• سه‌شنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401091510091
  • خبرنگار : 50046

مدیرکل دفتر آبخیزداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری خبر داد:

انجام مطالعات آبخیزداری برای ۳۸ میلیون هکتار از عرصه های کشور

انجام مطالعات آبخیزداری برای ۳۸ میلیون هکتار از عرصه های کشور

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از انجام مطالعات آبخیزداری برای ۳۸ میلیون هکتار از عرصه های کشور خبر داد.

دکتر هوشنگ جزی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: از میزان مطالعات انجام شده، سطوح اجرایی شده عملیات آبخیزداری به ۲۱ میلیون هکتار رسیده است.

وی گفت: عملیات آبخیزداری هنوز باید در سطح ۱۸ میلیون هکتار دیگر که مطالعات آن به پایان رسیده اجرایی شود.

دکتر جزی افزود: همچنین عملیات آبخیزداری در حوضه سدهای کشور باید در سطح ۴۸ میلیون هکتار اجرایی شود که تاکنون در سطح ۱۲ میلیون هکتار اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای برنامه مدیریت جامع حوضه های آبخیز کشور برای حفظ منابع آب و خاک کشور مصوب شد، توضیح داد: مسئولیت و نظارت بر اجرای این برنامه بر عهده وزارت کشور گذاشته شده و این وزارتخانه برنامه مذکور را به همه استانداران ابلاغ کرده است.

مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور افزود: در این برنامه راهبردی، کشور به ۹ حوزه آبخیز مدیریتی تقسیم بندی شده که برای هر حوزه یک مدیریت حوزه انتخاب شده است.

وی تاکید کرد: زمانی که سد در کشور ساخته می شود به دو نکته مهم توجه نمی کنیم که یکی از آن ها عدم برنامه ریزی درست برای حوزه بالادست و دیگری عدم تجهیز شبکه پایین دست سدها است.

دکتر جزی خاطرنشان کرد: مطالعات موضوعی در این خصوص کفایت نمی کند و باید مدیریت جامع حوضه آبخیز اتفاق افتد.

وی تاکید کرد: برای مدیریت جامع حوضه آبخیز نکته ای که بسیار مورد توجه می باشد مسئله انجام فعالیت هماهنگ دستگاه های اجرایی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر دستگاه های دولتی نتوانند بین یکدیگر انسجام برقرار کنند، از شرکت دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی استفاده نشود و مردم به مشارکت گرفته نشوند، امنیت غذایی و اجتماعی دچار تهدید می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha