• شنبه / ۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403040905938
  • خبرنگار : 71628

یک سرباز آمریکایی دیگر در ژاپن به تعرض جنسی متهم شد

یک سرباز آمریکایی دیگر در ژاپن به تعرض جنسی متهم شد

یک سرباز آمریکایی از نیروهای ویژه تفنگدار دریایی، در دادستانی عمومی اوکیناوای ژاپن به تعرض جنسی به یک زن روستایی متهم شده است.

به گزارش ایسنا، دادستانی عمومی استان اوکیناوا در جنوب ژاپن یک سرباز ۲۱ ساله نیروی دریایی آمریکا را به تعرض جنسی متهم کرد.

شبکه سی‌جی‌تی‌ان گزارش داد که دفتر دادستانی عمومی ناها، مرکز اوکیناوا، روز جمعه، اعلام کرد در ۱۷ ژوئن، پرونده‌ای علیه «لنس جمل کلایتون» سرباز آمریکایی تشکیل شد.

طبق کیفرخواست تنظیم‌شده علیه کلایتون، تعرض جنسی او به یک زن روستایی در ۲۶ مه در روستایی در یومیتان، جراحاتی برای این شهروند ژاپنی بر جای گذاشته که بهبود آن دو هفته زمان برد.

افزون بر این، در چند روز گذشته،‌ یکی از اعضای تفنگداران نیروی هوایی آمریکا به ربودن یک دختر زیر ۱۶ سال و تعرض جنسی به او متهم شده بود.

اوکیناوا میزبان ۷۰ درصد از پایگاه‌های نظامی آمریکا در ژاپن است که تنها ۰.۶ درصد از کل مساحت سرزمینی این کشور را تشکیل می‌دهد. جرایم نظامیان و غیرنظامیان آمریکایی یکی از عواملی است که خشم مردم محلی را نسبت به آن‌ها برانگیخته است.

پیش‌بینی می‌شود که تازه‌ترین موارد از تعدی‌های جنسی نظامیان آمریکایی و بی‌حرمتی به سکنه، بر مخالفت مردم محلی با حضور نظامی آمریکا در این منطقه بیش از پیش دامن بزند. بارها نظامیان آمریکایی به ارتکاب جرایم جنسی علیه شهروندان ژاپنی متهم شده‌اند.

در واکنش به این اخبار، پیشتر هایاشی یوشی ‌ماسا، دبیر اول کابینه ژاپن گفت دولت از تلاش یکی از پرسنل تفنگداران دریایی آمریکا در استان اوکیناوا برای تجاوز جنسی به یک دختر ابراز تاسف کرده است. هایاشی گفت اوکانو ماساتاکا، معاون وزیر امور خارجه آمریکا، تاسف خود را از این موضوع به رام امانوئل، سفیر آمریکا در ژاپن، منتقل کرده و خواستار نظم و انضباط شدیدتر و اقدامات کامل برای جلوگیری از تکرار آن شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha