• سه‌شنبه / ۶ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402040603519
  • خبرنگار : 50038

آمادگی اماکن گردشگری و اقامتی ملایر برای پذیرش میهمانان جشنواره ملی مبلمان منبت

آمادگی اماکن گردشگری و اقامتی ملایر برای پذیرش میهمانان جشنواره ملی مبلمان منبت

ایسنا/همدان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر از آمادگی کامل اماکن گردشگری و اقامتی برای پذیرش و اسکان مسافران و میهمانان چهارمین جشنواره ملی مبلمان منبت ملایر خبر داد.

ابراهیم جلیلی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در ۲۶ فروردین ماه سال ۱۳۹۶ ملایر برند ملی مبلمان منبت را از آن خود کرد و با تلاش و پیگیری های انجام شده دو سال بعد در ۹ دی ماه سال ۱۳۹۸ برند «شهر جهانی مبلمان منبت» به نام ملایر ثبت شد.

وی با بیان اینکه ستاد اسکان و ستاد خدمات سفر به عنوان کمیته های تبلیغات، اجرایی و بازرگانی برعهده شهرداری، اتاق اصناف و اداره صنعت و معدن هستند و جلسات لازم در این راستا را تشکیل داده اند، مطرح کرد: با پیگیری های صورت گرفته و تلاش های انجام شده و همچنین تبلیغات گرفته از شبکه های سراسری طی سال های اخیر موفق به برگزاری سه دوره جشنواره ملی مبلمان منبت طی سال‌های ۱۳۹۶، ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ شدیم.

این مقام مسئول با اشاره به تدابیر اتخاذ شده در سال جاری و همچنین دریافت ۵۰۰۰ ثانیه تبلیغات رایگان از صداوسیما با پیگیری آزادیخواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تیرماه امسال در حد فاصل اعیاد قربان و غدیر، ملایر میزبان برگزاری چهارمین جشنواره مبلمان مبلمان منبت است.

وی با اشاره به اینکه از دو ماه پیش همه کمیته‌ها و مسئولان مرتبط با این جشنواره نهایت تلاش و برنامه‌ریزی خود را کرده‌اند که میزبانی باشکوهی از گردشگران و مسافران داشته باشیم، افزود: طبق سنوات قبل امسال نیز جشنواره فروش ویژه مبلمان منبت از عید قربان آغاز شده و تا عید غدیر خم ادامه پیدا می‌کند و هر شب یک نقطه از شهرستان میزبان برگزاری یک جشن خاص هست.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر ادامه داد: جشن افتتاحیه در هشتم تیرماه همزمان با روز عید قربان در پارک سیفیه برگزار شده و آیین اختتامیه چهارمین جشنواره مبلمان منبت ملایر نیز همزمان با شب عید غدیر خم برگزار می شود.

وی از برگزاری جشن‌های متنوع در شهرهای مختلف ملایر مثل جشنواره آلبالو در شهر زنگنه، جشنواره مبل منبت در دهنوی آورزمان و یک جشنواره در شهر سامن خبر داد و گفت: تمهیدات لازم برای اسکان مسافران گردشگران نیز اندیشیده شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۵ اتاق شامل ۳۹۶ تخت برای پذیرایی و اسکان مسافران در اماکن اقامتی شهرستان آماده خدمات رسانی است همچنین ظرفیت‌های اسکان آموزش و پرورش، خانه معلم، مدارس و مهمانسرای دانشگاه ملی با ظرفیت ۱۱۰۰ تخت آماده پذیرایی از مسافران است.

جلیلی اظهار کرد: فضاهای گردشگری اماکن تاریخی ملایر نیز در آمادگی کامل به سر می‌برند و ارگ باستانی نوشیرجان، موزه لطفعلیان، پروژه تفریحی- توریستی مینی ورلد، پارک‌ها و بوستان‌های ملایر مهیای پذیرش و گردش پذیرایی از میهمانان و گردشگران ملایر هستند.

وی از تهیه و چاپ کتابچه راهنما توسط شهرداری خبر داد و گفت: در حوزه خدمات سفر، آمارگیری، راهنمایی مسافران، نظرسنجی و همچنین نظارت بر ارائه خدمات مطلوب و بازدید از مراکز خدماتی رفاهی بین راهی، هماهنگی لازم با دستگاه های اجرایی صورت گرفته و کلیه جاذبه های گردشگری ملایر در آمادگی کامل به سر می‌برند تا با برگزاری چهارمین جشنواره ملی مبلمان منبت گوشه ای از توانمندی‌ها و پتانسیل‌های شهرستان به مردم اقصی نقاط ایران ارائه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha