• شنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۸:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401101711058
  • خبرنگار : 50549

رئیس شورای شهر مشهد:

همکاری با جهاد دانشگاهی از همکاری با بخش خصوصی برای ما آسان‌تر است

همکاری با جهاد دانشگاهی از همکاری با بخش خصوصی برای ما آسان‌تر است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: همکاری با جهاد دانشگاهی از همکاری با بخش خصوصی برای ما آسان‌تر است زیرا همکاری با جهاد دانشگاهی باعث توسعه دانش و فناوری می‌شود. اگر پولی به دست جهاد دانشگاهی برسد، قطعا در زمینه علم و دانش هزینه خواهد شد.

حسن موحدیان امروز، ۱۷ دی‌ ماه، با حضور در سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، در جمع هیات رئیسه این سازمان اظهار کرد: اول انقلاب جهاد سازندگی شکل گرفت و یک روحیه تعاون به وجود آمد. آن زمان این بحث بود که این اقدام پایدار نخواهد ماند و صحبت صحیحی هم بود. به تدریج جهاد سازندگی وزارتخانه شد و از حالت مردمی خارج و در جهاد کشاورزی ادغام شد. در حال حاضر هم نامی از جهاد سازندگی نمانده است.

وی ادامه داد: اما در کنار این احساس می‌شد که باید یک کار ماندگار در حوزه دانشگاهی صورت گیرد زیرا انقلابی پایدار خواهد بود که کارش بر محور دانش و علم باشد. بنابراین جهاد دانشگاهی شکل گرفت و اکنون نهاد بابرکتی شده که هرگز از بین نخواهد رفت چراکه هر روز به توسعه علم و دانش و از طرفی پیوند با مردم نیاز داریم و این ۲ ماموریتی است که جهاد دانشگاهی در حال پیگیری آن است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ضمن اشاره به آیه ۱۰ سوره منافقون، با بیان اینکه ماموریت ما در این دنیا دستگیری از یکدیگر است، افزود: جهاد دانشگاهی در بخش توسعه فناوری فراموش نکرده که دست مردم را بگیرد زیرا برای خدمت به همین مردم تاسیس شده است.

موحدیان عنوان کرد: در شورای ششم برای مساله سلامت مردم اهمیت بسیاری قائل هستیم؛ لذا تلاش‌هایی در این حوزه صورت گرفته است. اکنون در حال کار روی خط سه مترو هستیم چراکه می‌خواهیم معضل آلودگی هوا را برطرف کنیم.

وی با اشاره به هزینه ۱۵۰۰ میلیاردی هر کیلومتر از این پروژه بیان کرد: مشهد یک شهر زیارتی است و مدام نمی‌توانیم اعلام کنیم هوا آلوده است چراکه اگر زائر نیاید، اقتصاد مشهد فلج خواهد شد؛ کمااینکه در دوران کرونا نیز این مساله را تجربه کردیم. لذا برای ما اهمیت دارد که معضل آلودگی هوا را برطرف کنیم. تنها جایی که مترو نداریم، پایانه مسافربری است و باید یک فکر اساسی برای آن کنیم. همچنین مشهد تنها شهری است که قرارداد اتوبوس برقی منعقد کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: سرمایه‌گذاری برای اتوبوس‌های جدید از یک سو و نوسازی اتوبوس‌های فرسوده از سوی دیگر، اقداماتی است که برای حل معضل آلودگی مشهد در حال انجام است.

موحدیان اظهار کرد: امیدواریم به زودی در حوزه‌هایی که در چارچوب ماموریت ما و توانمندی جهاد دانشگاهی قرار دارد، تفاهم‌نامه همکاری امضا کنیم.

۲۵ درصد از شهروندان مشهد از خدمات بهداشتی سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی استفاده می‌کنند

در ابتدای این جلسه حمیدرضا بیدخوری، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، طی سخنانی توانمندی‌های این سازمان را در حوزه‌های مختلف پژوهشی، آموزشی و فرهنگی تشریح و آمادگی این نهاد را برای توسعه همکاری با شورای شهر و شهرداری مشهد اعلام کرد.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد شهروندان مشهد از خدمات جهاد دانشگاهی استان در حوزه سلامت بهره می‌برند، عنوان کرد: این نهاد قصد دارد با تاسیس مرکز تخصصی درمان ناباروری و تشخیص سرطان به ارتقاء سطح سلامت شهروندان و رفع نیازهای تخصصی آنان پاسخ دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha