• پنجشنبه / ۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402090201290
  • خبرنگار : 50182

استاندار کرمانشاه:

هر روز تاخیر در اجرای راه‌آهن کرمانشاه-خسروی به زیان کشور است

هر روز تاخیر در اجرای راه‌آهن کرمانشاه-خسروی به زیان کشور است

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم تکمیل هرچه سریعتر پروژه راه آهن کرمانشاه-خسروی گفت: هر روز تاخیر در اجرای این پروژه به زیان اقتصاد کشور است.

محمدطیب صحرایی در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به کرمانشاه که امروز (۲ آذر) با حضور معاون اجرایی رییس جمهور برگزار شد، با تاکید بر لزوم تعجیل در سفر دوم رییس جمهور به استان گفت: امیدواریم بتوانیم در ماه های دی یا بهمن میزبان هیات دولت در استان باشیم.

وی با اشاره به نیازهای فراوان استان گفت: از جمله نیازهای اساسی استان در حوزه حمل و نقل است که هر سه حوزه راه آهن، جاده و فرودگاه را شامل می شود.

وی با اشاره به ضرورت اجرای هرچه سریعتر پروژه راه آهن کرمانشاه-خسروی گفت: هر روز تاخیر در اجرای این پروژه به ضرر اقتصاد کشور است، چرا که این پروژه نقش مهمی در صادرات به کشور عراق و سوریه خواهد داشت.

وی به پروژه های نیمه کاره استان اشاره و از بیمارستان 540 تختخوابی به عنوان یکی از مهمترین این پروژه ها یاد کرد و افزود: این بیمارستان قرار است جایگزین دو بیمارستان قدیمی شهر کرمانشاه که هرکدام حدود نیم قرن عمر دارند شود و نقطه اتکایی در گردشگری سلامت استان محسوب می شود و امیدواریم هرچه سریعتر با تخصیص اعتبارات مناسب شاهد بهره برداری از این پروژه مهم باشیم.

وی افزود: با توجه به تنش آبی در بیش از 500 روستای استان، یکی از مهم ترین پروژه های نیمه کاره و ضروری استان، سامانه گرمسیری است که باید اجرای آن تکمیل شود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: همچنین اجرای سامانه سردسیری که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است، خواسته جدی استان می‌باشد که می تواند امنیت پایدار را در شهرستانهای مرزی استان رقم بزند.

وی در ادامه به آسیب های اجتماعی استان هم اشاره کرد و افزود: کرمانشاه در این زمینه مشکلات بسیاری دارد و نگاه ویژه تری را از سوی مسئولین کشوری می طلبد.

وی افزود: متاسفانه ما وارث یک اشتباه در بودجه نویسی فرهنگی و اجتماعی هستیم، طوری که برای کارهای سخت افزاری راحت‌تر اعتبار گذشته اما برای کارهای نرم افزاری و فرهنگی همیشه بودجه نداریم و این امر موجب می شود نتوانیم برنامه های فرهنگی را به خوبی پیش ببریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha