• چهارشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402062918455
  • خبرنگار : 50037

بازپس‌گیری یک هنرستان از دانشگاه آزاد اسدآباد پس از ۷ سال

بازپس‌گیری یک هنرستان از دانشگاه آزاد اسدآباد پس از ۷ سال

ایسنا/همدان مدیر اداره آموزش و پرورش اسدآباد گفت: با توجه به تراکم بالای دانش‌آموزی و نیز کمبود فضای آموزشی در شهرستان اسدآباد هنرستان "هدف" شهر اسدآباد پس از کشمش‌ و پیگیری‌های بسیار هفت ساله از دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان بازپس‌گیری شد.

سجاد محمدی‌شمیم در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از حدود هفت سال پیش هنرستان هدف آموزش و پرورش شهرستان طی عقد قراردادی در اختیار دانشگاه آزاد قرار گرفته بود که به علت حجم بالای دانش‌آموزان نسبت به دریافت کد دو مدرسه جدید اقدام شده و این دو مدرسه در دو شیفت صبح و بعدازظهر با جمعیت دانش‌آموزی ۶۰۰ نفر در هنرستان هدف فعالیت خود را در سال‌تحصیلی جدید آغاز می‌کنند.

وی یادآور شد: از ۶۰۰ دانش‌آموز ۳۰۰ دانش‌آموز مربوط به مدرسه دخترانه ابتدایی بنی‌عامریان و ۳۰۰ دانش‌آموز مربوط به مدرسه ابتدایی شهید عباس قهرمانی خواهد بود که کد این مدارس جدید به تازگی گرفته شده است.

محمدی‌شمیم با بیان اینکه استاندارد تراکم دانش‌آموزی در سند تحول بنیادین و در کلاس استاندارد زیر ۲۰ نفر است، گفت: متأسفانه تراکم دانش‌آموزی در برخی کلاس‌های شهر اسدآباد ۳۷ تا ۳۸ نفر است که از استاندارد تراکم دانش‌آموزی بسیار بالاست و از نظر آموزشی و تربیتی مشکل دارد.

وی همچنین با اشاره به پروژه مدرسه شهرک سیداحمد گفت: مدرسه شهرک سیداحمد در اواسط سال‌تحصیلی جدید و یا در سال‌تحصیلی آینده به افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید که به طور قطع با وارد مدار آموزشی شدن این مدرسه تاحدودی مشکل کمبود فضای آموزشی شهرستان مرتفع خواهد شد.

محمدی‌شمیم افزود: با افتتاح مدرسه شهرک‌ سیداحمد، در سایر شهرک‌ها از جمله شهرک‌فرهنگیان، شهرداری و جانبازان در بحث تراکم دانش‌آموزی دارای مشکل خواهیم بود که باید برای این مناطق شهر نیز تدبیر لازم اندیشیده شود.

وی اظهار کرد: تعداد دانش‌آموزان سال‌تحصیلی جدید شهرستان اسدآباد در مجموع ۲۰ هزار نفر بوده که از این تعداد ۱۸۷۸ نفر را دانش‌آموز کلاس‌اولی تشکیل داده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش اسدآباد در پایان از افتتاح پروژه ۲۲ ساله کانون فرهنگی، تربیتی شهید طائفی این شهرستان تا پایان سال‌جاری خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر این طرح آموزشی و فرهنگی مهم با اعتبارات مناسب اختصاص داده شده از محل سفر ریاست جمهوری دارای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و تا پایان سال پس از ۲۲ سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha