• شنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401021006401
  • منبع : نمایندگی ایلام

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام:

۳۷ زمین ورزشی درون مدرسه‌ای کلنگ‌زنی می‌شود/ زمین ساخت اردوگاه کشوری ایلام تامین شده است

 ۳۷  زمین ورزشی درون مدرسه‌ای کلنگ‌زنی می‌شود/ زمین ساخت اردوگاه کشوری ایلام تامین شده است

ایسنا/ایلام مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه در هفته معلم ۳۷ زمین ورزشی درون مدرسه‌ای در سطح استان و در قالب طرح شهید سلیمانی و پنج سالن ورزشی به ارزش ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کلنگ زنی خواهد شد، گفت: زمین ساخت اردوگاه کشوری که جزء مصوبات سفر رئیس‌جمهور است تامین شده است.

«علی درویشی» در نشست خبری  به مناسبت فرا رسیدن هفته معلم، اظهار کرد: معلمی به سان طبیب دردها و یک آیینه تمام نماست که پیکره جامعه را برای دانش آموزی که در پرده تاریکی قرار دارد نشان می‌دهد و او را از ظلمت و جهالت نجات می‌دهد و این عزیزان با وجود چند برابر شدن کارهایشان در ایام کرونا از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و امیدواریم که با رفع کامل کرونا مدارس به رونق سابق بازگردند و ارتباط بین معلم و دانش آموز بیش از پیش محکم شود.

وی با بیان اینکه  تلاش برای جبران عقب ماندگی‌ها را به عنوان یک امر جهادی تحول در ساختار مدیریتی را در دستور کار قرار داده‌ایم، تاکید کرد: مدیران ما باید آینده پژوه باشند و همپای با تحولات جهان حرکت کند، برنامه ریز باشد و در برنامه‌های خود بر اساس اسناد بالادستی برش استانی داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با تاکید بر اینکه یک برنامه استراتژیک تحولی بلند مدت و یک برنامه تاکتیکی کوتاه مدت در آموزش و پرورش در سطح استان با بهره گیری از نیروهای جهادی، جوان، انقلابی و پای کار طراحی شده است،  گفت: ایجاد انگیزه و امید به آینده در دستور کار آموزش و پرورش قرار داده‌ایم که اگر روحیه امید را بتوانیم به دانش آموزان نخبه تزریق کنیم جهش بزرگی را در استان شاهد خواهیم بود.

درویشی ادامه داد: یک برنامه جامع برای بسط عدالت آموزشی در سطح استان ایلام برای دانش آموزان جا مانده از تحصیل از دیگر اهداف آموزش و پرورش استان در دولت سیزدهم است و چنانچه هم استانی‌های عزیز بتوانند دانش آموزی جا مانده از تحصیل را به ما معرفی کنند جایزه خواهیم داد.

وی ادامه داد:  برنامه‌ای جدی برای تبدیل هنرستان‌ها به هنرستان‌های تولیدی و درآمدزا برای دانش آموزان استان در سال تحصیلی جدید پیگیری خواهد شد.

درویشی گفت: در سه ماه اخیر اقدامات عمرانی زیادی در استان از جمله بهسازی درمانگاه فرهنگیان، باشگاه فرهنگیان، سالن آمفی تئاتر و مجموعه خوابگاهی آن، زائرسرای مهران، زمین چمن، اردوگاه دانش آموزی خوران ایوان، راه اندازی مرکز اوتیسم در استان و... انجام شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام اعلام کرد: در هفته معلم ۳۷ زمین ورزشی درون مدرسه‌ای در سطح استان و در قالب طرح شهید سلیمانی و پنج سالن ورزشی به ارزش ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کلنگ زنی خواهد شد.

درویشی با بیان اینکه  ساخت اردوگاه کشوری که توسط رئیس جمهور تصویب شد مشکل زمین داشت که به تازگی این امر رفع شده است، گفت: ایلام با بازگشایی صددرصدی مدارس رتبه اول بازگشایی مدارس را در کشور کسب کرد و در این مدت کم ۸۴۲ مورد بازدید از مدارس صورت گرفته است.

وی افزود: ۲۶۰ همکار فرهنگی نذر خدمت در مناطق محروم بویژه در مقطع ابتدائی داشتند و در طول اسفند و فروردین برای ۵ هزار دانش آموزان کارگاه توانمندسازی برگزار شده است.

درویشی افزود: ۱۳ پژوهش‌سرا در استان داریم که یک میلیارد تومان برای خرید تجهیزاتشان واریز شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: در تامین مسکن فرهنگیان با مشکل زمین روبرو بودیم که زمین های مازاد معرفی شد و در حال حاضر در حال تغییر سند زمین‌ها هستیم تا مشکل مسکن همکاران فرهنگی حل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha