استان همدان در بحث تأمین زمین عقب‌ماندگی داشتیم چرا که اراضی شورین با معارض مواجه شد و مجبور شدیم پروژه را رها کنیم و خوشبختانه استانداری این اراضی را به ساخت مسکن تخصیص داد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با بیان اینکه پروژه کوی پرواز در مساحت ۱۲۵ هکتار احداث می‌شود، افزود: در قالب هشت زون شهری این پروژه اجرا می‌شود و دارای ۶۴ بلوک و ۶۰۴ ریز بلوک است.

وی با اشاره به اینکه بلوک‌ها بین چهار و حداکثر ۵.۵ طبقه است، بیان کرد: تمامی واحدها دارای انباری مجزا و پارکینگ بدون مزاحم است.

رضایی با بیان اینکه مساحت کل پروژه یک میلیون و ۱۵۰ هزار مترمربع است، گفت: پی‌کنی تمام بلوک‌ها تمام شده و متناسب با نقشه‌ها عملیات اجرایی بلوک‌ها در حال آغاز است.

وی خاطرنشان کرد: فضاهای درمانی، آموزشی و ... در پروژه دیده شده است و اراضی را به متولیان تحویل می‌دهند تا همزمان با ساخت بخش‌های مسکونی این بخش‌ها هم ساخته شود.

پیشرفت ۲۱ درصدی پروژه کوی پرواز همدان/ فاز اول ۲ ساله تحویل می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با تأکید بر اینکه در این پروژه به ارزان‌سازی پروژه کمک می‌شود، اظهارکرد: در پروژه‌های بنیاد مسکن بحث مجری ساختمان حذف شده است و بخشی از هزینه‌ها برای متقاضیان حذف می‌شود.

رضایی بیان کرد: در تمام پروژه‌های بنیاد مسکن، اعضای سازمان نظام مهندسی همدان مسئولیت طراحی و نظارت را برعهده دارند و خط قرمز ما رعایت نکات فنی و مقررات ملی ساختمان است.

وی درباره اختصاص خط اعتباری ویژه از صندوق توسعه ملی به موضوع مسکن ملی، ادامه داد: حسب درخواست، مبلغی به صندوق ملی مسکن برای افزایش بنیه اقتصادی پروژه‌های مسکن ریخته شد.

رضایی با اشاره به اینکه ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات به فرد متقاضی مسکن ملی توسط بانک‌ها داده می شود، درباره آورده متقاضیان در این پروژه، افزود: خوشبختانه تا امروز آنچه درخواست کردیم متقاضیان اجابت کردند.

وی با بیان اینکه در کل کشور ۱۰ درصد مجموعه‌سازی‌ها به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی اختصاص یابد، تصریح کرد: متناسب با هزینه ساخت قیمت تمام شده به مردم اعلام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با بیان اینکه استعداد این پروژه ۱۱ هزار واحد است، اظهارکرد: تاکنون برای ۳۵۰۰ واحد کار اجرایی آغاز شده است و ۲۰ تا ۲۱ درصد پیشرفت دارد.

رضایی افزود: ۴۰۰۰ واحد دیگر در مرحله تأیید نهایی سازمان نظام مهندسی و دریافت پروانه است و پی‌کنی انجام شده تا به صورت همزمان ساخت این تعداد واحد نیز آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه طراحی شبکه برق کوی پرواز به صورت زمینی است، خاطرنشان کرد: اداره آب هم در حال طراحی است و خوشبختانه تمام ادارات شامل برق، آب، مخابرات و گاز در تمام جلسات حضور دارند و در حال برنامه‌ریزی و اجرا هستند در ضمن اراضی پیش‌بینی شده برای دستگاه‌های خدمات‌رسان مشخص و اعلام شده است.

پیشرفت ۲۱ درصدی پروژه کوی پرواز همدان/ فاز اول ۲ ساله تحویل می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان درباره ادامه روند ساخت مسکن ملی در دولت‌های بعدی، تصریح کرد: احداث مسکن ملی یک قانون است و هر دولتی که در رأس کار قرار بگیرد مکلف است انجام دهد.

رضایی با تأکید بر اینکه چرخه اقتصادی خوبی در پروژه مسکن ملی است، یادآور شد: ساخت مسکن ملی به پویایی اشتغال و صنایع وابسته به صنعت ساختمان‌سازی استان کمک کرده است و تمام مصالح مورد نیاز از تولیدات استان خریداری می‌شود.

وی درباره سایر پروژه‌های مسکن ملی بنیاد ساخت شهر همدان، گفت: پروژه  ۱۲۰ واحدی شهرک بهشتی بالای ۹۰ درصد پیشرفت داشته و پروژه ۶۹۰ واحدی بالای ۶۰ درصد پیشرفت دارد و در مرحله نما و تأسیسات داخلی است و پروژه ۶۰۰ واحدی نیز در مرحله پی‌کنی و صدور پروانه است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان درباره به‌کارگیری اتباع بیگانه در پروژه‌های مسکن ملی، بیان کرد: به‌کارگیری اتباع خارجی در پروژه‌های مسکن ملی ممنوع است. در بین تمام پرسنل بنیاد مسکن و نیروهای پروژه یک نفر غیربومی نیست.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha