• شنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401012010168
  • خبرنگار : 50212

رئیس علوم پزشکی شهرستان خبر داد:

افزایش تدریجی کرونایی ها در خمین

 افزایش تدریجی کرونایی ها در خمین

ایسنا/مرکزی رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خمین از افزایش تدریجی آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان طی روزهای اخیر خبر داد.

دکتر مجتبی دیده‌دار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به روند کاهش میزان مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در روزهای پایانی سال گذشته در شهرستان خمین اظهار کرد: این شهرستان در تعطیلات نوروزی وضعیت پایداری را از نظر میزان درگیری مردم با بیماری کووید ۱۹ تجربه کرد اما در روزهای اخیر و پس از پایان تعطیلات نوروزی افزایش تدریجی میزان مبتلایان مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی میزان بستری بیماران کرونایی پس از تعطیلات نوروزی گفت: آمار مراجعین سرپایی کرونایی‌ها نیز روند افزایشی پیدا کرده است اما به دلیل پوشش مناسب واکسیناسیون در خمین که جزو دانشکده‌های پیشتاز کشور به شمار می‌رود وضعیت بیماری بحرانی نبوده و با وجود اینکه انتظار می‌رفت پس از تعطیلات نوروزی شاهد افزایش چشمگیر کرونایی‌ها و میزان مراجعین باشیم اما خوشبختانه شرایط خوبی از نظر ابتلا وجود دارد و در حال حاضر تنها ۱۰ نفر در بیمارستان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه بررسی‌ها و شواهد نشان دهنده گسترش موارد ابتلا به سویه اُمیکرون است، اظهار کرد: این امر منجر به افزایش آمار موارد مثبت ابتلا، مراجعین سرپایی و بستری در مراکز درمانی شده که برای مقابله با این شرایط و مهار گسترش ویروس، تزریق دُز سوم واکسن کرونا ضرورت دو چندان دارد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین در خصوص میزان پوشش واکسیناسیون نیز گفت: قریب به ۹۷درصد از جمعیت هدف شهرستان خمین تاکنون دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. همچنین برای ۸۷ درصد از جمعیت هدف این شهرستان دُز دوم و ۵۵ درصد نیز دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده است.

وی با اشاره به آمار قابل قبول واکسیناسیون کودکان در دانش آموزان نیز گفت: با وجود آمار قابل قبول استقبال کودکان از واکسیناسیون، اما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و استفاده از ابزارهای تشویقی درصدد هستیم که پوشش واکسیناسیون کودکان پنج تا ۱۲ سال افزایش یابد.

دکتر دیده‌دار همچنین به روند بازرسی و نظارت بر مدارس اشاره کرد و گفت: در پی بازگشایی مدارس و دانشگاهها چهار گروه بازرسی و نظارت بهداشت محیط در قالب اکیپ سه نفره بر نحوه فعالیت مراکز آموزشی نظارت داشته اند و خوشبختانه گزارشی مبنی بر بی توجهی نسبت به رعایت پروتکل ‌بهداشتی در مدارس و دانشگاهها دریافت نشده است.

وی در ادامه با اشاره به کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه گفت: از آنجاکه بخشی از شهروندان در تعطیلات نوروزی در سفر بودند و از طرفی دیدوبازدیدهایی نوروزی که بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفت این نگرانی را بوجود آورده که در اواخر فروردین ماه و یا اوایل اردیبهشت ماه پیک جدیدی از درگیری مردم با کرونا شکل بگیرد که البته تفاوت این پیک با پیک‌های قبلی در این است که بلحاظ پوشش مناسب واکسیناسیون، ایمنی بدنی لازم برای مقابله با ویروس وجود دارد.

او خطاب به مسافرین نوروزی گفت: این احتمال وجود دارد که مسافرین نوروزی و یا افرادی که در تجمعات حضور یافتند حامل ویروس کرونا باشند و باید از نزدیک شدن به افراد سالمند و دارای بیماری خاص جلوگیری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha