• شنبه / ۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401120603989
  • خبرنگار : 50107

کارشناس هواشناسی استان مطرح کرد

خروج سامانه بارشی از خراسان رضوی تا فردا صبح/بارش ۲ سانتیمتر برف در مشهد

خروج سامانه بارشی از خراسان رضوی تا فردا صبح/بارش ۲ سانتیمتر برف در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: تا بعد از ظهر امروز بارش پراکنده برف را در استان ادامه خواهد داشت اما انتظار می‌رود تا فردا صبح شاهد خروج سیستم بارشی از استان باشیم.

زهرا آهنگرزاده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت جوی استان اظهار کرد: امشب و فردا صبح به طور گسترده‌ای خصوصا در محورهای سردسیر و کوهستانی شاهد تشکیل مه و کاهش دید خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: فردا در طول روز جوی به نسبت پایدار را در سطح استان خواهیم داشت. بعد از ظهر فردا و روز دوشنبه، هشتم اسفند، مجددا برای جنوب، غرب و دامنه‌های بینالود افزایش ابرناکی پیش‌بینی می‌شود و وقوع رگبار باران و رعد و برق نیز دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: روند کاهشی دما تا صبح فردا در استان ادامه خواهد داشت و فردا ظهر نسبت به امروز افزایش محسوس دمای هوا اتفاق خواهد افتاد. این هوا تا چند روز در استان ماندگار خواهد بود و دما مخصوصا در شمال، مرکز و شرق استان تا حدود ۱۰ درجه نسبت به امروز افزایش خواهد یافت.

آهنگرزاده خاطرنشان کرد: در مشهد نیز از بعد از ظهر کاهش ابرناکی روی داده و احتمال وقوع مه در شب می‌رود. فردا و پس‌فردا ابرناکی در مشهد افزایش خواهد یافت و احتمال بارش خفیف در ارتفاعات اطراف مشهد وجود دارد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته کلات با کمینه دمای ۲ درجه زیر صفر سردترین نقطه و مه‌ولات با بیشینه دمای ۲۱ درجه به عنوان گرمترین شهر استان ثبت شده است. نوسانات هوای مشهد نیز بین منفی یک و ۱۶ درجه بوده است.

وی افزود: بیشترین ارتفاع برف از ایستگاه فرودگاه مشهد به میزان ۲ سانتیمتر و بیشترین میزان بارش مربوط به کاشمر با ۷.۵ میلیمتر بوده است. همچنین بیشترین سرعت وزش باد نیز از داورزن با ۵۸ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha