• پنجشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403040704387
  • خبرنگار : 50548

استاندار خراسان رضوی:

سپاه می‌تواند الگوی بسیاری از دستگاه‌ها باشد

سپاه می‌تواند الگوی بسیاری از دستگاه‌ها باشد

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی گفت:سپاه می‌تواند شخصیت‌هایی چون شهید سلیمانی را تربیت کند و الگوی بسیاری از دستگاه‌ها باشد.

یعقوبعلی نظری در آیین میثاق خدمت که امروز ۷ تیرماه در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان ۷ تیر یادآور شد: شهید بهشتی و یارانش در آن مقطع  از تاریخ انقلاب به لقاءالله پیوستند و ما همچنان از ثمرات آن شهادت برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی برخودار هستیم و در همان مسیر یاد شهدای خدمت، به‌ویژه شهید آیت‌الله رئیسی که شباهت‌های بسیاری به آیت‌الله شهید بهشتی داشتند را گرامی می‌داریم. 

وی بیان کرد: باید باور کنیم که استخدام در نظام مقدس اسلامی با بقیه نظام‌ها فرق می‌کند. ما وقتی به طور رسمی وابسته به نظام می‌شویم و حقوق بگیر این نظام مقدس می‌شویم، باید بدانیم این نظام، نظام خون‌های پاک و نتیجه مبارزات و تلاش‌های مبارزان در طول تاریخ است.

استاندار خراسان رضوی افزود: این نظام، یک نظام عادی و خدمت عادی نیست، بلکه یک نظام تعالی‌بخش است. نقطه تمایز نظام اسلامی با دیگر نظام‌ها در تعالی بخشی این نظام مقدس است. بنابراین ما که می‌خواهیم مستخدم این نظام شویم، باید از ابتدا و در درون رابطه خودمان را با این نظام تعریف کنیم. خیلی مهم است که ما وقتی در یک ظرف تشریفاتی، به‌عنوان نظام مقدس قرار می‌گیریم چه رابطه‌ای با این ظرف برقرار می‌کنیم و این رابطه را چطور می‌خواهیم ادامه دهیم.

وی گفت: به حمدالله در بدو استخدام در تمامی تشکیلات، تلاش بر دقت در گزینش نیروهای خوب، هم از نظر هوش، استعداد و قابلیت و هم از نظر سلامت است تا وارد مجموعه‌ها شوند و این یک ضرورت است.

نظری افزود: همه خصوصیات افراد در آزمون‌ها و مصاحبه‌ها قابل احصا نیست، به‌عنوان کسی که حدود ۴۳ سال در سپاه خدمت کردم، باید بگویم شناخت میدانی بسیار مهم است. اینکه چه کنیم تا از کسانی که می‌خواهند در ارتباط با استخدام رسمی با این نظام مقدس قرار بگیرند، شناخت و ورود دقیقی صورت گیرد.

وی گفت: ورود شایسته، ارتباط و معنویتی که فرد باید برای انجام کار داشته باشد، قبل از اینکه وظیفه و حرفه‌ای برای او تعریف شود، اهمیت دارد. بنابراین در اینجا علاوه بر مباحث علمی و عرف، شناخت میدانی بسیار مهم است که در نظام مقدس اسلامی به شکل گسترده‌تر و قاطع‌تری باید بدان رسید.  

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه اگرچه ورود با همه این مؤلفه‌ها صورت می‌گیرد، تصریح کرد: وقتی فرد وارد دستگاه و اداره شد، نباید رها شود، زیرا ما نمی‌توانیم خدمت تعالی‌بخش داشته باشیم، اما خودمان در مسیر تعالی‌بخشی نباشیم، یعنی خدمت خوب و اثربخش انجام دهیم، اما خودمان در مسیر قرار نگیریم و اثرپذیری را نداشته باشیم.

نظری با طرح این پرسش که آیا ادارات و دستگاه‌های ما این ظرفیت تعالی‌بخشی را برای کارکنان خود دارند، اظهار کرد: گاه برخی دستگاه‌ها صرفا یک نظام شکلی با کارمندان خود دارند و این موضوع در نظام اسلامی قابل پذیرش نیست.

وی ادامه داد: رابطه دستگاه با کارمندان باید یک رابطه تعالی‌بخش باشد، زیرا می‌خواهیم یک خدمت تعالی بخش ارائه دهیم. خدمت در نظام اسلامی فقط یک خدمت فیزیکی و کار عادی نباید باشد، برای این موضوع کارمند هم باید در مسیر تعالی‌بخشی که دستگاه و اداره ظرف آن محسوب می‌شود، قرار گیرد.

استاندار خراسان رضوی با معرفی سپاه پاسداران یادآور شد: کارکرد این نظام و نهاد مقدس وقتی می‌تواند شخصیت‌هایی چون شهید سلیمانی را تربیت کند، می‌تواند الگوی بسیاری از دستگاه‌ها باشد. راه روشن است، لوازم کار آماده و معین است و این ملاحظات و دقت‌ها هم از طرف کارکنان و هم از سوی مسئولان باید مورد نظر باشد تا بتوانیم در مسیر تحقق اهداف نظام مقدس اسلامی گام برداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha