• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۵
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403041208331
  • منبع : روابط عمومی برنامه

از فراخوان جشنواره تئاتر بسیج تا ۲ اجرایی شدن «کوچه عاشقی» و...

از فراخوان جشنواره تئاتر بسیج تا ۲ اجرایی شدن «کوچه عاشقی» و...

تدوین فیلم کوتاه «نونجین»، فراخوان جشنواره تئاتر بسیج، خبری از حضور ژاله آموزگار برای تماشای یک تئاتر، دو اجرایی شدن کنسرت نمایش «کوچه عاشقی» و... از جمله خبرهای دریافتی سینما و تئاتر است.

فیلم کوتاه «نوجنین» به مرحله تدوین و تولید نهایی رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از مشاور رسانه ای فیلم کوتاه «نوجنین»، این فیلم کوتاه به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا گنج‌خانلو پس از چهار روز فیلمبرداری در لوکیشن کوههای رنگی در اطراف شهر زنجان، به مرحله تدوین رسید.

در توضیح این اثر آمده است: «طبیعت، اغلب آبستن راه حل های نویی هست که در جستجویش هستی». 

از فراخوان جشنواره تئاتر بسیج تا ۲ اجرایی شدن «کوچه عاشقی» و...


 
محمدرضا گنج خانلو نویسنده و کارگردان این فیلم کوتاه، دارای مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس بوده و پیش از این، با فیلم کوتاه «گُلِر» در جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی شرکت کرده است.   
 
در «نوجنین»، میثم دامن زه، سمانه علوی و مهدی تقی بیگلو به ایفای نقش پرداخته‌اند. 
سایر عوامل تولید این فیلم کوتاه به این شرح معرفی شده اند؛ تهیه کننده: محمدرضا گنج خانلو و انجمن سینمای جوانان ایران، مدیر فیلمبرداری: حامد بقائیان، مدیر صدابرداری: میثم کیامرثی،طراح صحنه و لباس: مهرداد رنجی، طراح گریم: مسعود سمنانی، تدوین: علی گورانی، مدیر تولید: احسان تقی بیگلو، دستیار کارگردان و برنامه ریز: مهدی خدایی، دستیار کارگردان و منشی صحنه: بابک جباری، دستیار یک فیلمبردار: یوسف صفایی، گروه فیلمبرداری: جواد تقی زاده، روح الله بادینلو، علی لطفی، دستیار صحنه: مجید عزیزی، دستیار لباس: سمانه علوی، اپراتور دوربین: حمیدرضا عبدی، عکاس و فیلمبردار پشت صحنه: محمد رضاخانی، گروه تولید: محمد رضاخانی، مجید باقری، علیرضا میرزایی، مدیر تدارکات: مجید کامران حقیقی، دستیاران تدارکات: محمدرضا نصیری  و حسن تقیلو، پشتیبانی فنی: گروه سینمایی اپیک، سینه موبیل: مهدی حسین پور.
  
گفتنی است، توزیع جشنواره‌ای این فیلم، بر عهده «کارادراس فیلم» خواهد بود.

فراخوان پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج منتشر شد

فراخوان پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج سودای عشق منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی این جشنواره فراخوان این رویداد سراسری که در دو بخش استانی و ملی برگزار خواهد شد در بخش های نمایش صحنه ای،خیابانی و محیطی و نمایشنامه نویسی منتشر و دراختیار علاقمندان و فعالان هنرهای نمایشی کشور قرار گرفت.
این جشنواره به همت سازمان بسیج هنرمندان کشور و با دبیری سعید نجفیان آذرماه سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

آریوبرزن‌ها می‌روند اما رسم پهلوانی در طول تاریخ باقی می‌ماند

ژاله آموزگار نمایش «آریوبرزن» را اثری مبتکرانه در به تصویر کشیدن زندگی سردار بزرگی که متعلق به تمامی ایرانیان است، دانست.  

نمایش «آریوبرزن» به نویسندگی و کارگردانی حامد مکملی که کار خود را از دهم تیر در سالن ۳ پردیس تئاتر شهرزاد آغاز کرده است، شب گذشته، دوشنبه یازدهم تیرماه، میزبان ژاله آموزگار، فرزین محدث و رضا بنفشه‌خواه بود. 

ژاله آموزگار پس از تماشای این نمایش گفت: «برداشتی بسیار زیبا و مبتکرانه از زندگی آریوبرزن را به تماشا نشستم. آریو برزنی که متعلق به تمامی ایرانیان است.» 

آموزگار با اشاره به اینکه بعد از این همه مدت ما هنوز عاشقانه آریوبرزن را دوست داریم، تاکید کرد: «کار آریوبرزن بسیار خوب بود و من باور نمی‌کردم که بازیگران تا این اندازه منظم و راحت نقش خود را ایفا کنند، به همه‌ این عزیزان افتخار می‌کنم.»

او ادامه داد: «شکست آریوبرزن به واسطه خیانت یک چوپان ایرانی در مقابل اسکندر مقدونی نشان می‌دهد که همه‌ ایرانی‌ها خوب هستند اما بدهایی هم در کنارشان هست.» 

این استاد و پژوهشگر فرهنگ و زبان‌های باستانی گفت: «متاسفانه خیانت باعث می‌شود تا اسکندر آریوبرزن ما را نابود کند. البته که آریوبرزن‌ها می‌‍روند اما راه و رسم پهلوانی در طول تاریخ باقی می‌ماند.»  

نمایش «آریوبرزن» به نویبسندگی و کارگردانی حامد مکملی به مدت محدود و تا ۲۲ تیرماه ساعت ۲۱:۳۰ در سالن ۳ پردیس تئاترشهرزاد روی صحنه است.


به دلیل همزمانی با دهه نخست ماه محرم، برنامه «اکران حقیقت» تغییر می‌کند.

نمایش آثار مستند در سالن حقیقت مرکز، یکشنبه و دوشنبه ۱۷ و ۱۸ تیرماه به دلیل آغاز ماه محرم، متوقف شده و پس از آن با نمایش مستندهایی با موضوع محرم، عاشورا و آیین‌های عزاداری ادامه می‌یابد.

تماشای این آثار برای علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

در طرح «اکران حقیقت» مستندهای ادوار مختلف جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» و مستندهای تولید شده در مرکز به مناسبت‌های ملی و مذهبی روی پرده می‌روند.

«رگتیچ» به عمارت نوفل لوشاتو می‌رود

گروه هنری تارگت با اولین تولید خود روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو می‌رود.

نمایش «رگتیچ» به تهیه‌کنندگی محمدمهدی اورعی و به نویسندگی و کارگردانی امیرطاها سلکی، مرداد ۱۴۰۳ در عمارت نوفل لوشاتو اجرا می‌شود.
این نمایش یک درام روانشناختی است که تاثیر گذشته افراد بر حال و آینده آن‌ها را نشان می‌دهد.
پنج بازیگر در این اثر روی صحنه خواهند رفت که اسامی آنها و دیگر عوامل به زودی اعلام خواهد شد.
آیدین ایمانی‌، عرفان الماسی، امیرطاها سلکی و محمدعرفان چناری اعضای تشکیل دهنده گروه هنری تارگت هستند.

کنسرت نمایش کوچه عاشقی، در روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه در دو سانس اجرا می‌رود.


جدیدترین اثر جلال‌الدین دری، پس از استقبال مخاطبان،به سانس فوق‌العاده رسید و روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه _۱۳، ۱۴و ۱۵ تیر_ علاوه‌بر ساعت ۱۹:۳۰ ، ساعت ۲۲:۳۰ هم به روی صحنه می‌رود.

در کوچه‌عاشقی، امیرحسین آرمان پس از حضور موفق در سینما و شبکه‌نمایش خانگی، برای اولین‌بار در صحنه تئاتر ظاهر شده‌است و ‌ امیرکاوه آهنین جان، صدف بهشتی، حمیدرضا ترکاشوند، سمیرا حسینی،محیا دهقانی، آناهیتا دری، پریسا روزبهانی، فرداد صفاخو، بهزاد عبدی، سولماز غنی، الهام کرمی، محمدرضا مالکی، حسین میرزاییان، فایضه کامیاب ،هیوا سیفی زاده، مهگل صفدری و محسن سلیمانی در  این نمایش هنرنمایی می‌کنند.


این نمایش به تهیه‌کنندگی سیدمهدی جوادی و علیرضا حقیقی‌قریب است که علاقمندان می‌توانند بلیت سانس‌های فوق‌العاده روزهای چهارشنبه وپنج‌شنبه را از امروز، و بلیت اجرای روز جمعه را نیز از ساعت ۱۷ همان‌روز، از سایت تیوال تهیه‌کنند.

دیگر عوامل کوچه عاشقی، عبارتند از: مجری طرح: احسان نیلی، مشاور پروژه: سید صابر امامی، مدیر اجرایی و سرپرست گروه کارگردانی: سید نویدالدین دری، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: پریسا روزبهانی، دستیار دوم کارگردان: احسان فتحییان، منشی صحنه: پروانه روزبهانی، آهنگساز : بهزاد عبدی، طراح گریم :سودابه خسروی، طراح نور: رضا خضرایی، طراح صدا: عرفان یزدی، طراح دکور: سعید یزدانی، اجرای دکور: نریمان نوریان، طراح لباس:آلما گشتاسب، دستیار لباس: کمند خراسانی، عکاس: علیرضا احمدی، تبلیغات: فرزام شکاری، مدیر روابط عمومی: فاطمه آذری، مدیر تدارکات: رضا دهقان و مدیر تولید: مجتبی برهانی زاده.

تندیس های نخستین جشنواره فیلم کوتاه عباس کیارستمی

بر اساس اعلام دبیرخانه اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی، سه تندیس برای برگزیدگان جشنواره در نظر گرفته شده است

تندیس گیلاس طلا برای بهترین فیلم، تندیس گیلاس نقره برای فیلم دوم و تندیس گیلاس برنز برای فیلم سوم  برای آثار حاضر در بخش رقابتی این فستیوال در نظر گرفته شده است

همچنین هیئت داوران بر اساس صلاحدید خود نهایتا از سه فیلم از میان چهل و هفت فیلم بخش مسابقه تقدیر ویژه به عمل خواهند آورند

مراسم اختتامیه اولین دوره جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی در روز ۱۴ تیرماه ۱۴۰۳ خورشیدی (۴ جولای ۲۰۲۴ میلادی) به شکل همزمان در تهران و برلین برگزار می شود

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha