• دوشنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۲ / ۱۷:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402082921629
  • خبرنگار : 50548

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان رضوی

امروز فریاد مظلومیت غزه به مراتب بلندتر از عربده‌های اسرائیل است

امروز فریاد مظلومیت غزه به مراتب بلندتر از عربده‌های اسرائیل است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: امروز فریاد مظلومیت مردم غزه حتی در پاریس، لندن، واشنگتن و نیویورک بسیار بلندتر و قوی‌تر از عربده‌های رژیم صهیونیستی است.

حسین امینی ظهر امروز، ۲۹ آبان، در آیین رونمایی از نقاشی کودکان مظلوم غزه که در سازمان مرکزی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به تاکیدات دین اسلام بر فریادرسی مسلمانان از یکدیگر، اظهار کرد: بر این اساس همه ما وظیفه داریم که در برابر فریادهای دادخواهی مظلومان در هر نقطه از جهان، احساس مسئولیت کنیم و به هر نحوی که می‌توانیم به آنان کمک کنیم. آنچه که امروز در غزه می‌گذرد، از این زاویه یک میدان آزمایش برای جامعه مسلمانان و فراتر از آن جامعه انسانی است.

وی ادامه داد: در واقع غزه صحنه آزمایش تمام انسان‌های باوجدان است و قطعاً هیچ انسان آزاده‌ای نمی‌تواند در برابر این حجم از جرم و جنایات سکوت کند. این مراسم هم در واقع ادای دینی است هر چند کوچک به کودکان مظلوم فلسطینی که این روزها در برابر چشم همه جهانیان در حال قربانی‌شدن هستند.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان رضوی بیان کرد: اگرچه طوفان‌الاقصی یک عملیات تهاجمی و به تعبیر نظامی آفندی بود، اما در واقع پاسخی است به سال‌ها جرم و جنایت و کشتار مردم مظلوم فلسطین و ساکنان محاصره‌شده غزه و تحقیرها و توهین‌ها به مقدسات مسلمانان، به ویژه در مسجدالاقصی. کما اینکه یکی از فرماندهان بلندپایه حماس نیز گفته است صهیونیست‌ها زنان معتکف در مسجدالاقصی را مورد حمله قرار دادند و حرمت این مسجد را زیر پا گذاشتند و به معراج‌گاه پیامبر اسلام هتاکی کردند. در واقع این سخنان نشان می‌‎دهد که طوفان‌الاقصی یک عملیات واکنشی در برابر جنایات اسرائیل بود.  

امینی اضافه کرد: اسرائیل با ارتش قوی و تجهیزات فراوان و با حمایت‌های گسترده دولت‌های غربی، جز کشتار کور و حملاتی که فاقد ارزش نظامی است، دستاورد دیگری نداشته و امروز فریاد مظلومیت مردم غزه حتی در پاریس، لندن، واشنگتن و نیویورک بسیار بلندتر و قوی‌تر از عربده‌های رژیم صهیونیستی است. در آیه ۲۴۹ سوره بقره نیز آمده است "چه بسیار شده که گروهی اندک به یاری خدا بر سپاهی بسیار، غالب آمده و خدا با صابران است". حوادث این روزهای غزه دقیقا مصداق همین آیه است.

وی با بیان اینکه برگزاری این مراسم توسط جهاد دانشگاهی نوعی حمایت از هنرمندان جوان، متعهد و دغدغه‌مند است که در مسیر مطالبات جامعه اسلامی و دفاع از مظلوم گام بر می‌دارد، گفت: ان‌شاءالله خداوند شر همه ستمگران به‌ ویژه رژیم اشغالگر صهیونیستی را از سر مسلمانان، علی‌الخصوص مردم غزه و فلسطین کم کند.

غزه به یکی از قدرت‌های منطقه تبدیل می‌شود

همچنین سید امیر شوشتری، رئیس آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه این مراسم با بیان اینکه چنین نشست‌هایی اعلام موضع و اهمیت دادن به سرنوشت مسلمانان است، عنوان کرد: بنابر سخنی از پیامبر اسلام(ص) کسی که به امور و مشکلات مسلمانان اهمیت ندهد، مسلمان نیست. این نکته برای کسانی که شبهه ایجاد می‌کنند که مردم مسلمان غزه، مذهبی متفاوت از تشیع دارند، پاسخی شفاف است.

وی اظهار کرد: تا وقتی که دشمن هجوم نیاورد، نمی‌توان شکستش داد، اما وقتی دشمن شروع کرد، قطعاً ما شکستش می‌دهیم. این عنایت الهی شامل حال ما بوده است و اگر به خاطر داشته باشید تا داعش شروع نکرد، وارد عراق نشد و سوریه را تسخیر نکرد، ما ابعاد آن را نتوانستیم تشخیص دهیم. پس از حمله داعش بود که نیروهای مقاومت طعم شکست واقعی را به آنان چشاندند.   

رئیس آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: این موضوع را در ابعاد و صحنه‌های متفاوتی شاهد هستیم. بیش از یک سال قبل، این اوضاع برای یمن اتفاق افتاد و یمن از انتهای دریای سرخ در بیش از هزار کیلومتر راه، اسرائیل را مورد هجمه قرار داد و ناوگان‌های آمریکا هم در دریای مدیترانه نتوانستند پاسخگوی آن‌ها باشند. ان شاءالله با سلحشوری حماس، غزه نیز به یکی از قدرت‌های منطقه‌ای تبدیل می‌شود.

شوشتری بیان کرد: ممکن است برخی حمله رزمندگان حماس به اسرائیل را زیر سؤال ببرند و بگویند که اگر نیروهای حماس نمی‌توانستند محاسبات نظامی را به درستی انجام دهند، چرا دست به این اقدام زدند. باید مقداری حوادث قبل از این اتفاق را مروری کنیم، تخریب‌های مسجدالاقصی، قرار دادن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، تلاش برای عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و به فراموشی سپردن غزه و فلسطین، اتفاقاتی بود که با این هدف رخ داد که مردم فلسطین نادیده گرفته و در زیر پای دمکراسی امریکا و اسرائیل له شوند.

وی ادامه داد: اینجا بود که فلسطینی‌ها خودشان فکری به حال خودشان کردند و هیمنه دشمن را با تلفات سنگینی که از آن گرفتند و شکستن مرزهایی که پولادین تلقی می‌شد و آسمانی که آهنین شمرده شده بود، از بین بردند. هرچند بلافاصله آمریکا به کمک اسرائیل آمد، اما باید به خاطر آورد در یمن هم علی‌رغم اینکه تمام سران استکبار به هم کمک کردند تا بتوانند انصارالله را شکست دهند و نابود کنند، اما انصارالله قدرت گرفت.

رئیس آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به سخن رهبر انقلاب مبنی بر اینکه فلسطین کلید رمزآلود فرج است، گفت: ان‌شاءالله این کلید مقدمات ظهور امام زمان(عج) را فراهم کند، زیرا در تاریخ و پیش‌بینی‌ها، قدس نقطه عطف ظهور است. امروز حملات چندجانبه مقاومت علیه اسرائیل و همچنین یکصدایی تمام دنیا در اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی، نوعی همبستگی و قرارداد امنیتی نانوشته را رقم زده است. قطعاٌ اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

در این مراسم از یک اثر هنری در مورد کودکان مظلوم غزه با حضور فاطمه الهی خراسانی، خالق اثر، رونمایی شد.

امروز فریاد مظلومیت غزه به مراتب بلندتر از عربده‌های اسرائیل است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha