• چهارشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403040603843
  • خبرنگار : 50444

رئیس پلیس راه خراسان شمالی:

پلیس مرجع تشخیص ایمنی باند دوم کنارگذر شمالی بجنورد نیست

پلیس مرجع تشخیص ایمنی باند دوم کنارگذر شمالی بجنورد نیست

ایسنا/خراسان شمالی رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی تاکید کرد: پلیس مرجع تشخیص ایمنی باند دوم کنارگذر شمالی بجنورد نیست.

سرهنگ رحمان اسپیدکار امروز (ششم تیر ماه) در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: پلیس نقشی در تایید یا عدم تایید ایمنی راه ندارد و شرکت ساخت، راهداری و ... متولیان آن هستند.

وی تاکید کرد: پلیس مخالفتی با افتتاح باند دوم کنارگذر شمالی بجنورد ندارد و اگر متولیان مسئولیت زیر بار ترافیک رفتن آن را قبول می‌کنند می‌توانند آن را افتتاح کنند. براساس قوانین این حوزه، ما نقشی در تایید یا عدم تایید ایمنی این مسیر و پل آن نداریم، اما از باب پیشگیری، مواردی را به مسئولان منعکس کرده‌ایم.

او گفت: پلیس ممانعتی برای زیر بار ترافیک رفتن این مسیر نخواهد داشت و مسئولان اگر جوانب این کار را سنجیده‌اند می‌توانند با مسئولیت خود آن را افتتاح کنند.

وی ادامه داد: ما مرجع پاسخگویی به اینکه چرا این پل و مسیر راه‌اندازی نشده است، نیستیم و این موضوع را باید از راهداری و شرکت ساخت پیگیری کرد.

رئیس پلیس راه استان از آغاز اجرای طرح تابستانی پلیس در جاده‌های استان خبر داد و افزود: به وسیله ۵۷ دستگاه دوربین ثابت که سرعت لحظه‌ای و میانگین سرعت را ثبت و رصد می‌کنند و همچنین ۱۳ دوربین سیار که توسط همکاران ما در جاده‌ها مستقر می‌شود، با تخلفات برخورد می‌کنیم. 

وی تاکید کرد: نیروهای ما به‌صورت ویژه در جاده‌ها حضور فعال خواهند داشت. با همکاری‌های انجام‌شده قرار است سایر دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در زمان‌های غیرماموریتی در جاده‌ها مستقر شوند تا تاثیر مثبتی در کاهش سوانح و تصادف‌ها داشته باشند.

اسپیدکار به اقدامات انجام‌شده در راستای آموزش قوانین و توسعه فرهنگ رانندگی اشاره کرد و گفت: امسال به ۵۰۰ نفر از راکبان موتورسیکلت، ۱۴۲ نفر از مسافربران وسایل نقلیه عمومی، ۳۲ نفر از رانندگان باربری، ۲۳۴ نفر از مردم محلات در مساجد، ۱۳۲ نفر راننده ادوات کشاورزی و ۳۴۱ دانش‌آموز آموزش‌های لازم در حوزه رانندگی و فرهنگ آن داده شده است تا تاثیر مثبتی در کاهش تصادفات ایفا کنیم.

به گفته وی، تابستان پارسال شاهد افزایش ۱۵ درصدی تعداد فوتی‌ها، کاهش دو درصدی تعداد تصادف‌های جرحی، افزایش سه درصدی تعداد مجروحان و در کل افزایش هفت درصدی مجموع تصادف‌ها در مقایسه با سال قبل از آن بودیم.

اسپید کار افزود: عمده تصادف‌های جاده‌ای خراسان شمالی در فواصل زمانی ساعت‌های ۸ تا ۲۰ رخ می‌دهد و بی‌توجهی به جلو، انحراف به چپ و تخطی از سرعت مجاز، سه دلیل وقوع این تصادف‌ها بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha