• چهارشنبه / ۲ آذر ۱۴۰۱ / ۰۰:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401090100715
  • خبرنگار : 50107

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خبر داد

بازداشت بیش از ۱۷۰۰ متهم به قاچاق کالا خراسان رضوی در ۶ ماه ابتدایی سال جاری

بازداشت بیش از ۱۷۰۰ متهم به قاچاق کالا خراسان رضوی در ۶ ماه ابتدایی سال جاری

ایسنا/خراسان رضوی دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: در ۶ ماهه ابتدای سال ۱۷۱۳ متهم به قاچاق بازداشت شدند و تعداد باندهای متلاشی شده ۶ باند بوده است.

حسین دشتبان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آمار کشفیات ۶ ماهه قاچاق کالا در خراسان رضوی اظهار کرد: در ۶ ماهه ۱۴۰۱، ارزش ریالی کل کشفیات مظنون به قاچاق در استان ۵۱۰۰ میلیارد ریال و ارزش ریالی کالاهای ممنوعه مکشوفه شامل مشروبات الکلی، تجهیزات دریافت از ماهواره، اثر سمعی و بصری مبتذل، اموال فرهنگی و تاریخی و آلات و وسایل قمار ۲۷۴ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: در مدت مذکور یک میلیون و ۳۶۰ هزار و ۴۵۰ لیتر فرآورده نفتی شامل بنزین، نفت سفید، نفت کوره و نفت گاز کشف شده که ارزش کالاهای هدف ۱۳۹۲ میلیارد ریال بوده است.

دشتبان درباره بازداشت متهمان این پرونده‌ها بیان کرد: تعداد متهمان بازداشت شده در این مدت نیز ۱۷۱۳ نفر و تعداد باندهای متلاشی شده ۶ باند بوده است. وزن کالای قاچاق منهدم شده نیز ۳۰۰۰ تن و ارزش کالای انهدامی نیز ۱۹ میلیارد و ۶۴۲ میلیون ریال بوده است.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: بیش از ۸۰ درصد کالاهای مکشوفه از سایر استان‌های جنوبی، مرکزی و غربی کشور به سمت استان ما می‌آید. مبداء این کالاها کشورهای دیگر بوده سپس در استان‌های دیگر دپو شده و بعد وارد استان ما می‌شود. واردات کالای قاچاق از مرزهای استان حدود ۳ تا ۵ درصد بوده، زیرا افغانستان و ترکمنستان مبداء خاصی برای واردات کالای قاچاق مرزی نیستند.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی تولیدکننده بسیاری از محصولات استراتژیک از جمله دام، نهاده‌های دامی، دارو و سوخت است، عنوان کرد: با عنایت به هماهنگی بین دستگاه‌های عضو و کنترل موثر مرزهای استان، خروج این نوع کالاها از مرزهای استان به ندرت صورت گرفته و این کالاها اغلب به صورت عرضه خارج از شبکه و با انتقال به سایر استان‌های مرزی از کشور خارج می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha