• یکشنبه / ۱۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403041006461
  • خبرنگار : 50037

پیش‌بینی برداشت ۲۵ هزار تن جو از مزارع فامنین

پیش‌بینی برداشت ۲۵ هزار تن جو از مزارع فامنین

ایسنا/همدان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین از پیش‌بینی برداشت ۲۵ هزار تن محصول از مزارع این شهرستان خبر داد.

منصور خزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: عملیات برداشت جو از سطح مزارع این شهرستان از دوم تیر ماه آغاز شده که در این رابطه برآورد می‌شود کشاورزان این شهرستان از سطح مزارع حدود ۲۵ هزار تن محصول برداشت کنند.

وی با اشاره به سطح زیر کشت ۹۵۷۰ هکتاری جو در این شهرستان تصریح کرد: از این میزان سطح زیر کشت، ۲۶۰۰ هکتار به کشت جو آبی و ۶۹۷۰هکتار به کشت جو دیم اختصاص دارد.

خزایی با اشاره به اینکه بیشتر محصول تولیدی مزارع جو صرف خوراک دام می‌شود، تصریح کرد: با وجود این به طرق مختلف اهمیت سمپاشی سن در مزارع جو به کشاورزان گوشزد شده که در همین رابطه در مجموع ۶۱۲۱ هکتار سمپاشی مزارع جو در این شهرستان انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری شاهد بارندگی‌های خوبی بودیم ، خاطرنشان کرد: متوسط عملکرد قابل برداشت در مزارع جو دیم در سال‌جاری حدود ۱۷۰۰ کیلوگرم پیش‌بینی شده که در این رابطه امسال نسبت به سال زراعی گذشته در تولید محصول جو دیم رشد چشمگیری را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بخش وسیعی از کشت‌های دیم انجام شده متحمل خسارت خشکسالی شد و غیر قابل برداشت بودند، یادآور شد: در حال حاضر جو با قیمت تضمینی ۱۰ هزارتومان به ازای هر کیلوگرم محصول تحویلی به شرکت پشتیبانی امور دام خریداری می‌شود، ضمن اینکه مطالبات کشاورزان مذکور پس از عرضه محصول در بازار بورس و فروش آن به آنان پرداخت خواهد شد و طبق مصوبات شرکت پشتیبانی امور دام با تایید سازمان برنامه و بوجه کشور مجاز به پرداخت مابه‌التفاوت قیمت تضمینی با قیمت معامله شده در بورس کالا است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین در ادامه بیان کرد: با همکاری اداره تعاون روستایی شهرستان انبار خرید جو در سطح شهرستان هماهنگ شده و در حال حاضر انبار شرکت تعاونی تولید سراوک در حال خرید محصول مطابق دستورالعمل ارسالی است.

خزایی افزود: با توجه به شرایط جوی در سال جاری و بارش‌های رگباری و پراکنده در روزهای اخیر و خطر ریزش محصول، برداشت جو با سرعت بالایی در حال انجام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha