• چهارشنبه / ۸ دی ۱۴۰۰ / ۰۸:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400100805318
  • خبرنگار : 50355

آغاز شمارش معکوس برای پایان انتظار ۲۹ ساله مردم گناباد

آغاز شمارش معکوس برای پایان انتظار ۲۹ ساله مردم گناباد
عکس از آرشیو است

ایسنا/خراسان رضوی نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی از افتتاح فرودگاه گناباد و پایان انتظار ۲۹ ساله مردم این شهرستان خبر داد.

محمد صفایی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: فرودگاه گناباد یکی از پروژه‌های اصلی زیرساختی در منطقه به شمار می‌رود که اجرای آن از مدت‌ها قبل آغاز شده و با پیگیری‌های جدی و تأمین اعتبارات لازم در تلاش هستیم این پروژه بعد از ۲۹ سال انتظار بهمن سال جاری و همزمان با ایام پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح شود.

وی با بیان اینکه پروژه فرودگاه گناباد تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، اظهار کرد: در ماه‌های اخیر تلاش کردیم هر چه زودتر موانع کار را برطرف کرده و روند اجرایی پروژه را سرعت بخشیم و به همین منظور مدیر کل فرودگاه‌های استان نیز در ماه‌های اخیر چندین مرتبه عازم گناباد شد تا از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات احتمالی این فرودگاه قرار گیرد.

وی افزود: باند، ترمینال، ماشین‌آلات آتش‌نشانی، ورودی فرودگاه و... آماده‌سازی شده و در حال حاضر دیوارکشی در حال انجام است که اخیرا تحویل پیمانکار شده است.

صفایی خاطرنشان کرد: برای تکمیل فرودگاه گناباد در یک سال اخیر اعتبارات خوبی جذب شد و اخیرا نیز با پیگیری‌های انجام شده و دستور رئیس مجلس ۴۰ میلیارد تومان اعتبار جدید برای تکمیل فرودگاه گناباد اختصاص یافت. 

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی افزود: به طور یقین فرودگاه یک اتوبان از یک نقطه به کل دنیاست و با توجه به اینکه شهرستان گناباد از مرکز استان و پایتخت فاصله زیادی دارد، افتتاح فرودگاه نقش به سزایی در پیشرفت و آبادانی نه تنها این شهرستان بلکه سایر شهرهای منطقه خواهد داشت.

اتمام پروژه فرودگاه گناباد اولویت سال جاری است

پیش از این نیز مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور به منظور بررسی آخرین وضعیت پروژه های عمرانی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد و حضور در نشست کنترل پروژه تکمیل فرودگاه گناباد در سفری که اواخر آبان ماه به مشهد داشت، تأکید کرده بود: اتمام پروژه فرودگاه گناباد اولویت سال جاری است.

همچنین روابط عمومی فرودگاه‌های استان خراسان رضوی گزارش داد که سیاوش امیرمکری با تأکید بر لزوم عمل به وعده داده شده به مردم گناباد گفته است: تکمیل فرودگاه گناباد در دستور کار و اولویت شرکت فرودگاه‌ها قرار دارد و تکمیل هر چه سریع‌تر پروژه‌های آن در دستور کار قرار دارد.

فرماندار پیشین گناباد نیز پیش از این در گفت‌وگو با ایسنا گفته بود: پروژه فرودگاه گناباد در زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار از سال ۱۳۷۲ آغاز شد و تا سال ۱۳۹۷ به تدریج اقداماتی انجام شد اما فعالیت‌های انجام شده به گونه‌ای نبود که شکل اجرایی منسجمی به خود بگیرد.

حامد قربانی عنوان کرده بود: علت اینکه در این بازه زمانی طولانی اقدامات اجرایی زیادی انجام نشد، این بود که مجوزهای لازم اخذ نشده و به نوعی این فرودگاه به رسمیت شناخته نشده بود اما در سال ۹۵ کل مجوزهای لازم اخذ شد و در سال ۱۳۹۷ روند اجرایی پروژه شکل جدی‌تری به خود گرفت.

به گفته‌ نماینده نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی فرودگاه گناباد بعد از فرودگاه مشهد و سبزوار سومین فرودگاه در استان است و طبق قول قطعی که داده شده، این فرودگاه در بهمن ماه سال جاری با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، افتتاح می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha