• یکشنبه / ۱۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۹:۴۲
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403041006855
  • خبرنگار : 50682

علیرضا فاتحی نژاد در گفت و گو با ایسنا

آب سد کرج به روی زمین‌های کشاورزی شهرستان شهریار باز شد

آب سد کرج به روی زمین‌های کشاورزی شهرستان شهریار باز شد

ایسنا/تهران فرماندار شهرستان شهریار از انتقال آب سد کرج جهت استفاده کشاورزان این شهرستان خبر داد. 

علیرضا فاتحی نژاد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در سفر هفته قبل استاندار تهران به شهرستان شهریار جهت افتتاح چند پروژه عمرانی، کشاورزان با توجه به خشکسالی سالیان اخیر از کمبود آب گلایه‌هایی را مطرح کردند که استاندار با پیگیری از مدیر عامل آب منطقه ای استان، این مشکل را مرتفع کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بخشی از آب سد کرج با دبی ۲متر مکعب در ثانیه به شهرستان شهریار در حال انتقال است، افزود: تخصیص و انتقال حق‌ آبه از سد کرج به سرانه آب شهرستان شهریار باعث تقویت بخش کشاورزی غرب استان تهران می‌شود.

فاتحی نژاد تصریح کرد: فاتحی نژاد تصریح کرد: با پیگیری های صورت گرفته، آب سد کرج جهت تخصیص آبیاری به باغات روستاهای بخش جوقین شهرستان شهریار ( اصیل آباد ، فرارت،ترپاق تپه، قجر تخت رستم، یبارک، قجر آباد، حصارساتی ، سقرچین، رنگرز، بکه، قشلاق) و روستاهای بخش مرکزی شامل (کردزار و ابراهیم آباد) رهاسازی شده است.

فرماندار شهرستان شهریار در پایان این گفت و گو خاطر نشان کرد: با توجه به فرارسیدن تابستان و کاهش منابع آب از شهروندان و کشاورزان در خواست داریم تا در مصرف این نعمت الهی صرفه جویی‌های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
دیروز ۰۵:۰۷

خوب تو این گرما سبزی شهریار مهمتره یا نامین آب شرب استان تهران البرز .بعد ده روز دیگه به بهانه کشاورزی وسبزی پلاسیده آب شهری قطع میشه

avatar
دیروز ۱۳:۰۸

بیست ساله حق آبه شهریار داده نشده فرونشست شدید وجود داره

avatar
دیروز ۱۳:۱۷

آبی که داره به شهریار داده میشه همون آبیه که سالها قبل به طور طبیعی توی رودخونه شهریار بود و با بستن سد کرج شهریار از حق طبیعیش محروم شد.

avatar
دیروز ۰۷:۴۸

کل مناطق البرز و شهریار و ملارد و شهر قدس و رباط کریم و.... طی هزاران سال از رودخانه کرج حق آبه داشتند که دیگر به آنها داده نمی شود که به همین دلیل هزاران هکتار باغ و اراضی کشاورزی نابود شده اند

avatar
دیروز ۱۳:۱۲

در واقع باید بگیم: بخش کوچکی از حق طبیعی مردم شهریار از رودخانه شهریار که توسط سد کرج بسته شده بود باعث کم آبی شهریار و از بین رفتن کشاورزی و بیکاری هزاران نفر شده بودن برگشت.

avatar
دیروز ۱۳:۵۳

به باغداران وکشاورزی این منطقه وام دهید تاازروشهای ابباری بارانی استفاده کنند وآبباری غرق آبی که اسراف است را جایگزین کنند!

avatar
دیروز ۱۴:۴۸

آب شرب منطقه شهریار از آب چاهها تامین میشود،و از قدیم هم آب این چاههاوآبهای زیرزمینی ازرودخانه ها استفاده میکنند.وقتی رودخانه ای نباشد،آبی هم برای شرب وکشاورزی درچاهها نخواهدبود،وهر روزسطح آب چاهها پایین تر رفته و فرونشست زمینها بیشترخواهد شد.

avatar
دیروز ۱۴:۵۰

اختصاص حق آبه دشت شهریار بسیار مهم هست سبب می شود با تزریق آب به سفره های زیرزمینی در ذخیره آب استراژیک برای آیندگان موثر هست و دیگر از فرونشست زمین جلوگیری می کند و از مردم استدعا دارم قدر مایع زندگی آب را بسیار بدانند

avatar
دیروز ۲۳:۴۰

تصمیم درستی گرفته شد